איך מתבצעת הערכת סיכויי תביעה?

תביעה היא הליך משפטי במסגרתו צד אחד תובע מהצד השני פיצוי כלשהו עבור אירוע או מצב שהתרחש. כמו כל הליך משפטי, התוצאה תלויה בגורמים רבים ואינה ידועה מראש. יחד עם זאת, אנשי מקצוע מיומנים יכולים להעריך בסבירות טובה מה הם סיכויי הזכייה וכן סיכויי ההפסד בתביעה נתונה. אז איך הם עושים את זה? מה היא הערכת תביעה וכיצד היא מתבצעת?

 

תביעה – מה היא בכלל?

תביעה היא הליך משפטי בו צד אחד מבקש לקבל פיצוי, תשלום או פעולה כלשהי מהצד השני. תביעה נגד צד אחר יכולה להתייחס לכל מספר נושאים, כגון חובות, מכירות, שירותים, נזקים, זכויות יוצרים, נכות, רשלנות רפואית ועוד.

 

מה שלבי התביעה בפועל?

כמו כן, ההליך עצמו כולל מספר שלבים, לרבות כתיבת התביעה והגשתה לבית משפט, תגובת הצד השני, הגשת הוכחות ותיקון טעויות, התנסות בפשרות ולבסוף דיון בבית המשפט והחלטת השופט. תהליך התביעה הוא מורכב ומחייב זמן ומשאבים, ולכן כדאי להעריך בזהירות את סיכויי התביעה באמצעות גורם מקצועי, לפרטים נוספים היכנסו לאתר הבא.

 

הערכת סיכויי תביעה

הערכת סיכויי תביעה היא תהליך שבו מבוצעת חקירה מקיפה של המצב המקדים לתביעה, תחת נקודת מבט משפטית, על מנת להעריך את הסיכויים להצלחתה בבית המשפט. כלומר, צריך להבין את המצב המשפטי של שני הצדדים, לזהות את הנקודות החזקות והחלשות של כל צד, ולבדוק את הטיעונים האפשריים והאפשרויות המשפטיות השונות של כל אחד מהצדדים המעורבים בתביעה.

 

איך עושים את זה?

הערכת סיכויי תביעה מתבצעת באמצעות חקירה ובדיקה מקיפה של המצב המשפטי הנוגע לתביעה. כדי לעשות סדר, ריכזנו עבורכם כמה מהצעדים הנפוצים להערכת סיכויי תביעה:

 

  • איסוף מידע ותיעוד

כדי להעריך את סיכויי התביעה, צריך לצבור מידע ותיעוד רלוונטי על הנושא. זה עשוי לכלול מסמכים כמו חוזים, הסכמים, דוחות, ועדויות נוספות שיעזרו לנו להבין את הפרטים המדויקים של המקרה.

 

  • מציאת כלים משפטיים מתאימים

חשוב לבדוק את החוקים והתיקונים הרלוונטיים לנושא הנתון לתביעה ולבחון אילו כלים משפטיים זמינים על מנת להתמודד עם הנושא.

 

  • הצבת מטרות ותוכניות פעולה

בשלב זה של הערכת סיכויי התביעה, צריך להצביע על המטרות הראליות ולפתח תוכנית פעולה סבירה ומתאימה למצב המשפטי המיועד.

 

  • הערכת הסיכויים להצלחה

לאחר שכל המידע נאסף, נדרש לשכלל את כל הנתונים ולהגיע להערכת הסיכויים הסופית. הערכה הסופית כוללת בדיקה של הנקודות החזקות והחלשות של כל צד וכן הבנת הטיעונים שכל צד יכול להציג במסגרת התביעה.

 

לסיכום – לא תובעים לפני הערכת סיכויי תביעה

תביעה היא הליך משפטי נפוץ, אך כזה שעלול לדרוש זמן ומשאבים רבים. כמו כן, גורמי מקצוע מחזיקים במיומנויות שמקנות להם אפשרות להעריך את הסיכוי של כל תביעה נתונה. רגע לפני שפותחים בהליך תביעה, חשוב להעריך את הסיכוי ולקבל את ההחלטה אם להמשיך הלאה בהתאם, בהצלחה!

סיכויי תביעה

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו