איך עובד סינון מים לבריכה – המדריך המלא

במידה והגעתם עד לכאן, כנראה שהחלטתם להקים בריכה מפנקת בחצר הבית שלכם או שפניכם מועדות לתכנון ובניית הבריכה.

קודם כל, כיף גדול.

בריכה בחצר הבית היא ללא ספק אחת ההחלטות המספקות הנאה מרובה עבור בני הבית.

החל מהמבוגרים שיכולים ליהנות מזמן איכות אישי או זוגי, וכלה בילדים שיכולים להעביר אפילו יום שלם בשחייה ומשחקים בבריכה.

אבל, ויש אבל גדול – מדובר בתחזוקה לא פשוטה.

בריכה בבית פרטי דורשת עבודת תחזוקה שמהותה היא סינון המים. זאת על מנת לשמור על בריאותכם.

 

סוגי מסננים

על מנת לשמור על בריכה נקייה, מחוטאת ומתוחזקת, ישנם שני סוגים של מערכת סינון מסנני מים בבריכות. הראשונה נקראת מסנן קרטריג׳ והיא מתאימה יותר לבריכות קטנות. ואילו השנייה, מתאימה לבריכות גדולות יותר ונקראת מסנן חול. כלומר, השלב הראשון בהתקנת מערכת סינון מים הוא בחירה לפי גודל הבריכה. בחברת לגונה בריכות שחייה, ניתן לראות דוגמאות לסוגים וגדלים שונים של בריכות.

 

שלבי הסינון

מערכת סינון מים עובדת במספר שלבים שתכליתם הינה ההגעה למים נקיים וצחורים.

השלב הראשון הוא שלב היניקה. בשלב זה, המים הממלאים את הבריכה נשאבים ועוברים סחרור דרך מערכת סינון שמטהרת אותם ולבסוף חוזרים לבריכה.

השלב השני, הוא שלב הסינון. השלב המרכזי ביותר משום שבמהלכו המים מתנקים ובעצם הופכים לים מסוננים. הניקוי בשלב זה מתבצע באמצעות פילטר אשר דורש גם הוא תחזוקה סדירה.

השלב השלישי והאחרון הוא שלב הנעת הפעולה. בשלב זה, המנוע שביצע את היניקה, משחרר את המים דרך פתחים המיועדים לכך. המים המשוחררים הם המים המסוננים והנקיים.

 

הפעלת מערכת הסינון

בכדי לקבל סינון מושלם של מי הבריכה יש לדעת לתחזק ולתפעל את מערכת הסינון כראוי. נכון, מדובר במערכת אוטומטית שעובדת כל העת אך חשוב לזכור כי מהותה הוא ניקיון וניקיון, הוא עניין שיש לתחזק כל העת. לכן, על מנת לקבל תוצאות סינון מושלמות יש לוודא בערך פעם בשבוע שפתחי היניקה, מלב הפתח הראשי, הנם סגורים. כמו כן, יש לבצע ניקוי של המסנן באמצעות שטיפה נגדית, אחת לשבוע-שבועיים ולוודא כל העת, כי גובה המים בבריכה הינו הגובה הרצוי עבורה. לבסוף, במידה וישנה בעיה עם המשאבה- רעשים מוזרים, תקלה בעבודתה, מומלץ לבדוק כי אין אוויר לכוד בה.

 

הרכבת מערכת הסינון בבריכה

לאחר שהבנו את חשיבות סינון המים בבריכה וכיצד הוא עובד, נזכיר כי התקנת מערכת הסינון נעשית בשלבים מקדמים של בניית הבריכה. זאת, כחלק מהתקנת הצנרת של הבריכה שלנו.

לסיום, בריכה פרטי בחצר הבית היא רעיון מעולה אך חשוב לזכור שבכל הנאה ישנה גם חובה מסוימת ובמידה ותרצו למקסם את ההנאה מהבריכה פרטית בביתכם, אל תשכחו לתחזק אותה ולסנן את המים כל העת.

 

בר מים

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו