איך להוציא לפועל תביעה על עוגמת נפש

המונח "עוגמת נפש" מתייחס לזמן אותו הקדיש התובע לקניית המוצר ו\או הצער שסבל בגין מעשיו של הנתבע. לדוגמה, אדם ישב ותכנן במשך זמן רב טיול משפחתי, הקדים לרכוש כרטיסי טיסה והזמין את המלון, אלא שברגע האחרון ומסיבה לא ברורה – חברת התעופה ביטלה את הטיסה המתוכננת.

כעת אותו אדם נמצא במצב של עוגמת נפש גדולה, שכן הוא צריך כעת להקדיש זמן נוסף לרכישת כרטיסי טיסה חדשים, או לחילופין לבטל הכול. אם אדם זה יחליט לתבוע את חברת התעופה, סכום הפיצויים שישולם לו ייגזר מתוך הכספים שאיבד באופן ישיר כתוצאה מביטול כרטיסי הטיסה.

 

הגשת תביעה על עוגמת נפש

אדם שסובל מעוגמת נפש רשאי להגיש תביעה על עוגמת נפש נגד הגורם שממנו הוא נפגע. כאשר מדובר בתביעה קטנה, התיק נידון בבית משפט לתביעות קטנות. יתרון בולט של בית משפט זה הוא בכך שהוא אינו כפוף לסדרי דין רגילים, וניתן להגיש לו כל מסמך או ראיה אשר בכל בית משפט אחר לא הייתה מתקבלת.

תובע שהגיש תביעה כנגד חברת תקשורת שלקחה ממנו עמלות בצורה לא חוקית למשל, רשאי להגיש לבית המשפט ראייה בדמות המסע שעבר מרכישת מכשיר הטלפון ולדרוש פיצוי בגין הזמן ש"התבזבז".

הוכחת רכיב של עוגמת נפש בתביעות קטנות אינו דורש הוכחה חד משמעית, ודי בהצגת נתונים לבית המשפט אודות הסבל והנזק שנגרם לתובע בתור תנאי לקבלת פיצוי.

 

גובה הפיצויים

גובה הפיצוי נתון לשיקול דעתו של בית המשפט, הפוסק זאת בהתאם לנתונים נוספים העולים מהמקרה. בדרך כלל, גובה הפיצוי נגזר גם מרכיב של הוצאות משפטיות. אם התובע הצליח להוכיח את עוגמת הנפש בצורה ברורה ונחרצת, ייתכן כי בית המשפט יגזור פיצויים גבוהים יותר.

תובע שטוען לעוגמת נפש ללא ביסוס ראייתי יקבל פיצויים נמוכים יותר המסתכמים בכמה מאות שקלים בודדים, אם בכלל.בכדי להוציא לפועל תביעה בגין עוגמת נפש מומלץ וראוי להתייעץ עם עורך דין המומחה לדינים אזרחיים, שיוודא כי התביעה מבוססת דיו ומוכיחה את רכיב עוגמת הנפש בצורה ברורה ונחרצת.

 

כמה דברים שחשוב לזכור

בטרם תגישו תביעה בגין עוגמת נפש, זכרו כי מדובר בעניין סובייקטיבי והערכתי, הנתון לדעת השופט. אם השופט מצדד בכם, גובה הפיצוי עדיין עשוי להשתנות בהתאם למקרה הנידון, וסביר להניח כי הוא לא יגיע לסכום אותו אתם סבורים שמגיע לכם.

בית המשפט חייב להשתכנע בצדקתכם, לכן חשוב להגיש כתב תביעה מפורט ומנומק היטב, בצירוף הוכחות ממשיות.

 

לסיכום

בכדי להגדיל באופן משמעותי את סכום הפיצויים הנגרמים לכם בגין עוגמת נפש, חשוב שתתייעצו לפני כן עם עורך דין בכל הקשור לבניית התיק המשפטי וכתב התביעה, ומומלץ כי הוא ימשיך ללוות אתכם גם אחר כך בבית המשפט.

אל תוותרו על מה שמגיע לכם!

איש משפט

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו