איפה לבלות בטיול של אחרי צבא?

ממלכת תאילנד אשר שוכנת בדרום מזרח אסיה, ויעדם הנבחר של מילוני תיירים מרחבי העולם הנוהרים מדי שנה. כמו רבים אחרי שירות צבאי ממושך, אשר עושים פעמיהם לעבר מחוזות רחוקים בעודם מחפשים אחר חוויות ומקומות אשר יותירו חותם בחייהם, גם תאילנד עולה לא פעם כיעד פוטנציאלי.

בין אם בגלל העלויות הזולות או שמא בגלל הנופים האקזוטיים, מאות אלפי ישראלים מדי שנה עושים דרכם למדינה האקזוטית, אך מה בכל זאת חשוב לדעת ולקרוא בטרם יוצאים למסע משנה חיים שכזה?

 

הצפון

בירת הצפון של תאילנד. משוחררים רבים שעושים טיול ראשון למדינה האקזוטית בוחרים לרוב במסלול הקלאסי. כלומר הם בוחרים להתחיל את המסע שלהם בצפון המדינה – צ'אנג מאי ופאי, משם מדרימים באמצעות טיסה לכיוון האיים הנחשקים ולבסוף מקנחים במסע קניות בלב בנגקוק מרכז תאילנד.

הבחירה להתחיל באזור הצפון נובעת לרוב מהצורך בשקט ושלווה לה זקוקים המשוחררים בתום שירותם. בצפון נופים רבים ומקומיים רבים מנצלים זאת על מנת לארגן לתיירים היכרות מעמיקה אל תוך הנוף. אחת מתוך האטרקציות הייחודיות והמהנות ביותר בצאנג מיי, היא הבילוי במסלול האומגות שנבנה בלב הג'ונגלים ומזמינה את הצעירים לחוויה מאתגרת ומקצועית במיוחד.

לאחר המעבר בין האטרקציות השונות שיש לעיר להציע מטיילים רבים ממשכים את מסעם בצפון אל העיר פאי, ששוכנת במרחק נסיעה של כ – 3 שעות בערך והדרך ארוכה ומפותלת אך בהחלט תיראו שלבסוף הנסיעה משתלמת.

 

דברים שלא כדאי לפספס

בהגיעכם אל היעד ולאחר התמקמות ראשונית השכרת אופנוע זה בהחלט אחד מהמהלכים הראשונים שיש לעשות, מחיר ההשכרה ועלות הדלק אינם יקרים והתמורה לגמרי שווה את המחיר, שואלים את עצמכם מהי התמורה? אז הנה כמה סיבות שייתנו לכם מוטיבציה.

מסביב למרכז העיר ישנם מפלים מרהיבים, מעיינות חמים, קניון פאי תאילנד, רכיבה על פילים ועוד מקומות קסומים, אם תירצו להיות בלתי תלויים ולהספיק כמה שיותר אז בהחלט השכרת האופנוע שווה את זה, בנוסף אם תרצו יום להירגע אז מסאז'ים בכל פינה בעיר ושיעורי יוגה בהוסטלים המקומיים. עם רדת החשיכה וכניסת הערב נפתח לו שוק האוכל, רחוב ארוך במרכז העיר ומלא בדוכנים אשר מציעים מגוון רחב של אוכל, מקומי עד מזון מהיר ושלל הקינוחים השווים שאתם יכולים לחשוב.

 

במעבר חד לאיים

מי מאיתנו אוהב לבלות הרבה זמן בנסיעות ממקום למקום? תכנון מראש של המסלול שלכם בעולם בכלל ובתאילנד בפרט יכול לחסוך לכם הרבה זמן בנסיעות. למרות היחס היפה של באט לשקל, מי מאיתנו שיצא לטיול גדול העדיף להשקיע עוד קצת כסף כדי להגיע מהר יותר למקום מסוים ולהספיק להנות יותר ממיטב האירועים השונים שיש למקומות להציע.

המעבר מהצפון לדרום אינו כרוך בעלויות מופרכות של כסף וישנן טיסות פנים בתאילנד המחברות בין הערים לבין האיים בתאילנד, למשל טיסה מצ'אנג מאי לפוקט כשעתיים זמן אוויר בממוצע ותוביל אתכם הישר לשדה התעופה של פוקט.

 

חיי הלילה באיים

פוקט האי הגדול בתאילנד, עיר שידועה בעיקר במסיבות עד אור הבוקר במועדונים ייחודיים שאף נכנסו לרשימת 100 המועדונים הטובים בעולם כמו למשל "מועדון האילוז'ן". אם זמנכם קצוב ואתם רוצים להספיק הרבה ישנה האופציה להמשיך הישר אל האי קופיפי באונייה, דברים מרגשים יותר יש בהמשך.

לא תמיד מעברים הם הדברים הכיפיים שבטיול ואופציות מגוונות למעברים, המעבר מפוקט לשאר האיים יכול להתבצע בכמה דרכים ואתם תחליטו עד כמה אתם מוכנים להשקיע לשם כך, למשל: אוטובוס / אונייה / טיסת פנים.

במידה ותבחרו אונייה ישנה האופציה לעצירה כמו שציינתי קודם לכן באמצע הדרך על האי הקטן והמפואר העונה לשם קופיפי שם תוכלו להינות ממיטב מסיבות הבריכה של ההוסטלים ביום וגם בלילה ומטיולי יום על סירה שתיקח אתכם אל אי הקופים ואל שאר האיים המפתיעים בסביבה, הישר מקופיפי לקראבי לסוראט תאני, דרך הים בתחבורה ציבורית ושוב דרך הים, מעבר לא קל לצמד האיים המדובר ביותר "קוסמוי" ו"קופנגן".

 

האם ישנה חשיבות לתקופה בה טסים?

כשנוסעים למקום כמו תאילנד מזג אוויר הוא דבר שיש לקחת בחשבון. יש חשיבות עליונה יש לתכנון המסלול שלכם, כיוון שלתאילנד בכלל ולצמד האיים בפרט תמיד תרצו להגיע בשיא העונה, נובמבר – פברואר, צמד האיים פועל ללא הפסקה, מסיבות ענק כמו למשל ה"פולמון" וה"הלף מון" המדוברים שחוגגים המקומיים מדי חודש, מלבד המסיבות הסוערות והבלתי פוסקות קופנגן וקוסמוי מציעות טיולי יום לאיים השוררים סביבם כמו לדוגמה האי קוטאו, אחד מאזורי הצלילה הגדולים בעולם הידוע ביופיו המרהיב מתחת לפני המים.

 

עיר הבירה

אל בנגקוק תוכלו להגיע הישר בטיסת פנים מהאי קוסמוי או בדרך נוספת אם כי פחות מומלצת היא התחבורה הציבורית. בנגקוק בשינוי ניכר לעין מהערים האחרות בתאילנד משלבת מודרניות ועממיות לצד מודרניזציה מתפתחת.

בעיר תוכלו למצוא מקדשים רבים לצד קניונים מרשימים, שלא נופלים בכל קנה מידה מכל קניון באירופה, אתרים היסטוריים ומוזיאונים לצד בתי קפה, פאבים, ומועדונים. לא תתקשו למצוא בעיר מקומות לינה מפוארים לצד אכסניות זולות והמחירים לרוב יהיו נוחים לכל כיס.

במסע הקניות בעיר תוכלו למצוא ממיטב המותגים המקוריים בקניונים ועד מיטב החיקויים המוצלחים בשווקים והמחירים כמובן בהתאם, התעייפתם מהמסיבות וממסע הקניות? אז כמו בכל עיר תוכלו למצוא כאן רגע של נחת ולקפוץ לאחד ממקומות המסאז' שיש לעיר להציע.

 

לסיכום תאילנד על קצה המזלג

גן עדן לצעירים ושמו תאילנד. מחיר המחייה אינו יקר, האטרקציות מגוונות, בטן גב בדרום או טיול בג'ונגלים בצפון, השילוב המנצח בין ישן ובין חדש המרכיב תרבות אקזוטית, חופי ים, מועדונים, מופעי רחוב, קניונים לצד מקדשים בודהיסטים, נזירים ונופים מפעימים. כל השילוב יחד נראה מורכב אך התיירות פורחת והמטיילים מרוצים.

 

תאילנד

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים
טכנולוגיה
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים מכל הגדלים מסתמכים במידה רבה על טכנולוגיה כדי לייעל את התפעול, לשפר את הפרודוקטיביות ולהישאר תחרותיים בתעשיות שלהם. היבט אחד

לכתבה »