האם עולם הקוסמים הוא באמת מסתורי

עולם הקוסמות בשנים האחרונות תופס תאוצה ומקבל את מרכז הבמה. רבים מכם בטח שמתם לב לייצוג המרכזי של מופעי קוסמים ואמני חושים בטלוויזיה גם בארץ וגם בחו"ל. תחום הקוסמות הינו תחום עתיק ונרחב אשר בשנים האחרונות קיבל תפנית והפך ליותר על חושי ורוב העיסוק אשר מעניין את הקהל זה כל הקשור במשחקים עם התודעה והמוח.

מופעי קוסמים בעזרת חיות או קלפים כבר פחות מרכזיים בעולם המופעים של הקוסמות הפופולאריות, לפחות לא למבוגרים. עולם הקוסמות הוא מסתורי ומלא בשאלות ולא נודע. רק מי שבאמת עוסק בתחום מכיר את הטריקים מאחורי הקסמים. היופי שבמופע קוסמות הוא לאפשר תחושה לקהל – שהעל חושי באמת קיים ושהקוסם עצמו עורך קסמים אמיתיים! צופים רבים נשארים סקפטיים אל מול התעתועים של מופעי הקוסמות.

אז האם עולם הקוסמים הוא באמת מסתורי ? הוסיפו לקרוא.

 

מהו קוסם?

כפי שצוין, תחום הקוסמות הינו תחום עתיק אשר החל לפני מאות רבות. בכל התרבויות גם העתיקות ביותר היו קוסמים, אנשי רוח אשר ערכו תעתועים, כשפים וכדומה. היו שיקויים, כשפים, קריאת מחשבות וראיית העתיד. כל אלה, היוו את עולם הקוסמות אשר כיום מקבל תפנית. אין ספק שעם השנים הפכנו פחות תמימים ואולי גם משהו בתפיסה שלו לקבל את העל חושי באמת השתבש או התבגר – נשאיר זאת לפרשנות אישית.

כיום עולם הקוסמות מתבסס על הידיעה הרווחת של הקהל שמכיר ומשוכנע שלא מדובר בקסם אמיתי ואלא בתעתועים כאלה ואחרים.הקוסמים של היום עורכים את מירב ההשתדלות, האימון ושכלול היכולות שלכם בכדי ליצור את המופע המשכנע ביותר, שניתן תחושה ולו לרגע קט – שבעולם של היום קיים קסם אמיתי. כיום קיימים שני תחומי קוסמות מרכזיים – תחום הקוסמות, שניתן לרוב לראות כקוסם לאירועים, העורך משחקי תעתועים, קסמים בחפצים, בני אדם וכן גם קלפים כפי שהרוב מכירים ותחום אומנות החושים.

אמן חושים, הינו קוסם אשר עורך קסמים בתודעה האנושית. למעשה הכלי המרכזי של אמן החושים הוא המוח של הצופה. אמני חושים מנוסים לומדים לעומק את תבניות החשיבה של האדם ומצליחים לרמות אותו וכמו כן לחזות את מחשבותיו בצורה מדויקת.

 

האם הקסמים באמת מסתוריים?

כיום קיימת נגישות יחסית נרחבת להרבה קסמים וטכניקות שבעבר היו סודיות לחלוטין ושמורות על ידי קהילת הקוסמים. ניתן למצוא ברשת מספר רב של סרטונים, הדרכות וכדומה אשר מלמדות בקלות קסמים מורכבים וגם פשוטים יותר. ככול שהידע נגיש יותר – מתפתחים מנגד לא מעט טכניקות חדשות ומרעישות אשר משאירות את כל החובבנים מאחור.

תחום הקוסמות היוקרתי שמור לאלה שמוכנים להתאמן שעות על גבי שעות – ותחום זה הוא באמת ובתמים מסתורי עד מאוד. מדובר על שעות רבות של אימון ולמידה כדי להגיע ליכולת להבין ולבצע קסמים מורכבים כאלו. ולכן, המסתוריות נשמרת.

 

זוג ידיים מחזיקות כדור בדולח

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו