העיר שהפכה למושבה ישראלית

ברלין, בירתה של גרמניה, היתה בעבר עיר כואבת שידעה מלחמות והיתה חצויה לשתיים, אך מאז שבירת החומה  עברה ברלין מתיחת פנים והפכה לאחת הערים המגוונות, תוססות, מעניינות ופלורליסטיות בעולם כולו.

ברלין הפכה להיות העיר בה כולם רוצים לבקר ולחוות אותה לפחות לכמה ימים, אך לאנשים רבים כמה ימים במלון בברלין ממש לא הספיקו והם החליטו להתיישב בה. כיום ברלין מורכבת גם מגרמנים וגם מזרים רבים אשר החליטו להפוך אותה לבית, ביניהם גם לא מעט ישראלים. אוכלוסיית הקבע של ישראלים בברלין מונה כ-20,000 איש (כ-60% מכלל הישראלים בגרמניה), והמספר רק הולך וגדל משנה לשנה.

 

אז מה יש בעיר שמושך אליה כל כך הרבה אנשים?

ברלין היא העיר הגדולה ביותר בגרמניה וגם באיחוד האירופאי (אמנם לונדון ומוסקבה יותר גדולות ממנה, אך הן אינן באיחוד). בתור העיר הכי גדולה ברלין מספקת המון אופציות של מגורים במחירים מאוד אטרקטיביים. על אף שאחוז התושבים בה הולך ועולה מדי שנה, מחירי הדירות נשארו שפויים למדי, וכך גם מחירי האוכל בסופר, האוכל במסעדות וכו'. ברלין זולה ונוחה, וכיאה לעיר אירופאית- מרושתת היטב בתחבורה ציבורית כך שאין צורך להחזיק בה רכב.

המחייה הזולה היא בהחלט אחת הסיבות שברלין הפכה להיות אטרקטיבית כל כך לישראלים אשר מתקשים עם יוקר המחייה בארץ, אך חיים זולים אינם סיבה מספקת לשכנע כל כך הרבה ישראלים לעבור לארץ שונה ולהתמודד עם קשיי השפה וההתאקלמות, אבל ברלין זו לא עיר שתוכלו להגיד עליה שיש בה קושי של שפה והתאקלמות. בניגוד לערים מתוירות פופולריות אחרות, כמו ליסבון או ברצלונה – ברלין מלאה בזרים והשפה השולטת בה היא אנגלית- אוניברסלית בדיוק כמו העיר עצמה. מי שיצא לו ללכת ברחובות ברלין זכה לשמוע כמות רבה של שפות מדוברות בין האנשים, וראה שבכל מקום בו מגישים שירות (כמו מסעדות, חנויות ואפילו בתי חולים) כולם דוברים אנגלית, אמנם לרוב כשפה שניה, אך גם לרוב הישראלים אנגלית היא שפה שניה. כמו ששפה אינה בעיה בברלין, כך גם קשיי התאקלמות אינם מהווים מכשול לעוברים לברלין.

 

סדר וניקיון תחילה

מבחינה בירוקרטית ברלין מאוד גרמנית- מה שאומר שהכל נעשה בסדר מופתי ובצורה ברורה וחלקה. כיאה לעיר גדולה מבחינת עבודה תוכלו למצוא בה מגוון רב של עבודות החל ממלצרות ועד הייטק. ברלין היא עיר שתומכת מאוד באומנות ויצירה אקסנטרית ככל שתהיה, בברלין הכל מקובל, כך שאמנים רבים מצאו את עצמם עוברים לברלין כדי לקדם את העסק שלהם ולזכות בקהל אוהד לאומנות שלהם בין אם היא יותר מיינסטרימית או אנדרגראונד (שזו מילה נרדפת למיינסטרים ברלינאי). אך עם כל זאת, קושי ההתאקלמות העיקרי שאנשים חוששים ממנו הוא הכרת חברים חדשים וקהילה תומכת, דבר שבברלין הוא קל במיוחד. מעבר לכך שהכל מקובל ואת כולם מקבלים בסבלנות וסובלנות, מקומות הבילוי, המסיבות, הפסטיבלים, השווקים, המסעדות והפארקים כולם בנויים בצורה הנוחה ביותר להכיר אנשים חדשים ולהתחבר בקלות, בין אם זה עם ישראלים אחרים שעברו לברלין או עם מקומיים גרמניים או מכל ארץ אחרת.

רבים מהישראלים בברלין הינם צעירים, ואין זה פלא, כיוון ש-40% מכל אוכלוסיית ברלין מתחת לגיל 35, על כן צעירים ישראלים רבים רואים מה מקום של חופש המשתמע בכמה דרכים- חופש כלכלי בגלל המחייה הזולה, חופש מדת ומדינה בגלל שהן מופרדות לחלוטין (כן! יש שם תחבורה ציבורית בשבת!) וחופש תעסוקתי במיוחד במקצועות האומנות בהם מאוד קשה להתכלכל בארץ ובברלין ישנה תמיכה רבה ואפשרות להתכלכל בכבוד במקצועות אלו גם למי שחדש בתחום.
אך לא רק צעירים עוברים לברלין, גם משפחות ואפילו מבוגרים שחיו שם בעבר ורוצים לחזור לשורשיהם.

 

לא נרתעים ממהיסטוריה

על  אף ההיסטוריה הלא קלה של היהודים בגרמניה, הישראלים בברלין מתקבלים בחיוב ובאהדה מלאה בקרב המקומיים, ולעיתים אף זוכים לסיוע רב יותר מכל המהגרים האחרים בשל האשמה שחשים הגרמנים על השואה.
אם תשאלו את הישראלים המתגוררים בברלין על החלטת המעבר הם כנראה יענו לכם בחיוך מאוזן לאוזן על כך שזו אחת ההחלטות הטובות ביותר שעשו.

ליסבון

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »