איך הפך להיות הסטנדאפ למקצוע מבוקש?

 מדינת ישראל היא מדינה לא שקטה, חסרת רוגע וחסרת יציבות. כל אלה משפיעים רבות על הווי המדינה, על השירים שנכתבים בה, על המוזיקה המושמעת בה ועל ההומור הנהוג בה. חיי היומיום הישראליים אינם כל כך קלים וכל אחד מאתנו נדרש להתמודד עם אתגרים כאלה ואחרים, שמקשים עליו את החיים ומייצרים רגעי משבר, כעס וכאב. בדיוק בגלל זה נוצרה בישראל תרבות של מועדוני סטנדאפ ואמני סטנדאפ רבים, שכל מטרתם להעלות חיוך על פניהם של בני האדם שחיים כאן.

 

תרבות המועדונים

במהלך שנות ה- 80 החלה להתפתח תרבות הסטנדאפ בישראל, אחד האמנים הראשונים שעשה זאת היה שמואל וילוז'ני הנהדר, שהקים מועדון סטנדאפ מצליח בתל אביב. אחריו הגיעו רבים נוספים וקמו להם מועדונים של מופעי סטנדאפ ובראשם הקאמל קומדי קלאב, שממנו צמחו עשרות אמני סטנדאפ לאורך השנים. כיום ממשיכים לפעול בישראל מספר מועדוני סטנדאפ כמו הסטנדאפ פקטורי, ZOA קומדי בר של בית ציוני אמריקה, סטנדאפ סיטי ועוד.

 

תוכניות האירוח כמנוף לז'אנר

לאחר שהחלה פריחת הענף החל במקביל תהליך של הזמנת אמני סטנדאפ לתוכניות אירוח, על בסיס ביצוע פינה קבועה בתוכניות אלה. הראשון להזמין אמן סטנדאפ לתוכנית האירוח שלו היה דודו טופז שגילה בין השאר את נאור ציון. לאחר מכן הגיע יאיר לפיד שנתן פינה לעדי אשכנזי ובהמשך לליטל שוורץ וכן הלאה. החשיפה הטלוויזיונית שדרגה מאוד את מעמדם של אמני הסטנדאפ ולשמחתנו הביאה גם נשים לז'אנר.

 

אירועים עסקיים

מכיוון שאנשים מכל הסוגים, המינים והגילאים אוהבים לצחוק, כבשו מופעי הסטנדאפ https://standup-now.co.il גם את הבמות באירועים העסקיים הגדולים במשק. ענף האירועים העסקיים בישראל חי ובועט ומייצר עשרות אירועים מידי חודש, העובדה שבחלק ניכר מאירועים אלה התקיימו מופעים של אמני סטנדאפ, מינפה עוד יותר את הז'אנר והביאה את קהל האירועים למופעי הסטנדאפ במועדונים ואולמות המופעים בכל רחבי הארץ.

 

אירועים פרטיים

כמו בכל תחום אחר, תופעה שמתחילה ברובד מסוים של ענף ספציפי "מדביקה" את כל שאר הרבדים של הענף והדבר מחלחל כמו מים זורמים לתוך חולות הים. לאחר ההצלחה באירועים העסקיים התפתחה תופעה נוספת וחדשה של אמני סטנדאפ שאינם נמנים על האמנים הגדולים והמוכרים, שייעדו את עצמם מראש לתת ענף בז'אנר מופעי הסטנדאפ. מדובר באמני סטנדאפ שמציעים מופעים לאירועים פרטיים מכל סוג, ממסיבת יום הולדת ועד בר מצווה וחתונה. גם במקרה זה הדבר קרם עור וגידים מהר מהצפוי, כאש בשדה קוצים וכיום, ניתן לראות בהרבה מאוד אירועים פרטיים מופעים של אמני סטנדאפ.

 

לסיכום

סטנדאפ ישראלי הוא "מגיפה" הרבה יותר גדולה מהקורונה ומדובר בדבר טוב. עשרות ואולי מאות אמני סטנדאפ פעילים בישראל, מצחיקים קהלים שונים במצבים ואירועים שונים, ודואגים להעלות את התדר של אזרחי מדינה שנמצאת רוב הזמן בהפרעה. סטנדאפ הוא לא רק מופע, הוא ריפוי לנשמה של כל אחד ואחת מאתנו.

מופע סטנד אפ

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »