איך לחשב בקלות את החזר המס שמגיע לך?

בכל סוף שנת מס מתקיימת התחשבנות בין מס ההכנסה לבין האזרח ובמקרים בהם חל שינוי בסטטוס האישי של האזרח, יגיע לו החזר מס מרשות המיסים בישראל. בעלי עסקים על פי רוב עובדים באופן שוטף עם רואה חשבון שבודק עבורם האם שלמו מקדמות גבוהות מידי במהלך שנת המס ובמדיה ומגיע החזר הוא דואג להגיש בקשה על גבי טופס 137, וההחזר בשלב זה או אחר יופקד לחשבונו של בעל העסק. אבל, במידה ואתם שכירים סביר להניח שאין לכם רואה חשבון והשאלה המתבקשת לפיכך הנה – איך לחשב בקלות את החזר המס שמגיע לכם?

 

סימולטור חינמי

הסימולטורים החינמיים מועלים לרשת על ידי משרדי רואי חשבון גדולים וחברות גדולות שעוסקות בהחזרי מס לעובדים שכירים. הסימולטור הוא למעשה מחשבון זכאות החזר מס, הוא פורס בפניכם את המצבים בהם מגיע לעובד החזר מס, כך שתוכלו לקבל תמונת מצב האם מגיע לכם החזר. לאחר שתסמנו בסימולטור את כל מה שרלוונטי למצבכם יחשב עבורכם הסימולטור את גובה החזר המס במידה ומגיע לכם כזה.

 

הזמן תמיד חשוב

מומלץ מאוד לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר מס בטרם תגישו בקשה לרשות המיסים, כך תדעו מה הסיכוי שלכם לקבלת החזר מס, ותוכלו להגיש בקשה מדויקת על פי גובה ההחזר שמצאתם באמצעות הסימולטור שמגיע לכם. זו הדרך הנכונה לביצוע הפעולות.

 

המסלול המהיר והבטוח לחישוב החזר המס שמגיע לכם

ישנה דרך מהירה ויעילה יותר לחישוב החזר מס, הגשת בקשה וקבלת ההחזר בפועל והיא לשכור את שירותיו של רואה חשבון מקצועי, שיגיש עבורכם בקשה מסודרת ומפורטת למס ההכנסה. אמנם הגשת הבקשה איננה מסובכת עד כדי כך אולם, רואה חשבון יודע היטב כיצד יש להגיש את הבקשה ומה עליה לכלול כדי שתקבלו את ההחזר המקסימלי.

רואה החשבון יתחיל בכך שיבקש מכם טופס 106 לשנת המס הרלוונטית אותו תוכלו לקבל מהמעסיק שלכם, ומסמכים נלווים המעידים על שינויים שחוויתם במהלך שנת המס ומהווים את הבסיס להגשת הבקשה להחזר. לאחר מכן הוא ימלא עבורכם טופס 135 – הגשת בקשה להחזר מס עבור עובד שכיר ויחתים אתכם בכל מקום שנדרש. לסיום התהליך תדרשו ללכת לסניף רשות המיסים בעיר מגוריכם על מנת להגיש את כל החומר ולקבל אישור הגשה.

 

קבלת ההחזר לחשבון הבנק

טרם תקופת מגיפת הקורונה יכולם להמתין לפחות 30 ימים עד שהייתם רואים את ההחזר שמגיע לכם בחשבון הבנק. מאז החלה הקורונה ואנשים רבים נפגעו כלכלית בצורה קשה, ייעלה רשות המיסים את תהליך העברת ההחזר לאזרח והדבר קורה מספר ימים בלבד לאחר אישור בקשת ההחזר.

 

לחשב החזר מס זו משימה אפשרית

ניתן בהחלט לקבל תמונת מצב ולחשב באופן עצמאי, בסיוע סימולטור חינמי ברשת, את החזר המס שאולי מגיע לכם. במידה וקשה לכם העניין מומלץ להיעזר בשרותיו של רואה חשבון.

החזר מס

 

 

 

 

 

 

 

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »