טכנולוגיות רפואיות מתקדמות

כשאתם מגיעים לרופא במסגרת הרפואה הציבורית, אתם מצפים לקבל את הטיפול הטוב ביותר עם המכשירים הטובים והמתקדמים ביותר.
כל אחד רוצה להיות בידיים הטובות ביותר כשהוא מגיע לטיפול רפואי.
בטח תשמחו לשמוע שישנן מאות חברות ישראליות שעוסקות בימים אלה בפיתוח של טכנולוגיות רפואיות מתקדמות שעשויות להביא למהפכה בתתי תחומים שונים ברפואה.
להלן כמה מהטכנולוגיות הללו שאספנו עבורכם:

 

  1. פיתוח בינה מלאכותית שיסייע לעיוורים וללקויי ראיה להתנהל בעצמאות יחסית

מדובר בפיתוח של חברה שעוסקת בבינה מלאכותית. המטרה של הפיתוח היא לאפשר בסופו של דבר ללקויי ראייה ולעיוורים להתנהל יותר בעצמאות. הפיתוח כולל משקפיים מיוחדים שיש עליהם מצלמה קטנה מאוד שמסייעת בקריאה, בזיהוי של עצמים שנמצאים בסביבתם ואפילו בזיהוי של אנשים.
אתם תוהים איך זה קורה? מתרחש עיבוד של מידע באמצעות יחידת מחשוב קטנה, העיבוד מתורגם בצורה קולית אל האדם שמרכיב את המשקפיים וכך מתאפשר לו לבצע פעולות יום יומיות בקלות יותר. אחת הפעולות הללו יכולה להיות למשל התמצאות קלה יותר במרחב, פעולה שחשובה מאוד עבור אנשים עם לקויות ראייה.
אנשים רבים בארץ ממתינים בציפייה לקבלת המשקפיים הללו, זוהי בהחלט טכנולוגיה רפואית מתקדמת שאנחנו, הישראלים, גאים שמייצרים אותה מוחות משלנו, ישראליים.

 

  1. פענוח של הדמיות באמצעות שימוש בבינה מלאכותית

כאן מדובר בפענוח של הדמיות רפואיות (הכוונה בדיקות רנטגן למיניהן. כדוגמא, CT, ממוגרפיה וכדומה).
הפענוח מתבצע באמצעות בינה מלאכותית, כאשר הרעיון הוא שמכונה ממוחשבת תוכל לקרוא את ההדמיות השונות ולפענח אותן כאבחנה רפואית. דבר שעשוי להקל על רופאים ומטופלים רבים, מכיוון שנראה כי בעתים תהיה אפשרות לקבל את תוצאות הבדיקה תוך דקות ספורות ולא תוך כמה ימים או שבועות כפי שמקובל כיום.
ייתכן כי הטכנולוגיה הזו תראה אור בתקופה הקרובה בחדר דימות של מרכז רפואי בישראל.

 

  1. הדמיה תלת ממדית

מדובר בהדמיה תלת ממדית שתסייע לרופאים בזמן אמת בחדרי ניתוח. אלו הולוגרמות שמסייעות לרופאים בזמן אמת, בעת ביצוע הניתוח עצמו. כאשר המטרה היא לסייע לרופאים המנתחים להיות כמה שיותר מדויקים.
הכוונה היא שכאשר רופא מקבל אדם שמגיע לניתוח, הוא יוכל לראות הדמיה תלת ממדית של הגוף שלו וכך הוא יוכל לבצע את הניתוח באופן אינטואיטיבי, עם חתכים מדויקים מאוד. זוהי טכנולוגיה רפואית מתקדמת מאוד שעשויה להביא לכך שיהיו פחות טעויות על שולחן הניתוחים.

עד כאן הפירוט אודות הטכנולוגיות הרפואיות המתקדמות שאספנו עבורכם. חשוב שתדעו כי ברגעים אלו, בזמן שאתם קוראים את השורות האלה, ישנם מדענים שיושבים ומתכננים טכנולוגיות רפואיות נוספות.
אם תרצו לקרוא עוד על הטכנולוגיות הללו, אתם מוזמנים לבדוק בעוד כמה ימים או שבועות מהן הטכנולוגיות החדשות שראו אור בתקופה האחרונה.
אנחנו מקווים ומאמינים שהמוחות הישראלים ימשיכו להביא לנו כבוד עם טכנולוגיות רפואיות חדשות.

רפואי

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »