באיזה גיל כדאי לאמץ כלב

אם החלטתם שאתם רוצים להוסיף לתא המשפחתי שלכם חבר משפחה נוסף בדמות כלב, תוכלו לעשות זאת באמצעות אימוץ. אימוץ כלבים הפך לשיטה נפוצה ופופולארית, בה ניתן לבחור כלב במחיר לא גבוה מדי ולהפוך אותו לחלק מהחיים שלכם.

תכנון מקדים לאימוץ כלב יכול לכלול רכישת מלונה, בדיקת אוכל מתאים לכלבים וחיפוש צעצועים, אך לפני הכל חשוב לדעת באיזה גיל כדאי לאמץ כלב. הסברים במאמר הבא.

 

אימוץ כלבים

ככל הנראה אין חיות אהובות כמו הכלב. לא סתם הוא נקרא חברו הטוב של האדם. לאנשים רבים יש כלב בבית, שהופך לבן משפחה של ממש. רבים מהאנשים שמחזיקים כלב בבית שלהם, עושים זאת באמצעות אימוץ כלבים. ניתן לאמץ כלבים בירידים ייעודיים או במרכזי אימוץ מסוימים, כאשר יש בכך גם כדאיות כלכלית.

אימוץ כלב היא פרקטיקה שנחשבת לזולה יותר מרכישת כלב בחנות חיות מחמד. בנוסף, ישנם כלבים המוצעים לאימוץ שעברו התעללויות או שנפרדו מהמשפחות שלהם, כך שיש הרבה טוב שנעשה על ידי המאמץ באמצעות פעולת האימוץ. כלבים מאומצים שאינם מגיעים מאולפים ניתן תמיד לאלף בהתאם לגיל עם מאלף כלבים, כמו יוסי רוזן מאלף כלבים.

 

שנות כלב

אנשים שרוצים לאמץ כלב תוהים באיזה גיל כדאי לאמץ אותו. השאלה הזאת לגיטימית, שכן כמו לבני האדם או לכל יצור חי אחר, לגיל יש משמעויות פיזיות ומנטליות. אימוץ כלב בגיל שאינו מתאים לו עשוי לפגוע בתהליך האילוף שלו, או בתחושת השייכות שתהיה לכלב בסביבה החדשה שלו.

באופן כללי, מחשיבים שנת אדם אחד לשבע שנות כלב. חישוב זה נעשה מכיוון שתוחלת החיים של האדם גדולה באופן ממוצע מתוחלת החיים של הכלב פי שבע. זאת אומרת, אם אימצתם כלב בן 5 שנים, תוחלת החיים שלו תהיה שווה לשל אדם בן 35. חישוב זה אינו מדויק, אך מצביע על מגמה מסוימת, לפיה ככל שהכלב מבוגר יותר, כך הוא מפותח יותר.

 

גיל אידיאלי לאימוץ

ניתן להבין מהעובדה שציינו שמוטב לאמץ את הכלב כמה שיותר מוקדם. זה נכון שאימוץ כלב בגיל מאוחר עשוי להיות בעייתי מבחינת האילוף שלו וההשתלבות שלו, כמו גם המצב הגופני שלו, אך זה לא אומר שיש לאמץ כלב כמה שיותר מוקדם. מוטב להמתין מספר חודשים, לרוב כחודשיים, כדי לאמץ את הכלב אחרי שהוא מתבגר מעט עם אימו ומתפתח מספיק כדי להיות ניתן לאימוץ.

 

ביטחון עצמי

כמו בני האדם, גם הכלבים הם יצורים עם הרבה רגש. ישנם כלבים שמתפתחים בצורה איטית קצת, כתוצאה מחוסר ביטחון למשל. במקרים כאלו מומלץ לאמץ את הכלב לאחר עוד כמה שבועות.

 

אימוץ מוקדם מדי

אימוץ מוקדם מדי של הכלב יכול להזיק לו. במידה ואימצתם כלב מוקדם מדי, למשל שבועיים אחרי הלידה שלו, הכלב עשוי שלא לדעת כיצד להתנהג כמו כמו בני מינו, שכן הוא זקוק באופן מהותי לחינוך מסוים מאימו.

מאלף כלבים

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו