האם ניתן להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה דרך הדיגיטל

לעיתים קרובות אזרחים תוהים כיצד עליהם להגיש טפסים לרשויות השונות.

כאשר אחד הטפסים העיקריים שתוהים לגביהם הוא בקשה לפטור ממס הכנסה.

בעידן שבו הליכים שונים מתבצעים באמצעות הדיגיטל, מתבקש לבדוק האם ניתן להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה מבלי לתאם תור לפגישה עם פקיד, אלא דרך המחשב.

בשורות הבאות נענה על השאלה המתבקשת ונבחן האם ניתן להגיש את הבקשה אונליין.

 

רקע אודות פטור מס הכנסה

רגע לפני שנעמיק בנושא בכל הנוגע להגשת בקשה לפטור ממס הכנסה, חשוב לציין מה זה אומר. להלן כל הפרטים שחשוב שתדעו בנושא: החוק במדינה קובע כי אזרחים שסובלים מבעיות רפואיות מסוימות יכולים להיות זכאים לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה. פטור זה מתאפשר עד להכנסה מקסימלית של 608 אלף ₪ בשנה.

 

מי פטור מתשלום מס הכנסה?

ישנן מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה. לפי סעיף 9 (5) הפטורים ממס הכנסה הם מי שעונים על אחד או יותר מהקריטריונים הבאים:

  1. אדם עיוור
  2. מי שנקבעה לו נכות זמנית בגובה של כ-90%
  3. מי שנקבעה לו נכות משוקללת בגובה של כ-89%

חשוב לציין כי הזכאות להחזר מס ניתנה רק למי שהנכות שלו עולה על משך של 184 ימים. כלומר, אדם שנקבעה לו נכות זמנית של פחות מ-184 יום לא יכול לקבל את ההטבה.

 

האם ניתן להגיש בקשה לפטור ממס הכנסה דרך הדיגיטל?

ניתן להסתייע בחברות שמלוות את האזרחים בבדיקה לבקשה לפטור ממס הכנסה, אך לא ניתן להגיש את הבקשה דרך הדיגיטל. כדי להגיש את הבקשה יש להגיע אל פקיד השומה שנמצא באזור המגורים. לאחר מכן, יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. מילוי טופס 1516 שנקרא "בקשה לפטור ממס"
  2. לציין בטופס את הנכות שהותאמה לכם
  3. לצרף עותק נאמן למקור של ההחלטה ושל הפרוטוקול שניתן לכם מהוועדה הרפואית
  4. להוסיף צילום של תעודת עיוור במקרה ומדובר בעיוורון

 

מה צריך לעשות לאחר הגשת הבקשה לפקיד?

כעת ידוע לכם כי אין אפשרות להגיש את הבקשה בדיגיטל. כך שלאחר שהגשתם את הבקשה לפקיד השומה, תצטרכו להמתין שהוא ינפיק עבורכם אישור לפטור ממס. את האישור הזה תצטרכו למסור למעסיק שלכם או למי שמשלם לכם את הפנסיה. שימו לב! אם יש לכם זכאות לקבלת פטור רטרואקטיבית, עליכם למלא טפסים להחזר מס ולהגיש אותם לפקיד השומה באותה הזדמנות. לאחר שתקבלו את הפטור, אתם צפויים לחסוך לא מעט כסף.

 

לסיכום

נכון לרגע כתיבת מילים אלו, אין אפשרות להגיש את הבקשה לפטור ממס הכנסה דרך הדיגיטל. לצורך בקשת ההגשה יש צורך לפנות אל משרדי מס הכנסה הקרובים למקום מגוריכם ולמסור את המסמכים הדרושים. זכרו! יש חברות שיכולות לסייע לכם בהגשת הבקשה, כך שאם תצטרכו עזרה, ניתן לפנות אליהן.

מטבעות

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »