יהלומי מעבדה – סקירה מלאה

בשנים האחרונות, אחד הנושאים החמים בעולם התכשיטנות, הוא הנושא של יהלומי מעבדה. האם מדובר באותם יהלומים שכולנו מכירים ואוהבים? האם ישנם הבדלים בגוון ובקראטורה? כל המידע על יהלומים המיוצרים במעבדה, הפתרון האקולוגי להתהדרות מושלמת.

רוצים להתהדר באופן מושלם ובעזרת יהלומים נוצצים? אנו שמחים להכיר לכם מושג הנקרא יהלומי מעבדה. אלו יהלומים המיוצרים תחת תנאים מאוד מבוקרים ומוקפדים, שמטרתם אחת: להביא את היהלום לכדי התגבשות, ממש כמו בטבע. אותה התגבשות של פחמן ליהלום, למעשה מובילה את היהלום להיות התכשיט שהוא. אלמלא התגבשות הפחמן, בין אם באופן מלאכותי על ידי האדם או באופן טבעי, היהלום למעשה לא ייווצר.

יהלומי מעבדות לא נופלים באיכותם מיהלום אדמה

כיום, ניתן בעצם לשחזר את אותם תנאים טבעיים שמסייעים בגיבוש הפחמן. תחת תנאים מבוקרים במעבדה לייצור יהלומים, מתקבל אותו גוון שאנחנו מחפשים לראות ביהלומים. בנקודה זו, חשוב להדגיש כי גם יהלומי מעבדה נבדלים האחד מן השני בגווניהם, בקראטורה ובניקיון.

כמובן שיהיה ניתן תמיד לרכוש יהלומים מאוד איכותיים שיוצרו במעבדה, כמו שתמיד יהיה ניתן לרכוש יהלומים בגוונים עכורים וכאלו שמוגדרים פחות איכותיים. בבואם לרכוש יהלום מעבדה, יהיה חשוב לבדוק את רמת הניקיון של היהלום. שימו לב כי גוונים עכורים של יהלומים, יובילו לכך שמחירו של התכשיט בד"כ יהיה זול יותר.

כיצד מבחינים כי מדובר ביהלום איכותי?

אז, בעצם, כיצד נבחין בין יהלומים איכותיים לבין כאלו שממש לא מומלץ לרכוש לבני הזוג? קודם כל, חשוב לזכור שכל יהלום צריך להגיע עם תעודה גמולוגית. תיעוד גמולוגי מציין את איכות היהלום, את רמת הניקיון שלו ואת הקראטורה.

ללא תיעוד גמולוגי, יהיה מומלץ לרכוש יהלום מסוג אחר, כזה שניתן להתחקות אחר הייצור שלו ואיכותו.

ואם כבר הזכרנו את ההתחקות אחר הייצור של יהלום מעבדה, בואו נדבר על הדרך בה מייצרים יהלומים מסוגים אלו. שימו לב, קיימות 2 דרכים לייצר יהלום מעבדה. האחת, נקראת HIGH PRESSURE HIGH TEMPERATURE. בקצרה, בואו נקרא לשיטה זו HPHT.

מהי שיטת HPHT לייצור יהלומי מעבדות איכותיים?

באמצעות שיטת HPHT, ניתן לייצר יהלומים כשנעזרים בתנורים עוצמתיים מאוד. למעשה, הגידול של היהלום מתבצע בתוך תנורי לחץ מיוחדים מאוד. מעבר לכך שבתוך התנור יהיו זרעי היהלום, מוסיפים במעבדה גם שכבה של פחמן בצורת גרפיט.

שימו לב, היהלום בשלב זה יחומם בתנור עד כדי 1,500 מעלות צלזיוס. בהחלט נתון מרשים. תוך כדי שתא הגידול של היהלום מחומם במעלות כל כך גבוהות, מופעל גם לחץ של 1,000,000 PSI (יחידת מידת לחץ) על אותו תא גידול.

מה קורה כתוצאה מהחום והלחץ הגבוהים?

כתוצאה מהחום הגבוה ומהלחץ הגבוה, הגרפיט למעשה נמס והופך ללא פחות מאשר נוזל. לאחר התהליך המורכב הזה, אותו נוזל מקורר בזהירות רבה. מה מתקבל? צורה גבישית של יהלום. אין ספק כי מדובר בתהליך ייחודי מאוד, שגם מהווה פתרון אקולוגי מצוין עבור התגנדרות-יהלומים מושלמת.

באמצעות שיטות אלו לייצור יהלומים, למעשה אנו מסייעים רבות לכדור הארץ ולא פוגעים במערכת האקולוגית. כל עוד היהלום אינו נכרה באדמה, למעשה התהליך של הייצור לא פוגע באיזון של כדור הארץ. מעבר לכך שהתהליך של ייצור יהלומים במעבדה הוא מאוד אקולוגי וידידותי לסביבה, מדובר בתהליך שלמעשה מייצר עבור הצרכן יהלומים לא פחות איכותיים מאותם יהלומים שנכרים באדמה.

רוכשים טבעת אירוסין אקולוגית ואיכותית

בין אם אתם מתכננים לרכוש טבעת אירוסין לבני הזוג, או סתם רוצים להפתיע אותם עם טבעת חדשה, מומלץ מאוד לבדוק קודם כל יהלומים מסוגים אלו. לרוב, תוכלו לרכוש תכשיטים מאוד איכותיים ובמחירים אטרקטיביים למדי.

אתם מוזמנים לבדוק עגילים ושרשראות, טבעות וכל תכשיט אחר שתחפצו בו. לאחר שתבדקו את התיעוד והתעודות המגיעות עם התכשיט, תוכלו להחליט אם מצאתם את מה שחיפשתם עבור בני הזוג. אוקי, לאחר שהבנו כיצד מייצרים תכשיטי מעבדה מסוגים אלו, כדאי כעת לדבר על מחירים של יהלום מעבדה.

כמה עולה יהלום מעבדות?

מחירי יהלומים מסוגים אלו בדרך כלל יהיו זולים יותר ממחיריהם של יהלומי כרייה באדמה. למעשה, אם רוצים לדבר מספרים, כדאי מאוד לציין שניתן גם להשיג יהלומי מעבדה במחירים זולים משמעותית מאלו הנכרים באדמה.

שימו לב, יהלום מעבדה אמנם זול יותר מיהלום אדמה, אך זה לא בגלל שהוא פחות איכותי. מדוע הוא זול יותר? כמובן שיש מספר סיבות לכך, אך ביניהן יש את הסיבה של כוח עבודה. ברגע שלא מדובר ביהלומים שנכרים באדמה, כוח העבודה נהפך לזול יותר.

טבעת יהלום

מדוע יהלומי מעבדות יהיו זולים יותר מיהלומי כרייה?

אם עבור יהלומי אדמה יש צורך להסתייע בפועלים רבים ובמכשור רב, הרי שיהלומי מעבדה יצריכו תמיד את אותם תנאים מבוקרים. במילים פשוטות, בעוד שיהלום מעבדה יצריך צוות טכני ומכונות, יהלומי אדמה יצריכו כרייה באדמה ועבודה פיזית מאוד קשה, מכשור ומכונות ועוד.

בבואם לרכוש תכשיט מעבדה כמו יהלום, אתם יכולים לחסוך עד כ-50% מערכו של תכשיט. בהחלט נתון שחשוב לשים לב אליו. הכוונה היא שיהלום מעבדה לפעמים יהיה זול ב-50% מיהלום אדמה. בין אם אתם מתכננים לפנק את בני הזוג או את עצמכם, זהו התרון המדויק ביותר עבורכם. אתם גם חוסכים כסף וגם מסייעים רבות לאיזון האקולוגי שלנו. בשורה התחתונה, ליהלומי מעבדה כמו גרין דיימונדס יש כל כך הרבה יתרונות על פני יהלומים אשר כורים באדמה, עד שההמלצה הכי טובה היא רכישת יהלומים מסוגים אלו. אתם מוזמנים להנות מאיכות ברמות המדויקות ביותר, איכות כזאת שרק מעבדה יכולה לדייק עבורכם.

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו