הדרך להחלמה: טיפול תומך וטיפולים להקלה על תסמיני הגמילה מהרואין

צריכה של סם ההרואין מובילה לחוויה עוצמתית וממכרת שכוללת תחושת אושר טהור שאי אפשר לתאר במילים. הליך הגמילה לעומת זאת, נחשב לקשה הרבה יותר והוא מצריך טיפול תומך ומקצועי שיכלול טיפולים שיפחיתו את התסמינים שעשויים לבוא לידי ביטוי בעת ההליך המורכב. מדריך זה יציג את כל האינפורמציה החיונית אודות הטיפול התומך שמציל את המכורים לסם, כדי להעלות את המודעות לנושא.

 

השלבים שצריכים להתבצע כדי שיתקיים טיפול תומך מיטבי

ההרואין הוא סם ממכר במיוחד שמוביל לא פעם להתמכרות טוטאלית והרסנית. ניתן להבין מכך שהליך הגמילה צפוי להוביל לקשיים רבים מצד האדם שמכור לסם. שכן, הוא יצטרך לקבל טיפול תומך באופן חיצוני, פשוט כי אי אפשר להביא לשינוי המיוחל באופן עצמאי. חשוב לציין שהטיפול התומך שמוביל לגמילה מההרואין לא יכול להתקיים סתם כך. כל מכור צריך ליישם את 3 השלבים הבאים, כדי שיתאפשר לו להגיע לגמילה מלאה:

  1. גמילה פיית מהסם
  2. התאוששות הדרגתית
  3. הליך שיקום

השלבים שצריכים להתבצע כדי שיתקיים טיפול תומך מיטבי

שלב הגמילה מהסם

כאמור, השלב הראשון מצריך גמילה פיזית באופן מלא. הכוונה היא שהמכור לא יכול לצרוך יותר הרואין כלל. שכן, עליו לנקות באופן מוחלט את הגוף שלו מהסם. מדובר בשלב שעשוי לארוך זמן שונה ממכור אחד לאחר. במרבית המקרים הוא עשוי להתבצע תוך מספר ימים בודדים עד 30 יום לערך. חשוב לציין שיש תסמינים שצפויים להופיע בשלב זה והם טבעיים לחלוטין, למשל:

  • תחושת קור בכל הגוף
  • כאבים
  • שלשולים
  • רעידות ועוד

 

שלב ההתאוששות מהגמילה

כעת הגוף מבין שהוא לא יקבל יותר את הסם. בשלב זה צריך להתמודד עם סימני הגמילה הנפשיים שעשויים לצוץ ולהקשות על המכור. מדובר בין היתר בתחושת ריקנות, פחד, דיכאון וחרדות. השלב עשוי לארוך מספר חודשים – שנה לערך וכדאי שהוא יהיה מלווה בתמיכה נפשית מצד מומחים בתחום.

שלב ההתאוששות מהגמילה

השלב האחרון – השיקום

לאחר שהמכור התגבר על הרגשות השליליים שעלו בו, הוא יכול להגיע לשלב השלישי והאחרון שיאפשר לו לקבל חיים מספקים ללא שימוש בהרואין. שלב זה עשוי לקחת 6 חודשים לערך והוא מצריך התמודדות עם תחומי עניין שניזוקו בחייו האישיים של המכור.

כך שבעצם ניתן לשקם אותם ולחזור "לחיים הקודמים". מדובר בשיקום של מערכות יחסים עם חברים, קרובי משפחה וקולגות. יש מי שמוצאים את עצמם מסתגלים מחדש להרגלי העבודה, עמידה בלוחות זמנים והתמודדות עם תקשורת חברתית. אלו דברים לא פשוטים שמצריכים סבלנות, הכלה והתמדה.

 

לסיכום

עד כאן שלבי הטיפול התומך שמביא להחלמתם של המכורים להרואין. עכשיו אתם מכירים את התסמינים של ההתמכרות ויודעים שמדובר בהליך מורכב שעשוי לארוך מעל לשנה. כך שנותר לכם רק להעביר את המידע הלאה ולסייע למי שצריכים לצאת מההתמכרות הקשה, אתם הרי יודעים שהם לא יוכלו לעשות זאת בכוחות עצמם.

הדרך להחלמה טיפול תומך וטיפולים להקלה על תסמיני הגמילה מהרואין

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו