איך מאתרים חדירת מי גשמים?

כולנו מכירים את זה, כתמים לחים מתפשטים על הגג או על הקירות לאחר יום גשום במיוחד. כשאנו מבינים שמי גשם חדרו לבניין אנו חושבים על ההוצאות הכספיות ועל הטרחה הרבה שעומדת להגרם לנו כדי לאתר את מקור חדירת המים. אל דאגה, עם תרמיטק איתור חדירת מי הגשמים יתבצע ללא גרימת נזק נוסף למבנה, ביעילות ובמהירות ובמחיר משתלם במיוחד. 

 

מדוע מתרחשת חדירת מי גשמים?

אף על פי שקיימים כיום בשוק חומרי בניה מעולים השומרים על בידוד ומונעים חדירת מי גשמים, למרבה הצער ישנם קבלנים המנסים לחסוך בעלויות ולבנות מהר ובזול תוך שימוש בחומרים פחות איכותיים. התוצאה היא חלחול וחדירה של מי גשם דרך הגגות, הקירות והמרווחים שבין הדלתות והחלונות שאינם מבודדים כמו שצריך.

לאחר שלב איתור חדירת מי גשמים תוכלו לקבל מחברת תרמיטק דו"ח מפורט איתו תוכלו לפנות לחברות הביטוח ואף לבתי המשפט על מנת לכסות את הנזק שנגרם מרשלנות. אולם לא רק רשלנות הינה גורם נפוץ לחדירת מי גשמים, גם בלאי של בניין ישן או סדקים שנוצרו בקירות ובגג עקב זעזועים יכולים לגרום לחדירת מי גשמים.

 

כיצד ניתן לאתר חדירת מי גשמים?

בעזרת שימוש במכשירים טכנולוגים מתקדמים ניתן לאתר את מיקום חדירת מי הגשמים בדייקנות וללא כל גרימת נזק נוסף למבנה. אלו הם המכשירים שבהם נעשה השימוש הנפוץ ביותר לזיהוי ואיתור חדירת מי גשמים:

  1. מצלמה תרמית – המצלמה המשתמשת באינפרא אדום על מנת למפות את הטמפרטורה בתוך הקירות מאפשרת לנו לראות היכן נמצאים המים המתפשטים בתוך הקיר, היקף מדוייק של הכתם וחומרת מצבו.
  2. רובוט לצילום פנים צנרת – רובוט המצוייד במצלמה יכול לזהות כשלים במרזבים וצינורות שתפקידם לנקז מים הנקווים על הגג. לעיתים יש כשל בחיבורים שנעשו בצינורות ולעיתים לצינור נגרם נזק חיצוני באמצעות מכה או תזוזה חדה.
  3. סיב אופטי לצילום פנים צנרת – הסיב האופטי פועל בדרך דומה לרובוט, אלא שהוא מתאים לצינורות צרים, מפותלים או עמוקים. סתימה או דליפה של מרזב יכולה לגרום למי גשם להיקוות ולהתחיל לחלחל לתוך המבנה.

 

כיצד ניתן למנוע חדירת מי גשמים?

על מנת למנוע חדירת מי גשמים יש צורך לנקוט בשתי פעולות עיקריות: בידוד איכותי של הגג ושל הקירות, החלונות והדלתות, וניקוז יעיל של הגגות על ידי מערכת מרזבים. כאשר עונת החורף נמצאת בפתח יש צורך לבדוק את המרזבים ולפתוח אותם במידה ונסתמו מאבק, לכלוך ועלים יבשים ולדאוג לאטימה של כל האיזורים המועדים לפורענות.

 

לסיכום

חברת תרמיטק מאתרת במהירות ויעילות חדירת מי גשמים באמצעים טכנולוגים שחוסכים לכם כסף ומונעים נזקים נוספים. תוכלו לקבל דו"ח מפורט המציין את הסיבה לחדירת מי הגשמים על מנת להגישו לחברות הביטוח ובתי המשפט.

חדירת מים

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »