הכירו את וורדל – הדרך הטכנולוגית ללמוד שפה דרך הטלפון

מעוניינים לשפר את השפה שלכם? רוצים לעשות זאת בדרך חוויתית ואטרקטיבית? הכירות את וורדל – הדרך הטכנולוגית ללמוד שפה דרך הטלפון בקלות, יעילות ומהירות. לא תאמינו תוך כמה זמן תרחיבו את אוצר המילים שלכם ותשפרו את מיומנות הדיבור.

 

מה זה וורדל?

וורדל הוא משחק דפדפן שפותח ב-2021 על ידי המתכנת האמריקאי ג'וש וורדל. מטרת המשחק היא ניחוש מילה באנגלית תוך שישה ניסיונות בלבד. המילה הינה בת 5 אותיות. המשחק מתנהל בצורה הדומה למשחק ה'בול פגיעה' המוכר. המשחק צבר תאומה והפך לפופולארי בסוף 2021.  תוך חודש בלבד –  בינואר 2022 כבר שיחקו בו כ-2 מיליון אישי מידי יום.

ותוך חודש נוסף –  בפברואר 2022 רכשה אותו חברת הניו יורק טיימס. בראיונות אמר וורדל –  מפתח המשחק, כי שאיפתו היא שהמשחק יהיה ללא מודעות ופתוח לכולם. נכון לעכשיו, המשחק יוותר ללא עלות לפחות לשלב הראשוני. (לדברי העיתון).

 

הרקע למשחק

המשחק נוצר כמשחק פרטי עבור וורדל ובת זוגו. לאחר שראה וורדל שהנשחק התקבל באהדה בקרב בני משפחתו, הוא פרסם אותו בציבור באוקטובר 2021. המשחק הפך לתופעת רשת ברשת החברתית טוויטר לאחר שהוספה לו אפשרות לשתף את התוצאות וכתוצאה מכך חל זינוק במספר המשתמשים. כפי שנראה להלן:

תאריך מספר המשחקים ביום
נובמבר 2021 90
ינואר 2022 300,000
אמצע ינואר 2022 2,000,000

כמו כן, חברת גוגל עיצבה דודל מיוחד המופיע כשמחפשים את המונח"Wordle" במנוע החיפוש. המשחק גם פותח בשפות שונות: עברית, רוסית, צרפתית, גרמנית, טורקית ועוד.

 

מהלך המשחק

מידי יום נבחרת מילה בת חמש אותיות. על המשתמשים לנחש את המילה תוך שישה ניסיונות. המילה היומית, שחייבת להיות מילה תקנית, הינה זהה את כל השחקנים וניתן לשחק רק פעם אחת ביום.

תגובת המערכת לניחוש המילה:

המערכת מגיבה בצביעת אותיות לפי הימצאותן ומיקומן במילה היומית שנבחרה.

צבע האות הפירוש במשחק
אפור האות אינה קיימת כלל במילה
צהוב האות קיימת במילה במקום אחר
ירוק האות קיימת במילה במקום זהה

כל משתתף יכול לשתף את תוצאותיו (צבעי הריבועים שקיבל) בקלות ולפרסם אותן ברשתות החברתיות.

 

איך נבחרת המילה היומית?

מתוך אלפי המילים בנות חמש אותיות הקיימות בשפה העברית. נבחרת מילה מתוך מאגר מצומצם.

 

איך עוזר המשחק לשיפור האנגלית?

במהלך משחק יומיומי כל משתתף נחשף לאוצר מילים רחב בעברית, לצורת כתיבה תקינה ותוך תקופה מרחיב ביותר את ידיעותיו בשפה זו. כמו כן, המשחק אינו דורש הרבה, הוא זמין, קליל ונגיש בכל מקום וכך בקלות וללא השקעה רבה משתפרת השפה.

 

הדרך הטכנולוגית ללמוד עברית – וורדעל

לאחר שהכרתם את המשחק, הרקע שלו, מהלך המשחק, צורת ההשתתפות ותרומתו לשיפור השפה ורכישתה, אנו ממליצים לכם עכשיו ללכת לשחק!

ללמוד אנגלית

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »