בניית אתרים היא דבר נפוץ בימינו, ניתן לבנות אתרים מכל סוג שהוא ולמען כמעט כל מטרה.
בין המגוון הרחב של סוגי האתרים קיימים אתרים לסטארטאפים ואתרי איקומרס, אשר המטרה של כל אחד מהם היא שונה וכך הם בנויים בהתאם.
כל אחד מהם מספק דברים שונים ללקוחות. על ההבדלים ביניהם ועוד, מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.
אתר המיועד לסטארטאפ
אתר מסוג זה הוא חשוב להתפתחות ולמינוף של חברה מכל סוג שהיא ובעיקר עבור עסק מתחיל. בעצם, הוא חלק מהפנים של העסק וחשוב ליצור דרכו תדמית טובה עבור הסטארטאפ. לרוב, אתרים מסוג זה יכללו דיאגרמות, וידיאו עם הסברים, נתונים, יתרונות של הסטארטאפ למול אחרים, תמונות ועוד. ניתן כמובן ואף רצוי, להיעזר בחברות של בניית אתרים לסטארטאפים בכדי שהאתר יראה כמה שיותר מקצועי וייצג אתכם היטב.
אתר לאיקומרס
ייתכן וזהו סוג אתר שאתם פחות מכירים בשם שלו אבל רוב הסיכויים שיצא לכם להיתקל בו בעבר. היעוד של אתרים מסוג זה הוא לבצע דרכם מכירות מקוונות, כלומר דרך האינטרנט. ישנם אתרי מכירה למגוון של מוצרים, החל מלבוש ואופנה, מוצרי קוסמטיקה ואיפור, מוצרים אלקטרוניים ועד למזון ומוצריו. בנוסף, קיימת אפשרות דרך אתרים אלה לקבל שירותים כמו מורים פרטיים, קורסים בנושאים שונים, שירותי בנקאות מקוונת, רכישות שונות למשל של ביטוחים ועוד.
מהות ההבדלים בין השניים
ראשית כל, המטרה של כל אחד מהאתרים היא אחרת, כאשר של אתר לסטאטראפ היא לשווק את החברה ולפרסם אותה ושל אתר לאיקומרס היא למכור מוצרים. שנית, הלקוחות עשויים להיות שונים, כאשר לקוחות של אתר לאיקומרס יכולים להיות מגוונים מאד בהתאם למוצרים הנמכרים ושל אתר לסטארטאפ יהיו לקוחות ספציפיים יותר המעוניינים באותו רעיון של החברה. בנוסף, באתר מסוג זה יפורסם מוצר אחד של החברה בעוד באתרים לאיקומרס מפורסמים שלל מוצרים.
תהפכו אותו למושלם
בין אם תרצו לבנות אתר לאיקומרס או אתר לסטארטאפ חשוב שתשקיעו בו כי בסופו של דבר הוא עשוי להשפיע על כמות הלקוחות שלכם. בין היתר כדאי שתאפיינו את חווית המשתמש לאתר ותחליטו על המבנה שלו. בהמשך, חשבו על העיצוב והמיתוג שלו, אין ספק שמראה נעים ויפה יעזור לכם למשוך קהל. כמובן שאחרי בניית האתר חשוב לדעת היכן ומתי לשווק אותו לעולם ואיך לדאוג שלקוחות פוטנציאליים לא יפספסו אותו מבין האופציות הרבות.
בסיכומו של דבר
קיימים הבדלים מהותיים בין אתרים לסטארטאפים לבין אתרים לאיקומרס בעיקר סביב התוכן שלהם, כאשר הראשונים נוגעים לחברה של מוצר מסוים והאחרים, למכירות שמתקיימות אונליין. בהתאם לכך גם קהל הלקוחות הוא שונה וכמות המוצרים בכל אתר. בכל אופן, לא משנה איזה אתר תבנו, חשוב שתשקיעו בנראות ובתוכן שלו ולאחר מכן גם בשיווק שלו על מנת להגדיל את כמות הלקוחות שלכם.