איך מוצאים עבודה בהייטק?

לא סתם ענף ההייטק מכונה בידי רבים "הקטר של המשק". בזכות השכר הממוצע הגבוה ותנאי ההעסקה המעולים, אין זו הפתעה שענף ההייטק מחזיק למעלה מ- 10 אחוז מכלל העובדים השכירים בארץ, ומושך אליו עוד מאות עובדים חדשים מדי יום. למרות שהדרישה לעובדים חדשים עדיין גבוהה וחברות רבות צמאות לכוח אדם, יש תחרות לא קלה על המשרות הטובות ביותר.

בכדי לעזור לכם למצוא את משרת החלומות שלכם בענף ההייטק, סיכמנו עבורכם כמה נקודות שחשוב שתגעו. בין אם אתם בוגרי תואר למדעי המחשב או מקצוע ריאלי אחר או אם אתם בכלל באים מתחום העיצוב התעשייתי, סביר להניח שקיימת משרה בהייטק שתתאים לכם כמו כפפה ליד.

לוחות דרושים בהייטק מלאים בהצעות עבודה שונות המתאימות לרמות שונות של ניסיון ולתחומי עניין שונים, כך שעם שיטת הפעולה הנכונה, גם אתם תוכלו להצטרף לענף הלוהט ביותר בשוק העבודה.

 

דבר ראשון – חשבו עם עצמכם מה הייתם רוצים לעשות?

לפני שאתם מתחילים לשלוח קורות חיים לכל הצעת עבודה שאתם רואים, נסו לחשוב עם עצמכם איזה סוג של עבודה הייתם רוצים לעשות. יום עבודה של מתכנת שונה לחלוטין מיום עבודה של Data Analyst או של מישהו מתחום השיווק, ובהתאם לכך גם הדרישות הבסיסיות מכם בתור עובדים המתמיינים למשרה.

אל תתביישו לדבר עם אנשים העובדים בסוגים שונים של משרות בהייטק ולשאול אותם על סדר היום שלהם והאם הם נהנים מהעבודה שלהם – ככה תוכלו לקבל מושג איזו משרה תתאים לכם בצורה הטובה ביותר.

 

מה מידת הניסיון שלכם?

משרות רבות בהייטק מצריכות רקע וניסיון תעסוקתי או אקדמאי קודמים בכדי שבכלל יסתכלו עליכם בתור עובדים פוטנציאליים. מן הסתם, אם אין לכם שום רקע וניסיון בתכנות לא סביר שתמצאו עבודה בתור מתכנתים באמדוקס. אם אין לכם ניסיון, תשמחו לדעת שיש המון משרות בהייטק שלא מצריכות ניסיון מקדים כלל, ורבות מהן אף אינן עוסקות בתכנות ומחשבים בכלל. בתור ענף עם כל כך הרבה עובדים, תוכלו להיות בטוחים שיש צורך בעובדים מכל התחומים.

 

כתיבה נכונה של קורות חיים

מציאת משרה טובה מתחילה בכתיבה נכונה של קורות חיים. גם אם אתם עילוי שאין כדוגמתו במה שאתם עושים, אם קורות החיים שלכם כתובים בצורה מרושלת, כנראה שלא תוכלו למצוא עבודה שתתאים לכישורים שלכם. למרבה המזל, לא חסרים מומחים לכתיבת קורות חיים שישמחו לעזור לכם לשפץ את קורות החיים שלכם ולהבליט אתכם אל מול המתחרים.

 

התכוננות נכונה לראיון העבודה

אחרי שקיבלו את קורות החיים שלכם, הדבר הבא בתור הוא ראיון העבודה. בכדי שתוכלו לצלוח את ראיון העבודה בצורה הטובה ביותר, יש להתכונן מראש ולבדוק מה כוללת סדרת הראיונות והאם יש מבחנים כלשהם. זכרו – ידע זה כוח!

 

היעזרו בחברות השמה מומלצות

עקב הביקוש הרב לעובדים בהייטק, חברות רבות נעזרות בשירותיהן של חברות השמה שונות למציאת כוח האדם הדרוש. עשו לעצמכם טובה והיעזרו בשירותי חברות ההשמה המקצועיות, שיידעו טוב יותר מכולם להתאים לכם משרה שהיא בול בשבילכם.

הדרושים בהייטק

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »