הטכנולוגיה של עולם החקירות

התפתחות הטכנולוגיה הביאה לשינויים מרחיקי לכת בתחומים שונים. אחד מהם הוא ללא ספק תחום החקירות. משרדי חקירות פרטיים נאלצו לבצע את עבודתם תוך הסתמכות על אמצעים מיושנים כמו מצלמה פשוטה ומכשירי הקלטה בכיסיהם, מה שהצריך תושייה רבה מכל חוקר שנאלץ לצאת מגדר הרגיל כדי להגיע לתוצאות איכותיות. ובכן, לא עוד. 

 

הטכנולוגיה כשובר שוויון

חשוב לזכור שככל שהתקדמו משרדי החקירות, גם עולם העבריינות והפשיעה התפתח ומצא דרכים שונות להקשות על המעקב נגדו. לעיתים, תנאי השטח אינם מאפשרים לחוקר להסתמך על כלים פשוטים ונדרשת התערבות של כלים מורכבים יותר. ארגז הכלים של החוקר התמלא באמצעים חיוניים וחדשניים בשנים האחרונות. מידע נוסף אודות עבודתו של משרד החקירות, תוכלו למצוא באתר https://www.ibpi.org.il

 

מצלמת מעקב נסתרת- הדור החדש של צילום הוכחות

המשימה השכיחה ביותר עבור כל חוקר במהלך כל חקירה, היא משימת מעקב. הוא נדרש לעקוב אחר חשודים מסוימים במיקומים שונים, בין אם מדובר באדם פרטי החשוד בבגידה או במעורבות של הונאה כספית, או בעל עסק החשד במרמה או דבר עבירה. באופן טבעי לא יוכל לתעד בווידאו את החשוד במצלמה פשוטה שלא תספק תוצאה איכותית.

בשנים האחרונות השתכללה המצלמה הנסתרת, וכיום היא זמינה בגדלים שונית ויכולה להישתל בחפצים הנמצאים במשרד החשוד, או בסמוך למקום בו נוהג האדם לבקר לעיתים תכופות. ישנן מצלמות קטנות עד כדי כך שניתן להשתילם במטהרי אוויר, שעונים או אפילו ציוד משרדי.

 

איסוף ראיות וירטואלית- שתי פנים לקדמה

החיים בעולם השתנו ללא היכר עם פריצתו של האינטרנט לתודעה. כיום יש כמות אינסופית של מידע המאוחסנת בענני מידע שונים ומגובים בתיקיות מוצפנות כאלו ואחרות. לכן, תחום הסייבר הפך לאחד המבוקשים בעת האחרונה, והדבר לא פסח גם על משרדי החקירות.

המחשבים מחזיקים בכמויות לא מבוטלות של מידע מפליל, וחוקרים רבים עוברים הכשרה על מנת שיוכלו לדלות את הנתונים האלו מרחוק ובצורה מקוונת, מה שמעניק להם כוח למציאת ראיות בעלות ערך רב.

 

טכנולוגיית האזנות סתר

הקלטות שמע תמיד היו מנת חלקם של החוקרים הפרטיים. מדובר בנושא מורכב, שכן ישנם חוקים המונעים מראיית הקלטה להיות קבילה במקרה שהחשוד הוקלט ללא ידיעתו. עם זאת, השגת הקלטה איכותית עשויה לקדם רבות החקירה ויכולה להיות נקודת מפנה בה. כיום אין צורך להסתפק בהקלטה ממרחק או דרך להשתיל פיזית אמצעי הקלטה בטלפון הנייד של החשוד.

ישנן אפליקציות רבות לצד יכולות סייבר שיכולות להקליט שיחות ותכנים בטלפון הנייד של החשוד מבלי שירגיש בכך, מה שחוסך עבודה רבה לחוקרים. ישנו גם ציוד סאונד איכותי שמאפשר לקלוט שיחות מרחוק, מה שמהווה שדרוג לאמצעי ההאזנה של לפני שניים ושלושה עשורים.

 

מכשירי מעקב GPS

התפתחות עולם הניווט ומערכות הGPS לא מיטיבות רק עם נהגים המבקשים לחמוק מפקקים. המציאות המודרנית בה אנו חיים הופכת כל אחד לניתן למעקב, שכן המכשיר הנייד הפך למשדר GPS של ממש. דבר כזה יכול לסייע בחקירות מחוץ לגבולות המדינה, כאשר החשוד נמצא במדינה זרה ומפעיל את הטלפון הנייד, מספיקות שניות בודדות על מנת לאתרו באמצעות מחשב.

המשדר יכול לשדר לטווח זמן ארוך של שבועות ארוכים ולסייע לחוקר למצוא את החשוד בכל מקום על הגלובוס.

חקירות

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »