3 יתרונות בטיפול רגשי באומנות

תחום הטיפולים הרגשיים היום הוא אחד התחומים הכי מתפתחים ומפותחים שיש.

עם השנים, הובנה יותר ויותר לעומק הנקודה שעל פיה לא מעט ילדים נאלצים להתמודד עם לא מעט בעיות רגשיות, בעיות שמונעות מהם להתנהל בצורה תקינה עם החברים, עם בני המשפחה וגם בזמן הלימודים.

על מנת לטפל היום באותן בעיות, קיימים לא מעט סוגי טיפולי רגשי, שאחד מהבולטים מביניהם הוא טיפול רגשי באומנות.

במאמר הקרוב נספר לכם על 3 יתרונות בטיפול רגשי באומנות, כך שאם הייתם ספקנים לגביו, תוכלו להסיר כל חשש ולהנות ממנו גם בעצמכם.

 

טיפול רגשי באומנות – מה זה אומר?

כל סוג של טיפול רגשי מביא איתו מסגרת אחרת. חלק מהטיפולים מתבצעים בצורה של שיח בין המטפל לבין המטופל, ואילו חלק מהם עושים שימוש במגוון כלים שיוכלו להפיק את המיטב מהטיפול. טיפול רגשי באומנות הוא לגמרי אחד מהטיפולים האלו, שעושים שימוש בכלים יצירתיים שקשורים לעולם האומנות, ובאמצעותם אפשר להגיע לכדי טיפול עמוק ומשמעותי.

במסגרת טיפול רגשי באומנות נעשה שימוש בכלי אומנות כמו צבעים מכל מיני סוגים, משטחי צביעה במרקמים שונים ובגדלים שונים, חומרים שונים לעיסוק עם הידיים, שימוש בגזירה והדבקה של חומרים שונים ועוד. כאן גם טמון היתרון הראשון והמשמעותי של טיפול רגשי באומנות – היכולת להתבטא בצורות שהן לא רק בעל פה.

 

ריפוי הנפש ומקום של מרגוע – יתרונות באומנות

ברגע שאדם עוסק באומנות, הנפש שלו באופן כמעט אוטומטי מוצאת שלווה. ההתעסקות במגוון החומרים והרפיית המוח מחשיבה על מגוון מחשבות, תחושות ורגשות שמטרידים את הילד או המבוגר לאורך היום, מאפשרות לו לנוע בחופשיות במרחב האומנותי, ולהגיע לכדי יצירות שיכולות להוביל לטיפול משמעותי.

 

החיבור בין הנפש לבין האומנות – קשר ישיר שאין לו תחליף

יתרון נוסף שקשור בטיפול רגשי באומנות, בין כאשר מדברים על טיפול רגשי באומנות לילדים ובין אם מדברים על טיפול רגשי באומנות למבוגרים, הוא יתרון של שיקוף הנפש באופן נרחב ובולט באמצעות היצירות. היצירות השונות נעשות מתוך נפשו ותחושותיו של המטופל, ולכן הן משקופת באופן מדויק את מה שמתחולל בתוכו.

כל אלו הופכים את הקשר בין המטופל לבין המטפל לקשר עמוק שמתבסס על שורשי הנפש העמוקים ביותר. בהתאם ליצירות, יכול המטפל לאבחן את מצבו הנפשי של המטופל וכן להנגיש לו דרכי פעולה והתמודדות שיוכלו לסייע לו בהמשך הדרך.

 

טיפול רגשי באומנות – לשיפור חיי היום יום

מי שסובל מבעיות רגשיות, יוכל למצוא מזור בטיפול רגשי באומנות בקלות. ידוע שהבעיות הרגשיות פוגשות את הסובלים מהן בכל מיני תחומים שונים בחיים, והן עלולות לגרום לכדי השבתת פעילות המטופל או שינוי של אופי הפעילות הקיים. באמצעות טיפול רגשי באומנות, כל אלו הופכים לבעיות נשכחות ששייכות אך ורק לעבר, עם אופק לעתיד טוב יותר.

 

 

פגישה אצל מומחה

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »