חשיבותן של מלגזות בתעשייה

בין אם מדובר במפעל, מחסן תפעולי או עסקי תעשייה אחרים, אי אפשר להפחית מחשיבותן של מלגזות עבור בית העסק. מלגזה, כלי רכב ממונע, משמשת להרמה, הזזה ומיקום מחדש של ציוד, ומאפשרת לשנע סחורות כמו משטחים, מכונות, או ארגזים גדולים. המלגזה יעילה עבור מרחקים קצרים ולכן אידיאלית למקומות כמו מחסני ציוד או מפעלים. במאמר זה נפרט על חשיבותה. 

 

מהי בכלל מלגזה?

מלגזה היא כלי רכב ממונע, בו ניתן לנהוג במהירויות נמוכות, ואליו מחוברות שתי זרועות מתכת המשמשות לשינוע ציוד. המלגזה הומצאה ב-1917 ותוכננה ויוצרה במיוחד עבור סביבות עבודה כמו מחסני ציוד ומפעלי תעשייה שונים. כיום יש מגוון סוגים של מלגזות בכל הגדלים והמינים.

מלגזה

למה צריך בכלל מלגזה?

המלגזה הינה כלי חשוב עבור בעלי עסקים, קטנים וגדולים כאחד. היא מאפשרת הזזת ציוד כבד מבלי להפעיל מאמץ פיזי או להסתכן בפציעה. שימוש במלגזה מסייע לאחסון וסידור נוח של ציוד, גם במדפים גבוהים או קשים להגעה, בלי להתאמץ. בעלי עסקים רבים מעדיפים את השימוש במלגזה על פני סחיבה פיזית של ציוד על ידי העובדים, בין היתר למען שביעות רצון העובדים והפחתה משמעותית בסיכויים לפציעות עבודה.

 

איך בוחרים את המלגזה המושלמת?

לפני שניגשים לקנות מלגזה, חשוב לבצע תחקיר מעמיק על סוגי המלגזות השונות. זאת מכיוון שמלגזה הינה מוצר יקר, כצפוי מכלי רכב ממונע, ולכן חשוב להיות בטוחים לפני הרכישה. הדרך הטובה ביותר להיות בטוחים בקנייה היא לחשוב מהם צרכי העסק, ולחפש מלגזה שתענה על הדרישות השונות עבור העסק הספציפי שלכם.

מלגזות בתעשייה

יש בכלל הבדלים בין מלגזות שונות?

תעשיית המלגזות היא תעשייה עולמית ולכן לא מפתיע לגלות שישנם מספר רב של חברות ודגמים שונים של מלגזות. הבדל אחד שחשוב לשים לב אליו הוא סוג ההנעה של המלגזה, שכן בדומה לכלי רכב פרטיים, ישנן מלגזות המונעות בדיזל וישנן כאלו המונעות חשמלית. מאפיין נוסף שיש להיות ערים אליו הוא המיקום בו המלגזה עובדת – יש הבדל בין מלגזה המיועדת למחסן או מפעל סגורים לבין מלגזה המיועדת לתנאי שטח.

 

כמה משקל ולאיזה גובה?

שני הפרמטרים החשובים ביותר כאשר שוקלים האם לרכוש מלגזה עבור העסק שלכם, או כאשר מנסים לבחור את הדגם הספציפי שמתאים עבורכם, הם איזה משקל מסוגלת להרים המלגזה ועד איזה גובה היא מסוגלת להגיע. טווח המשקלים שמסוגלת מלגזה להרים עשוי לנוע בין 1,500 ק"ג ועד כ-5,000 ק"ג והיא מרימה לגובה של כמה מטרים.

 

סיכום

לסיכום, כל בעל עסק, קטן או גדול, ראוי שישקול לרכוש מלגזה על מנת להקל על עובדיו ולהפחית את הסיכון לפציעות עבודה. כאשר ניגשים לרכוש מלגזה, חשוב להבין מהם הצרכים הספציפיים של העסק המדובר, בין אם מדובר בחנות ספרים קטנה עם מחסן או מפעל תעשייתי גדול.

מלגזות בתעשייה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו