האם חובה להשאיר את הרכב כמו שהוא לאחר תאונת דרכים

אחד הדברים שמתסכלים כל נהג רכב שנתקע בפקק בעקבות תאונת דרכים זה הרגע שבו הוא חולף על פני רכבים פגועים שעומדים סתם כך על הכביש. ובכן, רבים יודעים שיש עניין מאחורי הרכבים הללו שנשארו מקומם למרות שהפצועים כבר פונו מהמקום. כדי להבין את הנושא לעומק, יצאנו לבדוק האם זה באמת חובה להשאיר את הרכב במקומו או שניתן להזמין גרר ולאפשר לעומס התנועה שהתקיים במקום להתפוגג.

 

הסיבה שמאחורי כתיבת המדריך

את המדריך שאתם קוראים ברגעים אלו החלטנו לכתוב לאחר שהיינו מעורבים בתאונת דרכים קלה. למרות שהרגשנו שיש ביכולתנו ללכת, הפרמדיק שהגיע אל המקום התעקש שנצטרף אליו לנסיעה באמבולנס. כך בעצם, השארנו 3 נפשות את הרכב הפגוע שלנו באמצע כביש 1 בשעה העמוסה ביותר בשבוע וכל מה שעבר לנו בראש היה: "אבל מה יהיה עם הרכב?". במקום לדאוג לכאבי הגב והצוואר שלנו, התחלנו לברר אם אנחנו צריכים להזיז את הרכב או שהוא חייב להישאר שם. לאחר שגילינו את כל המידע בנושא, החלטנו לכתוב על כך מדריך כדי להעלות את המודעות בעניין.

 

אז באמת יש חובה להשאיר את הרכב כמו שהוא?

כשהיינו על האמבולנס, התקשרנו מיד אל עורך דין תאונות דרכים ושאלנו אותו מה עלינו לעשות כעת עם הרכב. הדבר הראשון שנאמר לנו על ידי עורך הדין זו העובדה כי אסור בשום פנים ואופן להזיז את הרכב ממקומו. מסתבר שלא מדובר רק ברכב שלנו, אלא בכל הרכבים שהיו מעורבים בתאונה. אם אתם מכירים את המדריכים שלנו ולו מעט, אתם בוודאי יודעים שהשיחה שלנו לא הסתיימה כאן. שכן, היה לנו חשוב להבין מה עומד מאחורי החובה הזו.

 

למה חובה להשאיר את הרכב כמו שהוא לאחר תאונת דרכים?

התברר לנו שיש סיבה להשארת הרכב במקומו (גם במקרים שנוצר פקק ארוך מאוד שמתסכל נהגים רבים). הסיבה לכך, לפי דבריו של עורך הדין שסייע לנו בהמשך ההליך נוגעת לחקירת המקרה. שכן, לפעמים, הנהג הפוגע שגרם לתאונה בוחר שלא לומר אמת בנוגע לסיבה שבעקבותיה התאונה נגרמה. כדי שניתן יהיה לבדוק את המצב בהמשך, צריך להשאיר את הרכב ולאפשר לחוקר משטרתי להגיע למקום. החוקר יבצע את הפעולות הבאות שיסייעו בהמשך החקירה בנושא:

  • צילום של מקום האירוע
  • גביית עדויות מהנפגעים במקום
  • גביית עדויות מעדי ראייה

 

נפגעתם בתאונת דרכים? תתייעצו עם עורך דין

המסקנה שלנו מכל האירוע הזה הייתה שתמיד צריך להתקשר לעורך דין שבקיא בדיני תאונות דרכים. בזכותו, לא בזבזנו כסף על גרר (שהיה מגיע למקום ומקבל סירוב לפינוי הרכב). אם לא די בכך, בזכותו גם קיבלנו את הפיצויים שמגיעים לנו בעקבות התאונה.

עד כאן המדריך שסייע לכם להבין שיש חובה להשאיר את הרכב במקומו לאחר תאונה.

משקל

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו