איפה מוציאים אישור על פטור ממס הכנסה?

אם אתם מתחילים הליך שמטרתו היא קבלת פטור ממס הכנסה, ישנם כמה דברים שאתם צריכים לדעת לפני ההליך וגם במהלכו. פטור ממס הכנסה הוא אחד הפטורים המורכבים ביותר שקיימים. מצד אחד, מדובר בפטור נחשק שיכול לסייע מבחינה כספית באופן משמעותי למקבל הפטור, אך מצד שני, מי שזכאים לפטור זה הן אוכלוסיות שמצבן הגופני אינו פשוט.

במאמר הבא נסביר מהו אישור על פטור ממס הכנסה, היכן מוציאים אותו ומה עושים איתו.

 

פטור ממס הכנסה – רקע מקדים

בין אם מדובר על פטור חלקי או פטור מלא, פטור לטווח זמן קבוע או פטור זמני בלבד – אין ספק שפטור ממס הכנסה הוא כלי סיוע משמעותי למי שזכאי לפטור. באמצעות פטור זה, מקבלים מעיין "הכנסה חדשה" של מאות ואף אלפי שקלים כל חודש. כסף שאמור ללכת אל קופת המדינה, עובר ישירות לחשבון הבנק שלכם. אישור פטור ממס הכנסה יעיד על כך למעסיק שלכם.

פַּרלָמֶנט

מי זכאי לפטור זה?

לפני שנסביר את כל מה שצריך לדעת על אישור פטור ממס הכנסה, כדאי להבין קודם כל מי האוכלוסיות שיכולות לקבל בכלל פטור ממס הכנסה. פטור ממס הכנסה הוא פטור שניתן רק לאנשים בעלי אחוזי נכות גבוהים במיוחד, בגובה של 90%. אנשים שסובלים ממספר לקויות מסוים יצטרכו שכל הלקויות יהיו בגובה משוקלל של 90% נכות, כשהלקות החמורה ביותר תעמוד על 40% נכות ומעלה.

 

מהו אישור על פטור ממס הכנסה?

אישור על פטור ממס הכנסה הוא בדיוק כפי שהוא נשמע. מדובר על אישור שבעצם מהווה אסמכתא לכך שאתם לא מחויבים לשלם מס הכנסה, כלומר שיש בידיכם פטור שקיבל תוקף מרשויות המדינה.

 

מה ניתן לעשות עם אישור זה?

אם אתם מקבלים הכנסה ממעסיק אחד, או שאתם מקבלים קצבה בתור הכנסה ממקור אחד, אתם תצטרכו אישרו על פטור ממס הכנסה. את האישור הזה תוכלו להביא למעסיק שלכם או למעניק הקצבה.

 

הוצאת האישור

הוצאת אישור על פטור הכנסה היא פעולה שעשויה להיות חיונית עבור אותם אנשים שמקבלים פטור ממס הכנסה, אך בכל זאת יש אדם אחד או גורם אחד שאחראי על ההכנסה שלהם. הוצאת הפטור מתבצעת אצל פקיד השומה.

תְעוּדָה

אישור – רק לאחר קבלת הפטור

חשוב להבין שאי אפשר להוציא אישור סתם ככה. גם אם אתם עומדים בכל הזכאויות, אתם יכולים לקבל אישור רק לאחר שסיימתם את ההליך המלא לקבלת פטור ממס הכנסה מרשות המיסים.

 

מה לעשות אם לא מקבלים את האישור?

האישור אמור להינתן לכם כאמור בסוף הליך מסודר של הוצאת פטור ממס הכנסה לנכים, כאשר פקיד השומה הוא זה שאחראי להעניק לכם את הפטור. לכן, אם לא קיבלתם את האישור, פנו אל פקיד השומה הרלוונטי והודיעו לו על כך.

תעודה טקסט

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו