גובה דמי אבטלה בחל"ת בהייטק לעומת עסקים אחרים

למרות שחל"ת הוא חופשה ללא תשלום, ניתן לקבל מביטוח לאומי, בתנאים מסוימים, דמי אבטלה במסגרת סיוע כלכלי. האם בהייטק הם יהיו גבוהים יותר?

הוצאה לחל"ת תפסה הרבה מאתנו או מהקרובים שלנו כחלק ממשבר הקורונה בעולם. גם במקצועות הייטק אך גם במקצועות אחרים, רבים מצאו עצמם בחופשה ללא תשלום ובפנייה לביטוח לאומי על מנת לקבל קצבת דמי אבטלה מהמדינה כתחליף למשכורת החודשים שנלקחה להם עם המשבר. אמנם רוב היוצאים לחל"ת מקבלים דמי אבטלה, אך בפועל דמי האבטלה אינם זהים, ומשתנים מאוד בין עבודה לעבודה.

 

דמי אבטלה

מתוך היותה מדינת ישראל סוג של מדינת רווחה, המוסד לביטוח לאומי מבטיח לאזרחים במדינה, אלו שמשלמים על פי החוק למדינה, הבטחה לסיוע בעת הצורך. כאשר מדובר בצורך כלכלי, המוסד לביטוח לאומי עשוי להעניק למי שצריכים על פי החוק, סיוע כלכלי בצורת מענקים חד פעמיים או קצבאות קבועות. דמי אבטלה הם אחת האפשרויות לתת מענקים אלו. מענק או קצבה זאת ניתנת למובטלים, כולל כאלה שהוצאו לחל"ת בהתאם לוותק שלהם בעבודה והמשכורות האחרונות שהיו להם טרם קבלת דמי האבטלה.

 

חישוב דמי אבטלה לפי שכר

החישוב של כמה גבוהה תהיה הקצבה שיקבל אדם אשר תבע את הביטוח הלאומי בעקבות אבטלה תלויה קודם כל בשכר שקיבל העובד טרם יציאתו לחל"ת או טרם פיטוריו, כלומר לפני שהיה מובטל. בגלל שבהייטק, לרוב המשכורות גבוהות יותר, בהתאם גם דמי האבטלה יהיו גבוהים יותר. כלומר אין העדפה מבחינת גובה הקצבה של אבטלה לעובדים בהייטק, אך בגלל שהם מראש מרוויחים יותר כסף בהתאם גם דמי האבטלה שלהם יהיו גבוהים יותר.

 

חישוב דמי אבטלה לפי שכר קודם

דמי האבטלה סוקרים את כל התקופה האחרונה שהייתה סמוכה לקבלת דמי האבטלה, כלומר גם מבחינת השכר שהיה בעבודה ממנה העובד פוטר או הוצא לחל"ת וגם בעבודות אחרות, כל עוד הן היו במהלך החצי שנה האחרונה שקדמה לקבלת דמי האבטלה. על כן, באם עובד עבד בהייטק וכעת עובד בעבודה אחרת שבה מרוויח פחות, בהחלט יכול להיות כי עדיין המובטל יקבל דמי אבטלה גבוהים, בגלל המשכורת שהייתה לו כשעוד עבד בהייטק. בכל מקרה, בגלל שישנה מורכבות בחישוב דמי האבטלה כדאי להיעזר בעורכי דין כדוגמת https://liatfaigel-law.co.il/עורך-דין-דיני-עבודה/פיטורים/יציאה-לחלת/ על מנת לוודא מה מגיע לכם.

ההחלטה מה יהיה גובה קצבת האבטלה שעובד יקבל כאשר הוא מוצע לחל"ת תלויה במשכורת שקיבל טרם היה מובטל. בעקבות העובדה שבהייטק מקבלים משכורת שלרוב גבוהה יותר מאשר הרבה משרות אחרות בשוק, גם דמי האבטלה אשר עובדים בהייטק יקבלו יהיו גבוהים יותר. לאלו אשר הוצעו לחל"ת מעבודה אחרת אך היו לפני כן (בטווח של חצי שנה) בהייטק, גם כנראה יגיעו דמי אבטלה גבוהים יותר, בגלל שישנה הסתכלות והתייחסות לכל המשכורות האחרונות, גם אם העובד החליף עבודה בין משכורת למשכורת אחרת.

place-of-work-women-3346613_640 (1)

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »