מה ההבדל בין במת הרמה רגילה לזרוע הרמה?

עבודות שונות מצריכות כלים שונים. ככל שהעבודה מורכבת ומסובכת יותר, כך הצורך לכלים מורכבים יותר עולה. כאשר מדובר על עבודות בגובה, במות הרמה וזרועות הרמה מאפשרות לעובדים מיומנים להגיע בצורה בטוחה אל מוקד העבודה. במאמר הבא נסקור את ההבדלים שבין במת הרמה רגילה לבין זרוע הרמה.

 

אמצעים המיועדים לעבודה בגובה

עבודה בגובה היא לא עוד עבודה רגילה. על העבודה הזאת יש רגולציה מטעם המדינה, הבאה לידי ביטוי בחוקים ובתקנות שונות, שאמורים להבטיח את הבטיחות של העובד. באמצעות אמצעים מיוחדים, המיועדים לביצוע עבודות שונות בגובה, ניתן להבטיח גם את הבטיחות של העובד, אך גם להבטיח עבודה יעילה ומהירה.

במות הרמה וזרועות הרמה הם דוגמאות לשני כלים שמאפשרים עבודה כזאת בגובה. עבודה בגובה יכולה לבוא לידי ביטוי במספר צורות: גיזום, תיקון תשתיות או עבודות בנייה. קראו עוד על אמצעים המיועדים לעבודה בגובה באתר ליפטר זרועות הרמה.

 

במת הרמה רגילה

במת הרמה היא אחד מהכלים הבסיסיים ביותר שאיתו מבצעים עבודות שונות בגובה. ניתן לראות את הכלי הזה באתרי בניה למשל. מדובר על משטח מגודר, עליו נמצא העובד, שיכול לעלות ולרדת בצורה מאונכת, עד לגובה מסוים המותאם לכל דגם. העובד שולט בעליה או בירידה של הבמה באמצעות יחידת שליטה.

 

זרוע הרמה

זרוע הרמה מאפשרת גם היא ביצוע של עבודות שונות בגובה. גם את זרוע ההרמה יכול להפעיל העובד, באמצעות יחידת שליטה. זרוע ההרמה אינה עולה ויורדת בצורה מאונכת, אלא עולה, יורדת ונעה לצדדים באמצעות העיצוב המפרקי שלה.

 

הגעה למקומות שונים

ההבדל הראשון בין במת הרמה רגילה לבין זרוע הרמה בא לידי ביטוי ביכולת ההגעה של העובד למקומות שונים. מכיוון שזרוע הרמה זזה בצורה המדמה מפרק, היא יכולה להגיע ליותר מוקדי עבודה בגובה בצורה דינמית, בעוד שבמת הרמה רגילה מצריכה שינוע באופן תדיר יותר כדי להגיע למוקדי עבודה שונים.

 

אופן ההרמה

זרוע אינה עולה בצורה אנכית, אלא בצורה שנחשבת להדרגתית יותר. לעומת זאת, במת ההרמה עולה ויורדת בצורה אנכית לגמרי. אם במת ההרמה יכולה להגיע לגובה של כמה מטרים, היא עולה ויורדת לפי הגובה הזה, בצורה מאונכת.

 

היכולת לשאת משטחים

על במות ההרמה הרגילות ניתן להעמיס משטחים מסוימים וגם ציוד כבד יותר. למשל, באתרי בנייה ניתן להעלות ציוד ארוך וגדול על במת הרמה רגילה. זרוע הרמה היא בעלת שטח יותר מצומצם, כך שנשיאת משטחים גדולה אינה אפשרית.

 

היכולת לנוע על משטח ההרמה

עובד שנמצא על במת הרמה רגילה יכול לנוע על גביה באמצעות מספר צעדים, שכן משטח ההרמה בבמת ההרמה הרגילה הוא די רחב. לעומת זאת, עובד שנמצא על משטח ההרמה של זרוע ההרמה אינו יכול לנוע עליה כל כך.

ליפטר זרועות הרמה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו