הטרדה מינית בחברת הייטק: הגשת התביעה וגובה הפיצוי המקסימלי

כבר כמה שנים שהעיתונות העולמית מדווחת על כך שעולם הייטק לא מאפשר לנשים סביבת עבודה נוחה ובטוחה.

העבודה בחברות רבות כוללת הערות סקסיסטיות, פערים מגדריים בולטים וגם מקרים של הטרדה מינית.

כיצד תוכל עובדת חברת הייטק שהוטרדה להגיש תביעה ולקבל פיצויים?

 

הטרדה מינית בהייטק

תופעת ההטרדות המיניות בחברות ההייטק חולשת על כל השוק העולמי וקיימת למרבה הצער גם אצלנו בישראל. השיח הציבורי והתקשורתי בנושא רב, אבל רובו כולל את המיעוט הנשי בתעשיית ההיי-טק, שלא לדבר על כמות בעלות המקצוע כמו מהנדסות תוכנה, יזמיות ואפילו חברות הנהלה ודירקטוריונים או נשים בעמדה בכירה.

 

נשים הייטקיסטיות מוטרדות פעמיים

לאתגר הטבעי הזה שמקורו לא בתעשיית ההייטק עצמה, נובעים גם קשיים שמקורם בקרע של נשים רבות בין השאיפות הקרייריסטיות להקמת המשפחה. וכך עובדת הייטק שהוטרדה מינית מוצאת את עצמה מוטרדת פעמיים: הן בשל היותה אישה והן בשל מעמדה הנחות ממילא בתחום.

 

הליך התביעה במקום העבודה

אז כיצד תובעים על הטרדה מינית בחברת הייטק? לרשותן של כל העובדות וגם העובדים שהוטרדו, מעגל ראשוני במסגרת מקום העבודה בכפוף לחוק למניעת הטרדה מינית. חוק זה מחייב כל חברה להציב אחראי/ת למניעת הטרדה מינית במקום העבודה שאליו ניתן לפנות בעת הצורך ולהתלונן. תלונה שהוגשה לאחראי החברה תיבדק לעומק ועשויה להוביל (אם הדברים יתבררו כנכונים) להליכים משמעתיים כנגד המטריד ואף לסנקציות לגבי תפקידו.

 

תביעה פלילית ואזרחית

על האחראי/ת מוטלת החובה לספק למתלוננות והמתלוננים מידע בנוגע לאפשרויות התביעה שעומדות בפניהם. באפשרותם לגשת למשטרה ולהגיש תלונה על הטרדה מינית. התלונה תביא לפתיחת תיק כנגד הגורם המטריד וחקירה בנושא ועשויה להוביל להליכים פליליים כנגד מי שיימצא חשוד במעשים.

בנוסף ניתן לנהל תביעה אזרחית בבית המשפט לתביעות קטנות ולתבוע במסגרתה פיצויים. מומלץ לעשות זאת תוך כדי ליווי וייצוג מטעם עו"ד הטרדה מינית שמתמחה בנושא ויוכל לאפשר לנפגעות והנפגעים לסגור מעגל מול הפוגעים ולדרוש צדק.

 

הטרדה מינית בחברת הייטק

הטרדות מיניות בתעשיית ההייטק מקשות על נשים לשרוד בתעשייה לאורך זמן. מעבר לכך, לעתים ההטרדות לא תמיד מבוצעות על ידי קולגות, בכירים או עובדי חברה אחרים, אלא גם על ידי משקיעים, עובדים בחברות בת או חברות אם, שותפים עסקיים ועוד.

 

אפשרויות תביעה נוספות

רוב המוטרדות והמוטרדים בהייטק שבוחרים להתלונן על הטרדה מינית שחוו, דורשים לתבוע פיצויים כספיים הן על ההטרדה עצמה והן על הנזק שנגרם: נזק שנגרם להשתכרות או נזק נפשי. לפעמים שניהם. בנוסף, ניתן לתבוע גם את המעסיק עצמו ואת מקום העבודה ולא רק באופן אישי את המטריד. הדבר כמובן אפשרי גם אם למטריד אין אמצעים, כך שהחברה תספוג את עלות הפיצויים.

 

מה גובה הפיצויים?

סכום הפיצויים לתביעות בגין הטרדה מינית נחשב לגבוה, בייחוד אם מדובר בחברת הייטק שמבקשת לשמור על שמה הטוב ועל המוניטין שנוצר לה, כך שעסקיה יוסיפו להתקיים. ועם זאת, לא ניתן לדעת במדויק מהו גובה הפיצויים שמוטרדים מינית במקום העבודה יקבלו לפני שהתבררו הנסיבות וסוג ההטרדה עצמה. גובה הפיצויים נע באופן כללי בין מאות אלפי שקלים ועד מיליוני שקלים.

עובדי הייטק – סבלתם או סובלים כרגע מהטרדה במקום העבודה? יש הרבה מה לעשות. תאמו פגישה עם עו"ד דורון ויינרייך בכתובת https://www.dw-law.co.il/הטרדה-מינית-בעבודה.

 

מאזניים וזכוכית מגדלת

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »