בטיחות לפני הכל – 4 טיפים לרוכבי אופניים

בשנים האחרונות הפופולריות של אופניים, גם כאמצעי התניידות וגם כתחביב או פעילות גופנית, נמצאת בעלייה. על פניו זה מצוין – מדובר בפעילות בריאה וסביבתית שיכולה גם לחסוך זמן וכסף. עם זאת, בהתנהלות לא נכונה, רוכבי אופניים נמצאים בסיכון לפגיעות חמורות, ולכן חשוב מאוד להקפיד על כמה כללים מרכזיים.

 

טיפ ראשון – הקפידו על רכישת ציוד איכותי ותקני

אחד הדברים שחשוב להקפיד עליהם כשמעוניינים לרכב על אופניים כדרך חיים זה להקפיד על בחירת אופניים נכונה. אופניים חשמליים איכותיים יהיו קודם כל כאלה שעומדים בתקנים ישראליים ובינלאומיים ואנחנו יודעים בבירור איפה יוצרו וכיצד.

בנוסף, חשוב מאוד לבחור אופניים בגובה המתאים לרוכב או לרוכבת. כדי לשמור על האופניים בטוחים ונוחים לנסיעה לתקופה ארוכה, חשוב גם להקפיד על תחזוקה נכונה שלהם, ובין היתר לוודא שהצמיגים במצב תקין, מנופחים כנדרש ולא רופפים. תקר באמצע נסיעה עלול להיות מסוכן מאוד.

רוכבי אופניים

טיפ שני – חבשו קסדה ועשו שימוש באפוד

גם אם היא לא מאוד נוחה, קסדה היא אביזר קריטי בשמירה על בטיחות הרוכבים והנוסעים. פגיעת ראש היא דבר מאוד מסוכן בכל גיל, והדבר קריטי במיוחד אם אתם לא רק רוכבים בעצמכם אלא משתמשים באופניים גם ככלי להסעת ילד.

הקסדה, ממש כמו האופניים, צריכה לעמוד בתקנים ולכלול הוראות שימוש, ויש כמובן להתאים אותה בהתאם להוראות השימוש לראשו של הרוכב. נוסף על הקסדה, בשעות החושך חשוב ומומלץ לעטות אפוד זוהר שיקל על יתר משתמשי הדרך לראות את הרוכב – בין אם הוא רוכב על שביל אופניים ובין אם רוכב על הכביש.

 

טיפ שלישי – רכבו בהתאם לחוקי התנועה

ההעדפה של רוכב האופניים צריכה להיות תמיד לשבילי אופניים. למרבה הצער, ישראל, למעט תל אביב, עוד נמצאת בחיתוליה בכל המובן של התאמת התשתית העירונית לרוכבי האופניים, ועל כן לא תמיד יש שבילים לרכב עליהם. במקרים כאלה יש לרכב בזהירות ובכבישים צדדיים ולא סואנים. את איילון וכביש החוף תשאירו למכוניות ולאוטובוסים. חשוב לזכור שמלבד הסכנה הבטיחותית מדובר בעבירות תנועה לכל דבר והן יכולות להוביל לענישה ולקנסות.

 

טיפ רביעי – סעו בישיבה בלבד

מדי פעם ניתן לראות בני נוער על אופניים, רגילים או חשמליים, שמרכיבים חברים על האופניים שלהם כאשר החברים נוסעים בעמידה או בישיבה מאחוריהם. התנהגות כזו היא מסוכנת ויכולה להסתיים באסון. רכיבה על אופניים צריכה להיעשות על מושב מתאים בלבד – הרוכב על מושב הרוכב, ובמידה והאופניים מיועדים גם להסעת פעוט או ילד, עליהם להיות חגורים במושב בטיחות מתאים.

לסיכום, רכיבה על אופניים היא ספורט מעולה וגם דרך התניידות נפלאה בעיר, אבל חשוב לשמור על התנהלות בטוחה ועל כללי בטיחות מרכזיים כדי לא להיפגע או להיפצע. רכבו באחריות והכי חשוב – תיהנו מהדרך.

רוכבי אופניים

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »