איך תוכלו למנוע השמנה של חיית המחמד בעזרת המזון הנכון

השמנת יתר, כך מתברר, אינה מחלתם ונחלתם האישית של הולכי על שתיים בלבד. אחת מהמחלות הנפוצות ביותר בקרב בעלי חיים כיום הינה השמנת יתר. השמנת יתר הינה מצב רפואי מורכב העלול להשפיע לרעה על מצב בריאותה של חיית המחמד שלכם. מעוניינים למנוע את ההשמנה רגע לפני שיהיה מאוחר מדי? יש לכם תוכנית להכניס את הכלב למשטר דיאטה קפדני? לפניכם כל המידע על התזונה הנכונה למניעת השמנת יתר בקרב בעלי חיים. תזונה בריאה.

 

נתוני השמנה בבעלי חיים

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית ביותר בהיקף מחלות השמנת יתר בקרב חיות המחמד. לפי ממצאי מחקרים כ-55% מאוכלוסיות החתולים והכלבים בעולם הם בעלי עודף משקל בעייתי. בעלי חיים בעלי עודף משקל נדרשים להתאמת מזון דל קלוריות על מנת לשמור על משקלם וכן על מנת להוריד ממשקל גופם. נציין כי חובה להקפיד על רמת חלבונים מספקת בתזונה היומית שלא לפגוע במסת השריר של בעל החיים.

 

איזו תזונה מתאימה לבעל חיים עבור שמיר על משקל גוף נאות?

חברת פטנט המשווקת מוצרי מזון לחיות מחמד ממליצה על תזונה עשירה בסיבים תזונתיים ותאית על מנת לייצר תחושת שובע איכותית ולא להכביד על המאזן הקלורי. תזונה זו דלה בקלוריות אולם יש לשלבה בפעילות ספורטיבית של בעל החיים וכן בהפחתה של מזונות עתירי שומן כגון חטיפים.

לחיות מחמד הסובלות מעודף משקל משמעותי של למעלה מ-20% מהמשקל הרצוי יש להתאים תזונה ייעודית מבית פטנט.

 

התאמת תזונה לפי גיל

למניעה מוקדמת של השמנת יתר בקרב חיות מחמד יש להתאים את הזונה במדויק לצרכי בעל החיים. כך יש להתאים מוצאי מזון ייעודיים עבור בעלי החיים בכל שלב בחייהם:

  • מזונות לגורים מתבגרים – בתקופה זו של חייהם חיות המחמד מתפתחות גופנית מה שמצריך תזונה עשירה בקלוריות כדי לספק את האנרגיה הנדרשת להם. בנוסף לרמת קלוריות גבוהה נדרשות גם רמות חלבון ושומן גבוהות יותר על מנת לספק את ערכי התזונה המתבקשים. בנוסף, חשוב להזין את הגורים בויטמינים ובמינרלים כדי לסייע בתפקוד גוף תקין ובריא.
  • מזונות לבוגרים – כאשר בעל החיים הגיע לשיא התפתחותו הוא נדרש לכמות קלורית נמוכה באופן יחסי כדי לאפשר לבעל החיים לשמור על משקל תקין. תזונה מאוזנת תגרום לו לבריאות רבה יותר ולאיכות חיים.
  • מזונות לבעלי חיים מזדקנים – יש להתאים מזון ייעודי לבעלי חיים בשלב השלישי בחייהם, יש לשלב בתזונה ויטמינים חשובים לחיזוק הגוף ולהאטת תהליכי זקנה שונים. חשוב לציין כי לכלכ חיית מחמד גיל זקנה שונה.

 

טיפים למניעת השמנת יתר

יש לשקול במשקל מטבח את מנות האוכל, חשוב לחלק את הארוחות למנות קצובות, יש להעניק חטיפים דיאטטיים או להגביל לחטיפים רגילים עד 10% מכמות המזון היומית. בנוסף, ניתן לרכוש צלחת האכלה איטית להגברת תחושת השובע אצל חיית המחמד. למידע נוסף על אוכל בריא לחיות בית כנסו לאתר פט נט.

מזון לבעלי חיים

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו