הר הכסף – מתי מומלץ לעשות את הבדיקה הזאת

הר הכסף הינו אתר המסייע לאנשים לאתר כספים השייכים להם שהלכו לאיבוד.

מעניין לדעת כי ישנו סכום בקירוב של כ- חמישה עשר מיליארדי שקלים היושבים ללא דורש בקופות של גופים פיננסיים שונים כמו חברות ביטוח, קרנות פנסיה ומנהלי קופות גמל.

אמנם, גם אם לא כל הכסף היושב בצד שייך לאנשים שאין עמם קשר, עדיין חלק ניכר מהכספים סביר להניח שיכול להגיע בחזרה אל הידיים אליהם הם שייכים.

לרוב, מדובר באנשים שבעבר הפקידו לקופות אלו חסכונות אבל לאורך השנים שכחו מקיומם או שכתוצאה מנסיבות שונות הם כלל לא היו מודעים אליהם.

 

הר הכסף

לוואקום הזה שבין הכספים השוכבים ללא דורש לאנשים אליהם הם שייכים נכנס אתר הר הכסף, מטרתו לאפשר לחוסכים לברר בדיוק היכן כספם נמצא. באמצעות אתר זה תוכלו לברר מהו בדיוק סוג החיסכון הפנסיוני הקיים לכם: קופת גמל, קרן פנסיה, פוליסת ביטוח, קרן השתלמות ועוד. כמו גם לאיזה גוף פיננסי כספים אלו הופקדו. ובנוסף, תוכלו לדעת מהו הסכום המדויק הצבור לכם ואיך הכי כדאי לכם למשוך אותו.

 

מתי כדאי לכם לעשות את הבדיקה?

ישנם מספר סיבות נפוצות בעטין נאבד את הכסף שלנו וכדאי לנו לחפש אותו:

מעבר בין עבודות

בשנים האחרונות הגדילה בהזדמנויות ושוק העבודה המתפתח גרמו למעבר בין מקומות תעסוקה בתדירות גדולה משהייתה בעבר. למעבר הזה יש השלכות רבות על מיקום הכספים והחסכונות המופרשים לכם ממקומות העבודה. לרוב, כשתצטרפו למקום עבודה חדש יפתחו בפניכם אפשרויות חדשות מה שיגרום לכם לזנוח את הקופות הישנות מבלי להתייחס לכספים שנותרו.

 

משיכה חלקית של כספים מהקופות

במהלך החיים אירועים שונים מאלצים אותנו למשוך מהקופות קודם ההגעה לפנסיה, לעיתים נמשוך אופן חלקי מה שיגרום לכך שנשכח מיתרת הכספים הקיימת ונמשיך הלאה לחסכונות הבאים.

 

פטירת קרוב משפחה

לעיתים, בשל מיפוי שגוי של כספי חיסכון של המנוח עלול להיאבד הקשר עם הכספים שלו מה שיגרום לכך שהשארים הזכאים לרשת אותו לא ידעו על קיומם.

 

שינויי טכנולוגיה בשירות המקוון

בעבר, בנקים שונים סיפקו באמצעות אתרי האינטרנט שלהם אפשרות לקבל את כלל המידע המתייחס לקרנות וקופות המנוהלים על שם הלקוח. כיום המצב לא ככה דבר הגורם לכך שהלקוח איבד אפשרות נוספת המקשרת אותו לכספים שלו.

 

שינויי מבנה בקופות הגמל וחברות הביטוח

בשנים האחרונות בעקבות שינויים מבניים בהרכבים של חברות ביטוח וקופות גמל כתוצאה ממיזוגים, עובד שהיה שייך לקופה מסוימת ששינתה את שמה, טבעי כי ילך לאיבוד.

 

תיעוד לקוי של מעסיק

לעיתים, גם על המעסיק חלה אשמה בניתוק הקשר מחוסך הכספים, מעסיקים רבים לא טורחים לשמור תיעוד מסודר של ההפקדות מה שגורם לניתוק הקשר לאחר עזיבת העובד את מקום העבודה.

 

חסכונות

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים
טכנולוגיה
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים מכל הגדלים מסתמכים במידה רבה על טכנולוגיה כדי לייעל את התפעול, לשפר את הפרודוקטיביות ולהישאר תחרותיים בתעשיות שלהם. היבט אחד

לכתבה »