חוות דעת רפואית גריאטריה לעורכי דין – באילו מקרים, ואיך מקבלים אותה

גריאטריה הינו תחום הקשור לתופעות המתפתחות בגיל זקנה, כגון: מחלות נוירו דגנרטיביות, פסיכוגריאטריה, דמנציה ועוד. בתחום זה, ניתנות חוות דעת רפואיות במצבים שבהם נדרש לבחון את הכשירות של הנבדק, מבחינה שכלית ותפקודית למטרות שונות וביניהן להוות הוכחה למצבו של המטופל, במקרה של תביעת רשלנות רפואית.

 

חוות דעת בתחום הגריאטריה

חוות דעת רפואית גריאטריה מטרתה לבחון את מצבו של המטופל, מבחינת מחלות מהן הוא וכן, לבחון אילו סוגי טיפולים הוא מקבל עקב זאת, כגון: טיפולים תרופתיים, טיפולים נפשיים, טיפולי פיזיותרפיה וכיו"ב. חוות דעת רפואית בתחום זה גם משקפת את מצבו הנפשי והקוגניטיבי של המטופל, האם למשל הוא סובל מדיכאונות או ממצבי רוח ירודים או האם הוא מתמודד עם קשיים במהלך היום יום.

מעבר לחוות הדעת, מתפקידו של הרופא גם לבצע בדיקות נוספות, במידת הצורך, בכדי להעריך את מצב המטופל, בפרט אם יש בו תנודות. בהתאם לחוות הדעת הניתנת ע"י הגורם המקצועי המוסמך לכך, מתקבלות מסקנות בנוגע למטופל ובנוגע להמשך מתן הטיפול עבורו. טיפולים אלה, הניתנים עפ"י חוות הדעת הרפואית, עשויים להתבטא בין היתר, במתן תרופות או כדורים, בהצמדת מטפל מקצועי למטופל, שיסייע עבורו בהתנהלותו היום יומית.

 

פסיכוגריאטריה

ככלל, פסיכיאטריה עוסקת בבריאות הנפש ופסיכוגריאטריה מהווה שילוב בין גריאטריה ופסיכיאטריה. הפסיכוגריאטריה רלוונטית במצבים בהם מטופלים בגיל השלישי סובלים ממחלות שונות שעשויות להוביל לתסמינים נפשיים, כמו דיכאונות, מחלות נפשיות שונות ועוד.

כדי לקבל אבחנה מקצועית, בנוגע למצבו של המטופל, ההמלצה היא לפנות לגריאטר מקצועי בעל היכרות עם התחום ועם עולם הזקנה בכללותו. חוות הדעת הגריאטרית עשויה לסייע בקביעת הטיפול המתאים עבור הטופל. חוות דעת פסיכוגריאטריה עשויה להוות כלי חשוב לאבחנת מצב המטופל ולקביעת הטיפולים המתאימים עבורו.

 

מצבים בהם נדרשת חוות דעת בתחום הגריאטריה

לחוות דעת רפואית ישנה חשיבות גבוהה והיא משמשת כלי משפטי, בהליכי תביעה שונים. חוו דעת זו רלוונטית עבור כמה מצבים:

  • כשהמטופל סובל ממצב בריאותי מסוים וזקוק לקצבה מביטוח לאומי בעקבות זאת.
  • כשהמטופל מגיש תביעה לקבלת פיצויים מחברת הביטוח שביטחה אותו.
  • כשהמטופל מעוניין להכין צוואה, נדרשת חוות דעת עבורו, על מנת לקבוע את מידת כשירותו – למטרת הכנת הצוואה.
  • במצבים בהם בני משפחתו של המטופל זקוקים לייעוץ ן/אן אבחנה בנוגע למצבו של המטופל, בכדי להצליח לטפל בו ולהתמודד עם מצבו באופן יעיל יותר.

 

לסיכום

גיל הזקנה עשוי להביא עמו שינויים גופניים ונפשיים שבעקבותיהם, החולה עלול לסבול מבעיות בריאות שונות ולפיכך, הטיפול שניתן לו נדרש להיות יסודי ומעמיק. לשם כך, חוות דעת רפואית בתחום הגריאטריה מטרצה לשקף את מצבו של הנבדק, על מנת שיוכל הוא לקבל את הטיפולים הרפואיים המתאימים לו, או את הזכויות המשפטיות המגיעות לו, במקרה של תביעת רשלנות. מידע נוסף תוכלו למצוא באתר של פורום רופאים בכתובת https://www.forum-md.co.il.

מומחה מכין חוות דעת בתחום הגריאטריה
מומחה מכין חוות דעת בתחום הגריאטריה
תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו