טכנולוגיות מתקדמות ברפואת שיניים

העולם שלנו מתקדם ללא הפסקה והטכנולוגיה משפיעה על כל תחום בחיים, איך עולם רפואת השיניים מושפע מהקדמה ומהם הטיפולים המתקדמים ביותר שיש לרפואת השיניים שלנו להציע, כמה השתפר המענה המסורתי ועוד…

 

שתלים דנטליים מונחי מחשב

שתלים דנטליים איכותיים במיוחד תוכלו למצוא אצל רופא שיניים בבית ים במרפאת הכתר. שתלים דנטליים הפכו להיות אחד הטיפולים הנפוצים בעשרות שנים האחרונות כיוון שהם מהווים את החלופה הקרובה ביותר לשן הטבעית. עם זאת אחת מנקודות החולשה שלהם הם "בניית" השתלים ביד חופשית ללא תכנון מוקדם.

 

שיפור טכנולוגי לשתלים הדנטליים

כיום, בעזרת תוכנות הדמיה מתקדמות ניתן להימנע מחוסר הוודאות והספונטניות של רופא השיניים ולתכנן את ההרכבה מראש. הטכנולוגיה כוללת סורק דיגיטלי, תוכנה להדמייה תלת ממדית, מדפסת תלת ממדית, תוכנה לעיצוב בתלת ממד ומכונות חריטה. ניתן להעתיק את מידת המנשך, לתכנן את המקרה מראש ולייצר את המדריך לבניית הכתר מראש.

 

יישור שיניים בלתי נראה

גשר בשיניים הוא אחד הטיפולים המקובלים בעולם המערבי, רבים נמנעים מלבצע את ההליך המדובר או מבצעים וסובלים מפגיעה בביטחון העצמי בשל הפגיעה האסתטית במראה הפה והפנים. השיטה המסורתית שכולם מכירים היא יישור שיניים על ידי סמכי טיטניום המודבקים על זגוגית השן באמצעות גומייה שיש להחליף אחת לשבועיים.

 

חידוש בעולם יישור השיניים

השיטה הדיגיטלית מציעה יישור שיניים באמצעות קשתיות שקופות. אותן ניתן לתכנן בתוכנה ייעודית שבעזרתה בונים את הקשתית עצמה ומחליפים אותה בכל שבוא, הקשתית היא שקופה כמעט ולא נראית או מורגשת. ניתן לשלוף אותה וכך לצחצח שיניים טוב יותר ולשמור על זגוגית השן ובנוסף הטיפול קצר ונע בין 8 ל 40 שבועות בשונה מהיישור המסורתי שאורך בין שנתיים לשלוש.

 

כתר אנלוגי

את הכתר המסורתי נהגו לייצר על ידי גילוף משעווה של מודל הגבס, בתוכו יציקה של בסיס מתכתי ועל גביו בנייה של ציפוי החרסינה. החסרון הבולט של כתר זה הוא התפתחות הקורוזיה אשר במהלך השנים פוגעת בחניכיים. בנוסף על המטופל להגיע לחמישה מפגשים על מנת לייצר את הכתר ואותו גם יש להחליף פעם בשמונה שנים.

 

כתר דיגיטלי

החלופה לכתר האנלוגי שגרם לבעיות רבות אצל מטופלים היא כתר דיגיטלי. שיטה מתקדמת זו חוסכת שלבי עבודה ושימו בחומר. רופא השיניים יסרוק את גדם השן באמצעות סורק דיגיטלי, במעבדת השיניים ידפיסו את הכתר החדש בדרך כלל מזירקוניה אשר הוא ידידותי לחניכיים, אסתטי, עמיד ללחצי הלעיסה ולא מצריך החלפה במהלך השנים.

 

לסיכום,

אלו הם רק נגיעה על קצה המזלג מכל השיפורים הטכנולוגיים שמתקיימים ומתקדמים כל הזמן בעולם הרפואה ורפואת השיניים בפרט. שיניים הם עניין רגיש במיוחד והטיפול בהם הוא חובה כיוון שאין להם את היכולת לרפא את עצמן אלא יש הכרח בעירוב גורם רפואי.

קליניקה

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »