טק-לופט

חיפוש

חיפוש עבודה בעולם הטכנולוגי של היום

בעבר חיפוש עבודה היה תהליך מתיש במסגרתו היה צורך להיעזר במדורי מחפשי עבודה בעיתון או בלשכת העבודה ולקוות למצוא את משרת החלומות.

היום תהליך החיפוש קל יותר וניתן לבצע אותו בצורה דיגיטלית.

המאמר יעסוק בחיפוש עבודה בעולם הטכנולוגי של היום.

 

חברת השמה בלחיצת כפתור

אחת הדרכים לחיפוש עבודה נוח ויעיל היא באמצעות חברת השמה שמבצעת בצורה ממוחשבת התאמה בין קורות החיים של מחפש העבודה למשרה המתאימה לו ביותר מבחינה מקצועית. מכיוון שבדרך כלל מחפש העבודה נתקל בקשיים של הבנת דרישות התפקיד ואינו מכיר את כל המשרות הפנויות בתחום בו הוא עוסק, יהיה לו קשה יותר למצוא עבודה המותאמת לו אישית. למרות שלמרבית ממחפשי העבודה יש דעה שלילית על חברות ההשמה בשל העדר יחס אישי, הם נמנעים משיטה זו. היתרון של חברת השמה הוא בכך שהיא מתאימה את המשרה לכישורים של מחפש העבודה. כלומר, אם אדם אינו עוסק בתכנות מחשבים למשל, הוא לא ייכנס כלל למשרות הייטק. למרות זאת, ייתכן שהכישורים של אותו אדם גם ללא ניסיון בתכנות מחשבים יאפשרו לו להתקבל למשרה כזו וללמוד את העבודה בחברת ההייטק, זאת לאור העובדה שישנן משרות שלא מחייבות ניסיון בתחום זה.

 

חיפוש עבודה בלינקדאין

הלינקדאין היא פלטפורמה דיגיטלית וידידותית לחיפוש עבודה. כדי להשתמש באופציה זו יש לפתוח פרופיל ממוקד ומקצועי שיהיה רלוונטי למשרות אותם מחפשים ולמעסיקים שמחפשים כישורים מסוימים. מנוע החיפוש של הלינקדאין עושה את העבודה כדי להגיע להתאמה גבוהה בין הרצוי למצוי. דרך נוספת היא להגיש באמצעות פלטפורמה זו מועמדות פעילה על מנת שיבחינו בצורה בולטת במחפש העבודה. כלומר, לשלב קורות חיים עם כרטיס ביקור ברשת. ביחד עם זאת, ישנם מקרים בהם התוצאות של חיפוש או גיוס עובדים דרך הלינקדאין חוזרות על עצמן או אינן נושאות פרי. ניתן להתגבר על כך באמצעות סורסינג. בדרך זו מנהלי משאבי אנוש יכולים למצוא את המועמדים הרלוונטיים בבלוגים, כנסים או אתרים שונים ומחפשי העבודה יגיעו למגייסים יותר בקלות.

 

חיפוש עבודה ברשתות החברתיות

מחוץ לקבוצות של מחפשי עבודה ברשתות החברתיות אליהם נכנסים מגייסים המפרסמים משרות שונות, ישנן גם מודעות דרושים המציעות משרות נחשקות. למרות, הקלות בה מתבצע תהליך חיפוש העבודה ישנם חסרונות לכך. למשל, ישנם אנשים המגיבים או מעלים פוסטים עם תכנים בעיתיים שמגייסי העבודה יכולים לצפות בהם וללמוד על אופי המועמדים. כך גם בנוגע לתמונות פרובוקטיביות יותר. כלומר, מראש מגייסי העבודה שוללים את המועמדות עוד לפני שהם פוגשים את מחפש העבודה. מצד שני, גם אם לא מוצאים עבודה דך הרשת החברתית, המעסיק הרלוונטי יכול לבדוק בקלות את הפרופיל של מחפש העבודה בפייסבוק או באינסטגרם או לעשות עליו גוגל ולמצוא דברים שהוא מעדיף להסתיר.

 

אישה עובדת מהבית

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו