הגדרת מודל עסקי רווחי לאפליקציות

יזמים בנשמה?

מרגישים תמיד שהסטארט אפ הבא מחכה לכם מעבר לפינה? הכתבה הזו עבורכם!

הרבה פעמים יזמים צעירים וגם מנוסים לא מצליחים להגדיר מודל עסקי טוב ויציב לאפליקציה או למיזם שלהם והעניין נופל בין הכיסאות וגורם לכך שהאפליקציה לא מוצגת כראוי ומאבדת לקוחות פוטנציאליים, אז בואו נראה איך להגדיר מודל עסקי חזק לאפליקציה שלכם.

 

מהו מודל עסקי?

חשוב שנדע לפני התחלת התהליך מה זה בכלל מודל עסקי? ואיך הוא יהפוך את האפליקציות שלכם מסתם עוד אפליקציה הנבלעת בתוך חנות האפליקציות למיזם שמייצר לכם הכנסות?

מודל עסקי זהו מודל המאפיין כל מוצר, ומטרתו לגבש תוכנית מסודרת המייצרת רווחים מוכחים לאפליקציה ומאפיינת, בין היתר, גם את מודל התשלום וחוויית המשתמש.

 

דיוק האפליקציה

לפני הכל, עוד לפני השקת האפליקציה, תאלצו לעשות בניית תוכנית עסקית לאפליקציה. ביצירת המודל העסקי שלכם תצטרכו לתאר מי אתם? מה התועלת החדשנית שהאפליקציה שלכם תביא לשוק? ואיך היא משתלבת בשוק הטכנולוגי שמשתנה לנגד עינינו כל הזמן?

אלו הנקודות הראשוניות שנצטרך לגעת בהם ביצירת האפליקציה כדי לדייק גם למשקיעים פוטנציאליים את התועלת שבאפליקציה שלכם ובסיבות המדויקות למה להשקיע דווקא בה.

 

בדיקת השטח

לאחר שהגדרנו את תועלת האפליקציה ואת תרומתה לחדשנות הטכנולוגית, נדרש לנתח את הסביבה העסקית שלנו, ובין היתר, את המתחרים ואת היתרון שלנו על פניהם באופן יחסי. שלב זה ייתן לנו את אסטרטגיית השיווק הכי טובה ומדויקת אך היא תדרוש מאיתנו לעשות מחקר מקיף ומעמיק על אפליקציות דומות שמהוות לנו תחרות בשוק ומכוונות לקהל זהה של משקיעים ומשתמשים.

 

תשלום

מודל התשלום משתנה בין אפליקציה לאפליקציה, חשוב לנתח מהו המודל המתאים לאפליקציה הספציפית שלכם. ישנם מספר אופציות למודלי תשלום.

  1. תשלום חד פעמי בהורדת האפליקציה.
  2. תשלום חודשי/ שנתי על שימוש באפליקציה.
  3. תשלום על פיצ׳רים ספציפיים.
  4. שיתוף פעולה עם חברות שונות בעזרת פרסום.
  5. מכירת האפליקציה לחברות גדולות יותר כאשר היא נעשית יותר פופולרית בשוק.

 

ישנם הרבה מקרים שמשתמשים בכמה מודלים עבור אפליקציה אחת, אך כמובן שמודל התשלום משתנה מאפליקציה לאפליקציה.

המודל העסקי שלכם חייב להגדיר את אופן התשלום של האפליקציה שלכם, ועליכם מוטלת האחריות לוודא  שמודל התשלום אכן נוח ונגיש לגולשים. תוכלו לעשות זאת באמצעות מילות מפתח שיעזרו למשתמשים, מידע מפורט שכולל בתוכו את יתרונות האפליקציה, הוספת חוות דעות ומד דירוג ועוד מגוון אלמנטיים שתוכלו להכניס לאפליקציה שיעזרו לכם למשוך אליה משתמשים ולוודא שהאפליקציה מגשימה את ייעודה העסקי.

 

סיכום

פיתוח מודל עסקי לאפליקציה הוא בין החלקים המרכזיים ביותר בתהליך הפיתוח שלה, רק בעזרת מודל מדויק האפליקציה תוכל להניב לכם הכנסות לאורך זמן ולהפוך לחברה עסקית יציבה ומשגשגת. ישנן מספר חברות הנותנות שירותים עסקיים ומלוות יזמים בכל שלב בתהליך הסטארט אפ, כדאי להתייעץ איתן כדי להיחשף למודלים הרבים שקיימים בשוק ולקבל את הכיוון המתאים לאופי האפליקציה הספציפית שלכם.

 

מטבעות

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »