כיצד לחשב את העלות הכוללת של ליסינג רכב

אנו שומעים בשנים האחרונות על נהגים רבים שבוחרים להימנע מרכישה של רכב חדש, פשוט כי הם מעדיפים לבחור בשירות ליסינג. עובדה זו הוצגה בפנינו מפי מכרים, חברים וגם קולגות והיא גרמה לנו לתהות – האם זו בחירה משתלמת? החלטנו לצאת ולבחון את הנושא וגילינו שיש עניין שעלינו לפתור מראש.

מדובר כמובן בחישוב העלויות הכוללות של הליסינג. שכן, ברגע שנדע איך מחשבים, נוכל לדעת האם העניין משתלם או לא. הישארו אתנו ותגלו מהי הנוסחה שמצאנו לחישוב עלויות אלו.

 

חישוב העלות הכוללת של הליסינג לרכב – השלב ה – 1: קבלת הצעת מחיר

אם אתם רוצים כמונו, לדעת מה העלות הכוללת של ליסינג לרכב, עליכם לקבל תחילה הצעות מחיר לתקופה מסוימת. חשוב לציין כי אתם אלו שתצטרכו לבדוק את הצעות המחיר הללו בהתאם להנחיות הבאות:

  1. תבקשו הצעת מחיר מתקופה X לתקופה Y
  2. תשיגו לפחות 3 הצעות מחיר שכאלו מ – 3 חברות שונות

רק לאחר שתיישמו את ההנחיות שלעיל, ויהיו ברשותכם 3 הצעות מחיר לליסינג לתקופה זהה, תוכלו לעבור אל השלב הבא.

חישוב העלות הכוללת של הליסינג לרכב - השלב ה – 1 קבלת הצעת מחיר

חישוב העלות הכוללת של הליסינג לרכב – השלב ה – 2: חלוקת ההצעה לפי חודשים

אתם נמצאים כעת בשלב מתקדם. כך שאתם יודעים עכשיו מה זה מימון לרכב וגם יש בידיכם 3 הצעות שכוללות פרמטרים שונים ועלויות שונות. בשלב זה, עליכם להכפיל את ההצעות שקיבלתם למספר החודשים. כלומר, אם קיבלתם הצעת ליסינג לרכב שנמשכת לאורך 3 שנים, עליכם להכפיל את העלות הכוללת ב – 36.

אם מדובר בליסינג שאורך כ – 4 שנים, עליכם להכפיל את העלות הכוללת ב – 48 וכן הלאה. שכן, העלות שקיבלתם היא חודשית ולא שנתית.

חישוב העלות הכוללת של הליסינג לרכב - השלב ה – 2 חלוקת ההצעה לפי חודשים

יש לכם את העלות הכוללת? מה עכשיו?

אם יישמתם את 2 השלבים שצוינו לעיל, אתם כנראה מחזיקים כעת ב – 3 הצעות שונות שמאפשרות לכם לדעת מה היא העלות הכוללת של ליסינג לרכב. כעת, עליכם לבדוק כמה תשלמו על רכישה של רכב זהה חדש. הרי התכנסנו כאן היום כדי לבדוק את העלות הכוללת במטרה לבדוק אם היא משתלמת לעומת רכישה של רכב.

 

שימו לב – יש קריטריונים שעליכם להכיר בהם

אם החלטתם לערוך השוואה בין העלות הכוללת של ליסינג לרכב לבין רכישה של רכב חדש, עליכם לקחת בחשבון את הקריטריונים הבאים:

 

  • הוצאות על תחזוקת הרכב
  • התיישנות הרכב
  • משך הזמן שתוכלו להחזיק בו

אנחנו בדקנו את העניין באופן מעמיק וגילינו שבמרבית המקרים עדיף לקחת ליסינג לרכב, בגלל שהוא מאפשר לנו להיות בראש שקט תוך הוצאה כלכלית מינימלית.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם לדעת איך תוכלו לחשב את העלות הכוללת של ליסינג לרכב. בשלב זה אתם יודעים איך לעשות זאת, כך שעליכם רק לבצע את החישוב.

 

כיצד לחשב את העלות הכוללת של ליסינג רכב

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו