איך עובדת השתלת שיער פרקטית – שלב אחר שלב

השתלת שיער נחשבת לטיפול מהפכני אך פשוט, שמצליח ברוב המקרים לבלום נשירה או התקרחות. טיפולים בארץ או בחו"ל (ובטורקיה בפרט) מצליחים לייצר את התוצאות הרצויות אצל רוב הגברים המטופלים. בעזרת ניתוח מדויק אך פשוט, ותהליך החלמה מסודר – הטיפולים מאפשרים חיים חדשים לאלו שסבלו מהתקרחות מסיבה כזו או אחרת. שלבי התהליך יובאו כאן על מנת לעשות סדר בשאלות העולות לגבי הטיפול.

 

שלב ההכנה – התאמה לטיפול

כמו לפני כל אופרציה רפואית, השלב הראשון מרגע יצירת הקשר עם הגורם מטפל או המרפאה האסתטית בנושא השתלת שיער, היא היכרות עם המטופל וההיסטוריה הרפואית שלו. המטרה היא להבין אם ישנן רגישויות לתרופות מסוימות או למשככי כאבים, אלרגיות לחומרי הרדמה ספציפיים. במידת הצורך יפנו את המטופל אל הרופא המטפל הקבוע להשלמת השאלון. לאחר מכן ייערכו פגישות ייעוץ, ובמידה והכל יאושר – יעברו לקביעת תאריך ההשתלה, באם מדובר בטיפול בארץ או בחו"ל.

 

השלב הפרקטי – ההשתלה עצמה

תהליך ההשתלה המעשי מחולק לשלושה שלבים:

  1. הוצאת זקיקי השיער מהאזור ה"תורם"

מבוצעת לאחר ההרדמה המקומית של האזורים הרלוונטיים בראש. מדובר בקצירת ה"תרומה" מהאזור בעל השערות החזקות שמקורו בדרך כלל בחלקו האחורי של הראש ובמקרים מסוימים אף כולל את אזור הזקן. בזמן קצירת התרומה, שוכב המטופל על בטנו ומתבצעת קצירת זקיקי השיער, כשהם עטופים ברקמה אנושית. אורכו של שלב זה תלוי בהכרח בכמות הזקיקים שהוצאו, אולם טווח הזמן נע לרוב בין שעה לשעתיים.

 

  1. פתיחת ערוצים באזור ההשתלה

זהו השלב הקריטי מהבחינה האסתטית. הרופא המנתח משתיל מעין "גומות" אליהן יוחדרו הזקיקים שהוצאו מהאזור התורם.

עומקו של החתך, זווית ההשתלה והסימטריה באזור הנתרם, צפיפות החריצים שבוצעו – כל אלה יקבעו עד כמה איכותית תהיה ההשתלה, כלומר עד כמה "טבעית" היא תיראה בסוף תהליך ההחלמה.

 

  1. ביצוע ההשתלה עצמה

כעת מגיע השלב הארוך ביותר ובעצם החשוב מכולם. הזקיקים שנקצרו בשלב הראשון  יושתלו ב"גומות" שהוכנו להם בקרקפת. מדובר בחלק הארוך ביותר של הניתוח, והוא נמשך בדרך כלל  בין שעתיים לחמש שעות.

 

לאחר ההשתלה – שלב ההחלמה

במהלך ההשתלה עצמה המטופל לא אמור להרגיש כאב שכן כל הניתוח מתבצע בהרדמה מקומית, אולם בשעות ובימים הספורים שלאחר הניתוח, טבעי לחוש באי נעימות ואף בכאבים באזור הניתוח, וכן חלק מהמטופלים סובלים מאדמומיות באזורי החתכים שהתבצעו בתהליך ההשתלה. ניתן ליטול משככי כאבים ותרופות מקלות להפוגת הכאב, וכן אפשר לעשות שימוש במשחות אנטיביוטיות להקלה ולמניעת זיהום. בטרם השימוש בכל אלו יש להיוועץ ולהישמע להוראות הצוות המטפל בנושא. רוב תופעות לוואי אלו עתידות לחלוף לאחר מספר שבועות מיום הניתוח.

 

לסיכום,  יש להתאזר בסבלנות ולהמתין לתוצאות הרצויות

באם בחרתם בתהליך זה, חשוב לומר שהתוצאות הרצויות יתחילו להופיע רק בחלוף שלושה חודשים מיום הניתוח. משתנים נוספים כמו גיל המטופל ואזור ההשתלה הרצוי ישפיעו באופן ישיר על קצב ההחלמה וההגעה אל היעד המבוקש. חשוב לשמור על סבלנות ואורך רוח בתהליך זה, לשמור על קשר רציף עם הצוות המטפל ולזכור שמדובר בתהליך בעל זמן קצוב ולא פתרון קסם.

איש לאחר השתלה

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים
טכנולוגיה
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים מכל הגדלים מסתמכים במידה רבה על טכנולוגיה כדי לייעל את התפעול, לשפר את הפרודוקטיביות ולהישאר תחרותיים בתעשיות שלהם. היבט אחד

לכתבה »