ארבעה צעצועים שיפתחו את החוש הטכני של ילדיכם

החוש הטכני הוא נטייה טבעית להתעניין ולהסתדר עם טכנולוגיות שונות כמו חשמל, בניין, מחשבים והנדסה. אמנם החוש הטכני קשור בעיקר לתכונות אישיות של כל אחד מאיתנו וליכולות וכישורים תורשתיים, אבל יש השפעה ברורה גם לחשיפה לטכנולוגיות, להזדמנות לעסוק בהן וללמוד עליהן ולעידוד של המבוגרים לעסוק בטכנולוגיה. עולם הצעצועים היום מעודכן לגמרי וישנם שפע של צעצועים שמציעים גם פיתוח כישורים טכניים.

 

טכנולוגיה וצעצועים בעולם המודרני

להתפתחות הטכנולוגית יש השפעה משמעותית על חיינו ועולם הצעצועים הושפע ממנה מאוד. עולם הצעצועים היה מורכב בעבר מצעצועים פשוטים שגולפו או נבנו כגרסה מוקטנת של חפצים מעולם המבוגרים: בובות, מכוניות, קוביות ועוד.

כיום, הטכנולוגיה שולטת בתחומי המשחק לילדים ומלבד צעצועים שמיוצרים במיוחד מחומרים טבעיים, ברוב המשחקים ניתן למצוא השפעה טכנולוגית כלשהי – מכוניות לילדים הן רכב ממונע היום, חלק מהבובות הן בעלות צ'יפ ממוחשב ואפילו בכדורי משחק אפשר למצוא היום אורות לד למשל ואל משחק הקופסה מונופול הצטרפו כרטיסי אשראי שמחליפים את שטרות הנייר.

השילוב בין טכנולוגיה לצעצועים מתאפשר משום שבמקביל לירידה במחיר של הטכנולוגיות, הפכה הסביבה המיידית שלנו לטכנולוגית במיוחד כך שילדים רגילים להשתמש בה. לצפייה במגוון הצעצועים באתר ילדודס לחצו כאן.

טכנולוגיה וצעצועים בעולם המודרני

פיתוח החוש הטכני

בעבר, חוש טכני היה בעיקר לנגרים, אדריכלים, חשמלאים ושאר בעלי המקצועות הרציניים והאחראיים ביותר. על פי רוב, דובר על ילדים בעלי חוש טכני כמועמדים טובים לבתי ספר מקצועיים או למשרות של שוליה. היום, הטכנולוגיה קיימת בכל מקום וחוש טכני יכול להיות יתרון כמעט בכל סוג של עיסוק.

כדי לפתח את החוש הטכני של ילדכם כדאי להפוך את הטכנולוגיה לנושא שעליו מדברים – הורים שחושפים את ילדיהם לטכנולוגיה בגיל מוקדם, שמעודדים את ילדיהם לחקור ולהתנסות בטכנולוגיה ושמסבירים להם כיצד להשתמש בטכנולוגיה באופן בטוח ובטיחותי, יסייעו לילדיהם לפתח חוש טכני. בנוסף לאלה, יש חשיבות גם לדוגמה אישית של ההורה בתחום הטכנולוגיה וכמובן, גם לשילוב של צעצועים שיאפשרו להם לרכוש מיומנויות טכניות ראשוניות.

פיתוח החוש הטכני

ארבעה צעצועים שיכולים לעזור בפיתוח החוש הטכני

קיים שפע אדיר של צעצועים ומשחקים שיכולים לתמוך בפיתוח ושכלול החוש הטכני ולהיות מהנים, מאתגרים ומספקים עבור ילדים בעלי חוש טכני, בכל אחד מסוגי הצעצועים ברשימה שלפניכם תוכלו למצוא מגוון שיתאים כמעט לכל ילד או ילדה בכל גיל:

  • צעצועי תכנות קיימים היום ברמות שונות של הפשטה וכבר בגיל צעיר אפשר לפתוח לילדים צוהר אל עולם המחשבים.
  • ערכות רובוטיקה מאפשרות לילדים ליצור רובוטים ולתכנת אותם בעצמם. עבודת ההרכבה והבנייה מוסיפה התמודדות פיזית עם החוש הטכני.
  • אפליקציות חינוכיות קיימות בכל סוגי המכשירים הסלולריים. בחירה נבונה של אפליקציות איכותיות יהפכו את שעות המסך לשעות ששוות את ההשקעה.
  • מדפסות תלת ממד – העבודה המרתקת עם מדפסות תלת ממד מאפשרת לילדים להיחשף לנושאים כמו עיצוב, פתרון בעיות, הנדסה ותכנות.

ארבעה צעצועים שיפתחו את החוש הטכני של ילדיכם

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו