מה זה מס רכישה והאם ניתן לקבל עליו החזר כספי?

הידעתם כי גם בעת רכישת דירה ישנו מס שצריך לשלם הנקרא מס רכישה? הידעתם שגם על תשלום מיסים זה יתכן ואתם זכאים להחזרי מס רכישה? ריכזנו עבורכם את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת.

 

מס רכישה – הסבר כללי

כאשר אדם רוכש זכות במקרקעין (קרי – דירה, בית קרקע, שטח וכיוצא בזה), יהיה עליו לשלם למדינה מס לפי ערך הרכישה בגין ביצוע העסקה, הנקרא מס רכישה. חישוב מס הרכישה מורכב ובעל פרמטרים שונים, אך נעשה בעיקר לפי שווי העסקה. כמו כן שיעור המס משתנה בכל שנה. בעת חישוב שווי העסקה, משוכלל כלל הסכום אשר משולם לבעל הנכס הכולל גם את דמי המע"מ המשולמים.

שיעורי המס יכולים להשתנות בהתאם לתנאים הבאים: אם מדובר בדירת למגורים המוגדרת כדירה יחידה, אם ישנן דירות נוספות מעבר לדירה אשר מוגדרת כדירה יחידה, אם מדובר ברכישת זכות מקרקעין שאינה ייעודית למגורים. תוכלו לקרוא עוד על מס רכישה ועל החזר מס רכישה – באתר אינדיגו פיננסים.

 

האם ניתן לקבל החזר כספי על מס רכישה?

החזרי מס מתבצעים כאשר אדם שילם מס גבוה ממה שהיה אמור לשלם. לכן במידה ושילמתם סכום גבוה ממה שהייתם חייבים, תהיו זכאים להחזרי מס רכישה. היות וישנם גורמים רבים המשפיעים על חישוב גובה מס הרכישה, על פי רוב תהיו עלולים למצוא עצמכם משלמים מס רכישה גבוהה ממה שהייתם אמורים לשלם בפועל וזאת מבלי שתדעו על כך כלל.

על כן, יש לבדוק את הנושא ולברר האם שילמתם יותר מידי ואם כן, האם אתם זכאים להחזרי מס. כדאי לשים לב להגשת הבקשה ובירור אודות זכאות להחזר מס לא מאוחר מידי, על מנת שלא תאבדו את הזכאות להחזרים הכספיים המגיעים לכם.

 

כיצד ניתן לקבל את ההחזר הכספי?

ניתן לבדוק זכאות להחזרי מס רכישה בצורה מקוונת של אתר רשות המיסים. במהלך הבדיקה האינטרנטית, מתבצעת בדיקה אודות יתרת זכות. במידה ואכן ישנה יתרת זכות, תוכלו להגיש בקשה לקבלת סכום היתרה. למרות שניתן לעשות זאת באופן אינטרנטי, מדובר בתהליך מורכב בו יש למלא פרטים רבים ומדויקים. על כן, מומלץ לפנות לחברה להחזרי מס אשר תלווה אתכם לאורך כל התהליך, תייעל אותו ואף תוכל לקצר תהליכים באמצעות הניסיון שלה.

החברה תוודא כי הפרטים שמסרתם אכן תואמים למצבכם וכך תקבלו את כל מה שמגיע לכם, ללא חשש כי התפספס סכום מסוים. כדאי אף לפנות מראש לחברה להחזרי מס בטרם הרכישה. זאת משום שבמידה והרכישה נעשית בצורה הנכונה, ובמיוחד כשמדובר ברכישת דירה שנייה, מדובר בהשקעה שיכולה להחזיר את עצמה ואף להניב רווחים עתידיים. החברה תדאג לסייע לכם לוודא את פוטנציאל הרווח ואת החזרי המס המגיעים לכם בנושא.

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו