בחירה נכונה של שטיח

החלטתם לרכוש שטיח חדש? מזל טוב, וברוכים הבאים למקום הנכון. בכתבה הבאה ננסה להציג בפניכם את כל ההחלטות הקטנות הדרושות בשביל לבחור בשטיח המושלם.

אין ספק ששטיחים הם פריט חובה בכול בית משפחתי. שטיח איכותי צופן בתוכו הרבה מאוד יתרונות והנאות קטנות, החל מהעיצוב המהמם ועד המקום שהוא מייצר למשחקים של קטנטנים. בשביל לבחור בשטיח הנכון באמת שאין צורך לעשות הרבה, אלא רק לתכנן מראש, ובכך לבחור באחד שישרת את הבית ואת המשפחה שלכם בצורה הטובה ביותר.

לשם כך, הגדרנו עבורכם כמה קטגוריות בהן יש להכריע לפני הבחירה בשטיח המתאים ביותר. אם תעברו על כל הנקודות, ותשללו את כל השטיחים שלא עונים עליהן, תוכלו למצוא מגוון רחב של אפשרויות עבור קרפטים שונים ומגוונים, יפים מאוד ומיוחדים במינם.

 

התאמה לעיצוב הבית

כמובן שזה קריטריון ברור, אך כשחושבים על זה לעומק, לא מדובר רק על צבעו של השטיח. אכן, חשוב שפלטת הצבעים של השטיח תתאים לחדר אליו הוא מיועד, אך חשוב גם להסתכל על התאמה של החומר ממנו השטיח עשוי. למשל, לרצפת עץ רצוי להתאים שטיח העשוי חומרים רכים ונעים יותר, שיתאימו לביתיות שפרקט משדר. בנוסף, חשוב לבחון שאר המאפיינים העיצוביים של השטיח, כמו למשל אורך הסיבים, גודל השטיח וצורתו.

 

התאמה לדיירי הבית

ובכן, כאן זה הופך אישי עוד יותר. במשפחה מרובת ילדים, נעדיף לבחור שטיח כהה ובעל סיבים עבים, אשר יספוג ו"יעלים" חלק מהכתמים, שילדים קטנים יותר נוטים ליצור בשטיחים. עבור משפחה בה הילדים כבר בוגרים יותר, אפשר ללכת על שטיח יוקרתי ובהיר יותר, כך שאפשרויות הבחירה מגוונות יותר, וזה בזכות סיכוי נמוך יותר שהילדים ילכלכו אותו. משפחות אשר גרות במושבים, בקיבוצים או באזורים אחרים הקרובים לשטח פתוח, יעדיפו לבחור בשטיחים שאפשר לנקות בקלות רבה יותר, בגלל הבוץ, כמובן.

 

ניקיון ותפעול

באותו הקשר של הנקודה הקודמת, אנו נבחר בשטיחים אותם יש לנו האפשרות לנקות בתכיפות סבירה, למשל – פעם בחודש או חודשיים. שטיח טוב ידע להסוות חלק מהכתמים שנוצרים עליו, אולם אין דרך טובה למנוע מהשטיח לצבור אבק. לכן, חשוב יהיה לבחור שטיח שאפשר לנקות באמצעות שואב אבק, ואחד שיהיה נוח גם לקפל פעם בחודש ולשטוף אותו ברצינות וביסודיות. לכן נבחר בשטיח שיכול להתאים לחדר הכביסה גם בגודל, אבל גם אחד שיתאים לסוג הכביסה הרצויה: אם אנחנו בונים על שטיח שאפשר לכבס במכונה, כדאי אולי לבחור בגודל שמתאים למכונה, לא?

 

הבחירה הנכונה היא עניין של טעם

בסופו של דבר, הנקודות שהצגנו אמורות לעזור לכם לסנן את כמות השטיחים הרבה שקיימת בשוק היום. לאחר מכן, זה כבר עניין של העדפות אישיות וטעם אישי. אם מצאתם שטיח שעובד עבורכם, רק בדקו שהוא אכן מתאים לכם בעזרת הקריטריונים, ותהנו מפריט עיצובי מיוחד, עמיד ומושך תשומת לב.

CARPET

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו