הכירו את חברת סונוביה – טכנולוגיה פורצת דרך

בזמן שמשבר הקורונה עצר חיים של מיליוני אנשים ברחבי העולם והכניס מדינות שלמות לסחרור, יזמים לא עוצרים לנוח בדרך לטכנולוגיות חדשניות שיקלו עלינו את החיים ויאפשרו לנו להתמודד עם הנגיף בצורה הטובה ביותר.

המוח הישראלי לא יוצא מכלל זה, ומפתח כל הזמן חידושים שמקבלים תשומת לב מכל העולם.

אחת מהחברות שאחראיות לפיתוחים כאלו היא החברה הישראלית סונוביה שפיתחה בד דוחה קורונה וטוענת להגנה אקטיבית של למעלה מ-99 אחוז של המסכות שלה.

כך זוכה החברה להצלחה בצל הקורונה כל הדרך לנאסד"ק.

 

הכירו את החברה הישראלית סנוביה

סנוביה היא חברה ישראלית שנוסדה בשנת 2013 ואחראית על פתרונות פורצי דרך עבור תעשיית הטקסטיל. סנוביה פתחה טכנולוגיה ידידותית לסביבה באמצעותה מוחדרים ננו – חלקיקים בעלי תכונות רצויות לתוך בדים על ידי גלי קול. טכנולוגיה זו מאפשרת פיתוח בדים עמידים במיוחד בכביסות תעשייתיות לאורך זמן בהשוואה לבדים שעברו אשפרה באמצעים הנפוצים בשוק, וזכתה לשבחים רבים בתעשיית הטקסטיל.

 

איך הטכנולוגיה של סונוביה קשורה למאבק בקורונה?

אז מה בעצם הקשר בין טכנולוגיית בדים חדשנית לבין המאבק בקורונה? ובכן, מסתבר שישנו קשר הדוק במיוחד. מעבדות בינלאומיות שונות ביצעו מחקרים ומצאו כי הבדים במוצרי סונוביה בעלי יכולת נטרול של כ-99 אחוז מהנגיפים, כולל נגיף הקורונה. תוצאות המעבדה נבדקו על ידי גופים שונים והממצאים הם חד משמעיים:

  • ATCCR מצאו כי המוצרים של סונוביה בעלי יכולת נטרול של נגיף הקורונה ביעילות של כ-99.35 אחוז.
  • HYGCEN מצאו כי השימוש של סונוביה בחלקיקי אבץ במוצריה בטוחה לשימוש אדם, ושמוצריה לא מאבדים מיכולות ההגנה שלהם ומעמידותם גם לאחר 55 כביסות.
  • Taryag מצאו כי מוצרי סונוביה בעלי יכולות מוכחות של סינון 98 אחוז עבור חלקיקים בגודל 5 מיקרון.

כך באמצעות פיתוח בדים המגנים בצורה מוכחת מפני נגיף הקורונה ועמידים בפני כביסות ושטיפות, מייצרת סונוביה מסכות בטוחות לשימוש המשמידות באופן אקטיבי את הנגיף ומקנות הגנה חסרת תקדים לחובשיה.

 

כיצד הטכנולוגיה של סונוביה עובדת?

הטכנולוגיה של סונוביה עושה שימוש באנרגיה על קולית על מנת להחדיר חומרים לבדים המקנים להם יכולת עמידות יוצאת דופן בכביסה ושטיפה ותכונות אנטי נגיפיות, אנטי מיקרוביאליות ואנטי פטרייתיות. בתהליך ידידותי לסביבה ובר קיימא, נוספת לבד תחמוצת אבץ היוצרת תגובה המשנה את מבנה חיידקים ונגיפים שגורמת להשמדתם ומבטיחה הגנה מקסימלית לאדם העוטה את המסכה ולאנשים איתם הוא בא במגע.

כך הבדים של סונוביה מספקים הגנה מפני נגיפים רבים, כולל נגיף SARS COV2 וכן מפני כל סוגי הבקטריות והחיידקים, לרבות חיידקים העמידים בפני אנטיביוטיקה. העמידות של בד המסכות של סונוביה בפני כביסות מרובות ושטיפות מאפשר לנו לחבוש את אותה המסכה לאורך זמן וכך להימנע מחבישת מסכות חד פעמיות ולשמור על הסביבה ואף למנוע סיכון של פסולת ביולוגית מסוכנת.

 

מה ההבדל בין מסכות סונו מאסק של סונוביה לבין מסכות N95?

מסכות N95 מסננות חלקיקי אבק, אך לא טוענות ליכולת הגנה אקטיבית מפני נגיפים. תחמוצת האבץ המוחדרת לתוך מסכות סונו מאסק של סונוביה מסננת חלקיקים בקוטר של 5 מיקרון (5 אלפית המילימטר) ביעילות של מעל ל-98 אחוז בעמידות של יותר משנה. מסכות סונו נאסק של סונוביה משמידות את הנגיפים והחיידקים שבמסכה ולא רק מונעות מהם להיכנס, מה שהופך את המסכה לבעלת יכולת הגנה אקטיבית.

 

הבדים של סונוביה – גם בתעשיית הרכב

ברחבי העולם הולכת ומוטמעת ההבנה כי ההתמודדות עם נגיף הקורונה עשויה להימשך זמן רב יותר מהמצופה, וכי גם בעולם עם חיסון הנגיף לא ייעלם לגמרי ויש לשלב באספקטים שונים בחיים אמצעים להפחתת הסיכון לחלות בקורונה.

כך לאחרונה עלתה שוב חברת סונוביה לכותרות שייצרו שיח ועניין על ההסכם של סונוביה עם איטליה, שנחתם במסגרת שורת הסכמי שיתוף פעולה בין חברות ישראליות לחברות איטלקיות. ההסכם של סונוביה הוא אחד ההסכמים הבולטים והחשובים במסגרת שיתופי הפעולה עם איטליה ומקדם שותפות עסקית עם חברת אדלר, ענקית בתחום רכיבי הרכב ובעלת מחזור עסקי של 1.5 מיליארד יורו. במסגרת ההסכם, חברת סונוביה תפתח עבור חברת אדלר טקסטיל אנטי ויראלי ואנטי בקטריאלי לשוק התחבורה שיוטמע בקווי הייצור של חברת אדלר באירופה. לפי מנכ"לית Adlerinlight רוברטה ענתי ההסכם עם חברת סונוביה "מסמן אבן דרך נוספת עבורנו בטיפוח שותפויות בין יבשתיות בעלות ערך לקראת חדשנות טכנולוגית וצמיחה מסחרית. החזון שלנו לגשר בין חידושים אחרונים לביקוש הקיים בתעשייה הינו בליבת הפרויקטים שלנו".

לא רק חברת אדלר האיטלקית מתעניינת בטכנולוגיה יוצאת הדופן של חברת סונוביה. חברות רכב שונות הבינו כי נדרש לשלב ברכבים בדים אנטי בקטריאליים למניעת הדבקויות בנגיף הקורונה, והטכנולוגיה החדשנית של סונוביה צדה את עינם. כך למשל ענקית הרכב רנו ניסאן הזמינה חברות סטארט אפ שונות להשתתף בתחרות טכנולוגית למציאת פתרונות שיבטיחו את בריאותם של משתמשים ברכבים שיתופיים, ליסינג, השכרה וכדומה וינטרלו את הסיכון לחלות מקורונה ברכב. בתחרות זו בד דוחה קורונה של חברת סונוביה קיבל שבחים ועלה לחצי הגמר בתחרות.

מומחים בעולם הרכב ציינו כי הפתרון הטכנולוגי בבד שמייצרת חברת סונוביה יכול לבוא לידי יישום בסוגי הטקסטיל בתא הנוסעים ברכב על חלקיו השונים – המושבים, שטיחים ואף במסנני האוויר במזגן הרכב. יכולות אלה קריטיות במיוחד עבור רכבים שיתופיים, מוניות וכדומה בהם עושים שימוש מספר רב יחסית של אנשים והיכולת למנוע הדבקה חשובה.

מלבד ההסכם על חברת אדלר האיטלקית והעלייה לחצי הגמר בתחרות של רנו ניסאן, החברה נמצאת בפיילוטים שונים עם יצרניות רכב נוספות מארצות הברית ואירופה המקיפים תחומים שונים. הבד של סונוביה העלה עניין בקרב חברות המייצרות מושבים תחליפיים לרכבים, ספקיות תחבורה ציבורית, חברות ייצור אוטובוסים ואף חברות תעופה.

 

בדרך לנאסד"ק ואישור רשמי של ה-FDA

כיום החברה נמצאת בתהליך של קבלת אישור רשמי מידי מנהל המזון והתרופות של ארצות הברית – ה-FDA, במטרה להפיץ את מסכות הסונו מאסק שלה גם בשוק המוסדי ואף בצוותים רפואיים בבתי החולים, שם טרם נעשה שימוש במסכות אלו. בנוסף, גייסה חברת סונוביה 35 מיליון שקל בהנפקת מניות בבורסה בתל אביב. שוויה של החברה נקבע על 94 מיליון שקל לפני גיוס הכסף ו-129 מיליון שקל לאחריו, כאשר הכסף שגייסה בהנפקה ישמש אותה למחקר ופיתוח.

 

היכן הביקוש למסכות סונו מאסק, וכמה זה עולה?

עיקר הביקוש למסכות סונו מאסק כיום נמצא בשוק האמריקאי, כאשר המחיר של מסכת רב פעמית אחת הוא בין 50 ל-70 דולר. על אף שהמחיר אינו זול ביחס למסכות אחרות, האפקטיביות והבטיחות המרבית בשימוש במסכות אלו הפכו את המסכות של סונוביה לאחת המבוקשות בשוק, כאשר נתוני ההגנה והסינון מפני נגיפים מדברים בעד עצמם.

 

ייצור ידידותי לסביבה

ייצור בד דוחה חיידקים אינו דבר חדש, אך לרוב תהליך הייצור הינו מזהם או שהתוצר שלו לא עמיד לאורך זמן כך שנוצרת פסולת ביולוגית רבה. השילוב בין הגנה אקטיבית מפני נגיפים ובין ייצור ירוק ותוצר עמיד לאורך זמן ושימוש רב פעמי מיצבו את המסכות של סונו מאסק למבטיחות והמתקדמות בשוק.

 

גל של קול

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו