אוכל לכלבים – האם יש פתרונות טכנולוגיים למינון האוכל במהלך היום

בעלי כלבים רבים שואלים את עצמם מה מינון האוכל ההולם ביותר עבור הכלב שלהם. זאת מכיוון שכל מי שהכלב שלו חשוב לו יודע שיש חשיבות בריאותית לא רק לאוכל עצמו, אלא גם להרגלי האכילה של הכלב. בהמשך לשאלת המינון, עולה גם השאלה אילו פתרונות טכנולוגיים עשויים להיות למדידה, תזמון ומעקב אחר האכלת הכלב? כל מה שצריך לדעת – בכתבה שלפניכם.

 

חשיבות אוכל לכלבים

לסוג אוכל לכלבים יש קשר ישיר ומהותי למצבם הגופני ועל בריאותם של הכלבים שלנו. בדומה לסוגי אוכל המיועדים לחיות מחמד אחרות ואף בני אדם, גם מזון לכלבים מסווג על פי קטגוריות שונות אשר מעידות על מרכיבי המזון ואיכותו. להתייעצויות נוספות בנוגע לאוכל הכלבים המתאים, ניתן לפנות בחום לחברת מונג אוכל לכלבים.

 

סוגי אוכל לכלבים

סוגי האוכל של הכלבים מסווגים בדרך כלל לאוכל יבש המוגש בכופתיות ומזון רטוב שמגיע לרוב בפורמט של שימורים. מזון רטוב הוא לרוב בגדר מזון משלים או מעדנים לפינוק, אולם לא רק – לכלבים מבוגרים, למשל, מומלץ מאד לערבב את המזון היבש עם הרטוב, ובהדרגה להעלות את רמת המזון הרטוב.

 

אוכל רפואי ודיאטטי לכלבים

אוכל רפואי לכלבים נועד עבור מתן מענה לבעיות רפואיות מגוונות מהן סובלים כלבים, כמו: דלקות בדרכי השתן, קיבה רגישה ועוד. על מנת להשתמש באוכל רפואי לכלבים יש להתייעץ קודם לכן עם וטרינר, כמובן, אשר גם יכוון לסוג האוכל הספציפי לו הכלב שלכם זקוק.

כמו כן, כלבים, כמו בני אדם, עלולים לסבול מהשמנת יתר בהמשך לאכילת יתר או בחירת מזון לא מתאימה. במקרים כאלה בהם הכלב סובל מעודף משקל, כדאי גם כן להתייעץ עם וטרינר על מנת לשנות את סוג האוכל באופן מתאים. יש מזון דיאטטי לכלבים, שמתאפיין בהרבה סיבים תזונתיים לעומת שומן וקלוריות מופחתים. כמו כן, יש להימנע מהאכלת הכלב בחטיפים מכיוון שהם לרוב משמינים מאד.

 

מינון האוכל במהלך היום ופתרונות טכנולוגיים

מינון האוכל לכלב אינו קבוע, ותלוי במספר פרמטרים כמו גיל, משקל ומצבו הבריאותי של הכלב. כלב בוגר ובריא במשקל תקין מומלץ להאכיל פעמיים ביום, כאשר גורים, למשל, אשר נמצאים בעיצומו של תהליך גדילה, זקוקים לאכול מספר רב יותר פעמים ביום – ומזון עתיר קלוריות. גם גזע הכלב יכול להשפיע על הרגלי התזונה הנכונים עבורו.

מהסיבה הזו, חשוב מאד להתייעץ עם וטרינר על מנת לוודא שהכלב שלכם יקבל את התנאים הטובים ביותר. בהמשך להוראות הוטרינר, תוכלו להסתייע על ידי אמצעים טכנולוגיים כדי להקל על עצמכם לעמוד בלוח הזמנים של הכלב כמו גם לנהל מעקב. על מנת לשלוט במינונים, למשל במקרה של כלבים שאוכלים יותר מידי, ישנם מתקני האכלה אוטומטיים.

 

לסיכום

ללא ספק, מינון האוכל לכלב הוא חלק משמעותי מהרגלי התזונה שלו, המשפיעים ישירות על בריאותו. המינון עצמו אינו קבוע, ומשתנה כתוצאה מפרטים רבים כמו גיל, משקל, גזע, מצב בריאותי ועוד. מהסיבה הזו חשוב מאד לקבוע פגישה עם וטרינר ולהתייעץ עימו.

קערת אוכל

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו