חופי סיני ומה הם מציעים לנו

למדבר הקסום של חצי האי סיני יש כל כך הרבה מה להציע- הרים גבוהים, מדבר אינסופי, חיות נדירות, בריכות מים מתוקים, אלפי כוכבים בשמי הלילה, אבל אין ספק שגולת הכותרת של סיני היא החופים.

החופים בסיני לכל צידה המזרחי שייכים לתעלת עקבה, ובצידה המערבי לתעלת סואץ המתחברות לים סוף בראס מוחמד (הקצה הדרומי של סיני). למעשה רצועת החוף המזרחית של סיני היא 230 ק"מ של מגוון שלם של חופים קסומים ושונים. החופים בסיני מחולקים לאזורים שונים וסוגי חופים שונים בין אם אלו חופים בנויים יותר באזורי המלונות (כמו בטאבה, דהב ושארם א שייח), חופים עם חול נעים ורך (כמו בביר סוויר, אל מחש, נואיבה, וראס אבוגלום) וחופים עם אבנים קטנות (כמו בראס אל שטן).

רצועת החוף בסיני כה ארוכה שתוכלו למצוא בה המון פינות שקטות ופרטיות לגמרי, אך גם אזורים מאוכלסים יותר ושוקקי חיים שיתנו לכן אווירה של עיירת חוף חיה ותיירותית (כמו דהב ושארם א שייח).
החופים בסיני הפכו להיות מקום הבילוי המועדף על התיירים כיוון שהם מרגישים ממש כמו פיסת גן עדן עלי אדמות.

 

איך נראים החופים בסיני?

רוב החושות בסיני (מה שנקרא, הקמפים) מנוהלים על ידי הבדואים הידועים באורח החיים הנינוח והרגוע שלהם, ועל כן האווירה ששוררת בחופים הינה רגועה ונינוחה בהתאם. כמעט בכל הקמפים תוכלו למצוא אזורים מוצלים (ארישות) מלאים בכריות נוחות וערסלים רבים כדי שתוכלו להרגיש את תחושת הרוגע במלואה ולהיות בשיא הנוחיות בזמן שאתם לוגמים מיץ קרקדה (היביסקוס) או מיץ גויאבה קר.

המים בים סוף נשארים על כ-21 מעלות צלסיוס לאורך כל השנה ולכן תמיד מרענן ונעים לשחות בהם, הים מאוד רגוע (מלבד המקומות המיועדים לקייט סרפינג כמו הלגונה הכחולה), מה שמוסיף לתחושת גן העדן של החופים בסיני, ומי שפוקח את עיניו מתחת למים זוכה לעולם שלם של אלמוגים ססגוניים, דגים בשלל גדלים וצורות ואפילו איזה דולפין/ צב/ מנטה ריי/ כריש לוויתן למזליסטים ביותר.

כמעט כל החופים בסיני נגישים באמצעות מונית מהגבול כיוון שהכביש עובר לאורך החוף ברובו, אך יש חופים אשר תצטרכו לרדת לדרכי עפר על מנת להגיע אליהם (כמו ראס אבו גלום), מה שהופך אותם למבודדים יותר ומתאימים לתיירים המעדיפים שקט ופרטיות. ישנם גם אזורים רבים לאורך החוף בהם אין כל מבנה והם בתוליים ובודדים לגמרי, חלקם במרחק הליכה קצר מאזורים עם קמפים ונפלא להעביר בהם כמה שעות (רק אל תשכחו להצטייד עם הרבה מים אם אתם יוצאים למסע שכזה).

 

לשמור על החופים בסיני

הגידול במספר התיירים, במיוחד מישראל, הוא מבורך וטוב לכולם. יחד עם זאת, חשוב לזכור בעת ביקורכם בחופים בסיני שכחלק מחובתינו כמבקרים בחופים הוא לשמור עליהם יפים וקסומים כמו שהם – לא לזרוק זבל, לא לדרוך על הריף, לכבד את המקום ואת תושביו, להנות מהמקום ולהשאיר אותו כמות שהיה כשהגענו אליו (ואם המצב היה לא טוב כשהגענו, אז לנקות ולשפר). זה פשוט יהפוך את החוויה של כולנו (גם שלכם) לנעימה הרבה יותר. לא שווה?

סירות בחוף

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »