כל מה שחשוב לדעת בטעינת רכב חשמלי בישראל

המוכרת ביותר היא חברת טסלה. רכב חשמלי – אוטונומי בעל עמדת טעינה ביתית.

לאחר תנופה עצומה שקרתה במהלך ה- 5שנים האחרונות יצרניות רכב רבות עברו לייצור המוני של רכבים היברידיים – חשמליים, ביניהן ניתן למצוא את פז'ו, אאודי, טויוטה ועוד.

קניתם רכב היברידי ואתם מסייעים בהפחתת פליטת הפחמן הדו – חמצני בכדור הארץ? שימו לב למה צריך לדעת על מקור האנרגיה של הרכב

 

 

זמינות

כיום יש במדינת ישראל מעל ל- 40 עמדות טעינה מהירה בפריסה ארצית ומעל ל- 60 עמדות טעינה בסך הכל. עמדות אלו מתאימות לכל יצרניות רכבי הפלאג – אין חוץ מטסלה, להם יש עמדת הטענה מהירה בתל אביב ועוד 4 נוספות שנמצאות בתכנון. בנוסף, ישנן עמדות הטענה ביתיות, שניתן להתקין בחנייה. הטענה למשך זמן ממושך תאפר טעינה יעילה ומלאה יותר של הרכב. עמדת טעינה לרכב חשמלי העובדת במתכונת מהירה תספק לכם במשך כ- 20 דקות כמו אנרגיה ממוצעת של 80% טעינה.

 

מהירות הטענה

מהירות הטעינה לסוללה של רכב משתנה בהתאם לסוג עמדת ההטענה. כפי שצויין בהתחלה, טעינה מהירה תספק כ- 80% תוך 20 דקות בערך. עמדת הטענה רגילה היא לרוב תהיה עמדה נייחת (חנייה של בתי מלון, חנייה פרטית), ולרוב תטעין את הרכב שעות הלילה.

 

עלויות

את עלויות "התדלוק" החשמלי ניתן לנתח בשתי דרכים:  עלות לפי קילומטר או עלות לפי טעינה מלאה. בממוצע, המחיר לקילומטר ברכב פרטי תעמוד על כ- 9 אג' לקילומטר וברכב משפחתי גדול יותר, כמו יונאי איוניק, המחיר לקילומטר יכול לעמוד על 12 – 13 אגורות לקילומטר. כיום טווח הנסיעה הממוצע של רכב חשמלי נע בין 300 – 400 ק"מ. מכאן נסיק, שאם נטעין במלואה סוללה של פז'ו 208-e, נשלם על כך בממוצע 28 ₪.

 

הטענה ביתית

כיום, מחיר ההתקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי בחנייה הפרטית שלנו תעלה לפחות 1,500 ₪. המחיר משתנה בהתאם לעבודת החשמל הנדרשת, מיקום החנייה והוראות היצרן של העמדה. אם בממוצע רכב נוסע בחודש כ- 1,000 ק"מ, בצריכת דלק ממוצעת של 14 ק"מ לליטר, ומחיר הדלק עומד כיום על כ- 6.04 שקלים, ישלם הנהג בממוצע כ- 430 ₪ בחודש על דלק.

 

חיסכון בטווח הרחוק

בהסתכלות כלכלית, תוך שנה, גם אם מחיר ההתקנה מגיע לשיאו ויהיה 6,000 ₪, חוסך הנהג את סכום זה אם ינהג ברכב חשמלי במשך שנה וישלם רק עשרות שקלים בחודש על נסיעותיו במקום מאות ואלפי שקלים על דלק.

שוק הרכבים החשמליים מציע מגוון חסר תקדים של אפשרויות בהשוואה לעשור הקודם, עם תנאי ייצור בלתי מתפשרים ומתקדמים. העתיד הוא כאן, והוא מציע חיסכון בהוצאות הרכב החודשיות, הקלה כלכלית בטווח הארוך ותחרות לתעשיית הדלק העולמית.

 

רכב משפחתית

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו