איך לבחור מזון לחתולים והאם מומלץ לגוון אותו?

אנחנו יכולים לבחור לעצמנו את האוכל, אבל חיות המחמד שלנו תלויות בנו במאה אחוז! איך נבחר את האוכל המתאים ביותר לחתול שלנו? מה צריך לחפש? והאם מומלץ לגוון?

 

איך נבדיל בין סוגי מזון רבים?

בביקור אצל חנות חיות בירושלים מצאנו מגוון רחב של סוגי מזון איכותי לחתולים. את ההבדל בין סוגי המזון, איתרנו על דרך המרכיבים, כפי שלמדנו בעצמנו בבית הספר היסודי – לעולם המזון יש את "אבות המזון", וכך גם החתולים צריכים לקבל מזון מגוון שיתאים לצרכיהם.

 

מה עוד משפיע על בחירת מזון לחתולים?

מזון לחתולים נקבע לא רק על בסיס מרכיביו, אלא גם על דרך ההתאמה לחתול עצמו. כשם שלא כל בני האדם אוכלים אותו הדבר, כך גם המזון הנדרש לחתול מושפע מגודלו, מאופיו (אנרגטי או ישנוני, למשל), ממצבו הבריאותי וכד'. חשוב להתייעץ גם עם הווטרינר בטרם בחירת המזון.

 

האם מומלץ לגוון בבחירת המזון לחתול?

ככלל, חתול זקוק לשגרה בתחום המזון, לטובת תפקוד יעיל ומיטבי של מערכות הגוף ובראשן מערכת העיכול. עם זאת, ניתן לייצר מעברים מסוג מזון אחד למשנהו, אך המעבר צריך להיעשות בהדרגה.

לצורך העניין, בתחילת החשיפה למזון החדש, יש לערבב בין שני הסוגים. תחילה, יותר מהמזון הישן ופחות מהחדש, וכך בהדרגה לאורך מספר ימים להעלות את המינון של המזון החדש עד שיהווה את כל תכולת כלי האוכל.

 

האם חתול עלול לסבול "מאכילת יתר"?

אכילת יתר לא נפוצה בקרב חתולים, זאת לרוב משום שהם ניזונים רק בהתאם לדרישות הגוף שלהם ויודעים מתי לעצור.

דבר נוסף שמשפיע על כך, הוא העובדה שחתולים כמעט ולא אוכלים "ארוחות גדולות", אלא ניזונים מכמות רבה של ארוחות קטנות הפרוסות לאורך היום.

 

ההבדל בין חתול בוגר לגורים

גורים זקוקים למזון מעט שונה מחתולים מבוגרים. אוכל יבש ואוכל לח, תוספי מזון ומינונים יקבעו בהתאם לגילו של הגור, ויש להקפיד לא לסטות מהוראותיו של הווטרינר במידה ומדובר במצב בריאותי מיוחד.

ההתאמה למזון גורים חשובה היות שהיא מסייעת לחתול לבנות את עצמותיו ושריריו (ממש כמו אצל בני אדם), ולהצמיח את שיניו – שכידוע, נדרשות להיות חזקות. נעבור למזון המותאם לחתולים בוגרים, לקראת גיל שנה.

 

מזון דיאטטי לחתולים

ישנם חתולים אשר לא מוציאים כמותר בה של אנרגיה או נעדרי מרץ, דבר שעלול להוביל להשמנה, ומשם הדרך קצרה למפגעים בריאותיים. אי לכך, יש להתאים לחתול מזון מופחת שומן וקלוריות וכן לסייע לו בחילוף חומרים בעזרת מזון עתיר סיבים תזונתיים.

 

מזון לחתולים מבוגרים (סניור)

שינויים רבים קורים בגוף כתוצאה מהזדקנות, אצל כל בעלי החיים. בקרב חתולים, לאחר שבע שנים חתול נחשב ל"חתול מבוגר", ויש להתאים לו מזון עשיר בחלבונים ובוויטמינים, ולהפחית מהקלוריות הניתנות לו.

בחרו לחתול שלכם את המזון המתאים והבריא עבורו!

מזון

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו