המלצות לטיול בדרום ארץ המגף

איטליה היא יעד מושלם לטיולים בכל הרכב, בכל עונה בשנה וכמעט בכל תקציב. בין אם אתם מטיילים בגפכם, עם בני זוג או בהרכב משפחתי – באיטליה שפע פעילויות, אטרקציות ומוקדי עניין שינעימו את זמנכם, חלקם חינם ללא כסף.

זהו יעד מושלם לזוגות אוהבים בירח הדבש שלהם המחפשים מלונות יוקרה, לתרמילאים המחפשים ריגושים ומסלולי הליכה מאתגרים במיוחד, חובבי הסקי ימצאו אותה שופעת במסלולי גלישה מצוינים ומרווחים בכל דרגות הקושי וגם משפחות עם קטנטנים לא יתאכזבו ממנה.

 

ללא ספק מדובר באחד היעדים המהווים קונצנזוס – יש על מפת איטליה הכל מהכל ואם תמצאו מישהו שלא הצליח למצוא את עצמו בין כל השפע והטוב שיש לאיטליה להציע, תצבטו את עצמכם… אתם וודאי חולמים.

בנוסף למגוון רב של אטרקציות, אתרי מורשת ותרבות, מוזיאונים, שווקים צבעוניים, ערים שוקקות חיים ואווירה שיקית עם סטייל משגע, גם שמו של המטבח האיטלקי הולך לפניו ולא בכדי מדובר באחד המטבחים הפופולאריים ביותר בעולם, כך שמה שבטוח הוא שלכל הפחות תצאו שבעים ומאושרים.

רבות נכתב ונאמר על רומא בירת איטליה ועל ערים יפהפיות נוספים החביבות על תיירים מרחבי העולם כמו ונציה, נאפולי ומילאנו, אך אחד האזורים הקסומים ביותר לאיטליה שנדמה כי לא מקבל את היחס לו הוא ראוי, הוא אזור דרום איטליה.

מדובר למעשה בחבל ארץ מרהיב ביופיו, עם טבע פראי, חופים נעימים ועיירות ציוריות שמציע למבקריו חוויה אותנטית במיוחד (יש שיקראו לה "איטליה האמיתית") ולכל הפחות מובטח לכם אוכל מהטובים שיש לארץ המגף להציע לצד יין מקומי משובח בהחלט.

 

מכיוון שמדובר באזור גדול, בשונה מחופשה אורבנית קלילה, לטיול מסוג זה יש להיערך מראש, הן מבחינת תכנון מסלול הטיול והן מבחינת הזמנת מקומות הלינה. בהקשר זה נפציר בכם שלא להמתין לדקה ה-90 משום שמדובר באזור מתויר למדי והמקומות הטובים עשויים להיות בתפוסה מלאה, במיוחד בחודשי הקיץ. לכן הקפידו לבצע סקר שוק ולהזמין מקומות בהקדם. הסירו דאגה מלבכם – המלונות בדרום איטליה מגוונים כך שתוכלו למצוא מקום לינה מדויק לצרכיכם בטווח מחירים רחב.

בנוסף, מומלץ בחום לשקול השכרת רכב, מה שיקל על ההתניידות שלכם ויהפוך את החיים להרבה יותר פשוטים ואת הטיול למהנה הרבה יותר, במיוחד אם אתם מטיילים עם קטנטנים.

מבחינת אופי הטיול, הטיול בדרום איטליה יהיה כפי שתתכננו אותו, אך לרוב מדובר בטיול בעל מסלול מעגלי בו תלונו מדי לילה בעיר או כפר אחר וכך תספגו את האווירה הדרומית האופיינית לאזור. אופציה נוספת היא ללון בעיר מרכזית – כמו נאפולי או סורנטו – וממנה לצאת לטיול כוכב בעיירות והכפרים הסמוכים, מה שיהפוך את ההתניידות לקלה יותר אך יקצר את הזמנים בהם תוכלו ליהנות בכל אחת מן העצירות שבדרך.

כך או כך, בדרום איטליה יחכו לכם שפע עיירות קטנות וכפרים ציוריים, מוזיאונים מיוחדים במינם, נופים עוצרי נשימה, אתרים היסטוריים מרשימים שהשתמרו עם השנים ומספרים את ההיסטוריה המרתקת של האזור, שווקים בהם המקומיים מציעים את מרכולתם ואוכל מצוין.

 

הזמן הדרוש לטיול מסוג זה הוא לכל הפחות שבוע, העונה המומלצת היא החל מחודש אפריל ועד תחילת נובמבר ועל מנת להתחיל את המסע תידרשו לעלות על טיסה משדה התעופה בישראל לעבר רומא היפהפיה. תהנו!

 

בתים על הר באיטליה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו