4 יתרונות וחסרונות בשימוש במערכות סולאריות

יכול להיות שאתם כבר מכירים את המערכות הללו, אך אם אתם לא יודעים בדיוק, בואו נעשה קצת סדר בדברים. מערכות סולאריות מתבססות על המרה של אנרגיה מקרני השמש לכדי אנרגיה חשמלית נקיה, אמינה וזולה. התהליך יכול להוביל לשימוש חסכוני והתנהלות כלכלית נוחה יותר, אך כמובן שכמו בכל דבר, ישנן יתרונות וישנן חסרונות, אז בואו לדעת מה הן נקודות החוזקה והחולשה של השימוש במערכות סולאריות.

 

למה צריך מערכות סולאריות

ישנה התחממות גלובלית, זה כבר דבר ידוע היטב לאנשים, הטמפרטורה בכדור הארץ עולה בכל שנה וזה דבר בעייתי עבור כולנו. להתחממות הזאת יש השפעות שליליות רחבות למדי על כדור הארץ שלנו, וזה מוביל לתופעות טבע קיצוניות כמו גלי הצונאמי, הוריקנים, קרחונים נמסים, מינים נכחדים ומקורות של מים מתיישבים. לכן, מערכות סולאריות  כמו לדוגמא סולארייז מערכות סולאריות, מביאות דרך התמודדות חדשה שתוכל אולי לשנות את זה.

 

חיסכון בפחמן דו חמצני

בגלל הבעיות הרבות שמגיעות עם ההתחממות הגלובלית, הפתרון של שימוש במערכת סולארית נכנס לתמונה. אחד מהדברים שהמערכות האלו מאפשרות זה ייצור חשמל באנרגיה סולארית מהשמש, וכך נחסכים אלפי טונות של פחמן דו חמצני, מה שמונע את ההתחממות הגלובלית בכדור הארץ והזיהום בו. יש כמה דרכים שונות לחשב כמה פחמן דו חמצני המערכת חוסכת, אך בכל מקרה, העובדה שזה מתאפשר, זאת הצלחה גדולה.

 

עלויות זולות

עלות ייצור חשמל מאנרגיה סולארית, הפך לזול מאוד עם השנים, ככל האזור עם קרינת שמש גבוהה יותר וישנם תנאים אידאלים למערכת סולארית, כך גם החשמל שמיוצר בה יהיה זול יותר. בנוסף, ככל שהמערכת גדולה יותר, העלות תהיה נמוכה יותר ביחד לכושר המיטבי של הייצור שלה. באופן כללי מחירי אנרגיה סולארית ירדו משמעותית, ולכן מדובר באופציה משתלמת למדי במובן הכלכלי לעומת אופציות אחרות שאף מזהות.

 

אין תלות במחירי החשמל

לאלו שחשובה להם השליטה במחירי החשמל, מערכות סולאריות זאת התאמה מושלמת בשביל כף. מחירי החשמל עדיין עולים מידי כמה שנים, ובגלל המונופול מדובר בצרה שנופלת על כולם. בהתקנת מערכת סולארית, בוחרים לצרוך ישירות מהמערכת ומנטרלים את העלות של מחירי החשמל. בנוסף, זה מספק הגנה מפני עליית המדד, כל עוד אתם. ממשיכים לצרוך את החשמל שאתם בעצם מייצרים.

 

חסרון שצריך להכיר בו

למרות כל הדברים הנהדרים שיש לומר על מערכות סולאריות, חייבים להיות מודעים לחיסרון הגדול שקיים בדבר, וזה שהייצור של החשמל מתאפשר רק בשעות האור. הפתרון לעניין, זה ייצור של חשמל בשעות השמש, ופריקה שלו על פי ביקוש בשעות האחרות. הפתרונות הללו מתבססים על סוללות ליתיום ושאיבת אנרגיה. ובכך החיסרון הזה, לא בהכרח חייב להישאר, אם יודעים לפעול נכון סביב זה.

 

לסיום

היתרונות, אין ספק עולים על החסרונות, מערכות סולאריות יכולות לשנות את פני המציאות אם אנשים ישעו בהן יותר ויותר שימוש. מדובר במערכות שמביאות המון טוב לעולם והמון טוב לעצמנו באופן אישי, גם מבחינת הזיהום וגם מבחינת הערך הכלכלי של הסיפור. שווה לכולנו לקחת חלק בקידום מערכות שיכולות לעשות שינוי משמעותי ולעשות טוב בהרבה היבטים מהותיים, עבורנו, עבור ילדינו ועבור הסביבה.

קולטי שמש

 

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »