הכי חשוב זה לטפל בביוב – כיצד למנוע שרצים בביוב?

במאות האחרונות, מערכת הביוב המודרנית היא התשובה של העולם המערבי לטיפול בבעיות סניטריות.

הלכלוך האנושי מועבר אל מערכת מורכבת של צינורות מתחת לפני האדמה, שם אינו מהווה סיכון תברואתי ישיר לבני האדם.

אולם למרבה הצער, מערכת הביוב חשופה לאיומים ולתקלות שונות מפעם לפעם – סתימות, הצטברויות לכלוך או קינון של שרצים שונים – ולכן יש לטפל בה התאם. במאמר הבא נעסוק במניעת שרצים במערכת הביוב.

 

מה שרצים רוצים?

הקשר בין חרקים וחיות שונות למערכת הביוב נראה לנו כדבר מובן מאליו, אך שווה בכל זאת להתעכב ולהסביר את המשיכה החייתית למערכת זאת. ישנן כמה סיבות שהופכות את הביוב לבית גידול נהדר לאוכלוסיות השרצים השונות. ראשית מדובר במקום עם תנאים נהדרים של חום, לחות וחושך – מצב אופטימלי עבור חיות אלו לגדול ולשגשוג. שנית, מערכת הביוב מספקת עבורם שפע של מזון – הלכלוך האנושי אשר מגיע מהמטבח והשירותים היישר אל הקיבות של שוכני הביובים.

באופן כללי, מרבית החיות לא עושות נזק משמעותי למערכת הביוב, אך הן עלולות להגיח אל הבית מצינורות המערכת וזאת כבר בעיה חמורה. תיקנים, נמלים חולדות וחיות אחרות יכולות לגרום לנזק לרכוש, להוות מפגע אסתטי ולהיות גורם סיכון תברואתי רציני מאוד כאשר הן מצויות בחלל הבית, ולכן יש לטפל בהן ובביוב בהתאם.

יש לציין ששרצים אינם גורמים בדרך כלל לסתימות בביוב. אלה נגרמים במקרים נפוצים מהצטברויות של לכלוך שאינו במקומו, התפתחות של שורשי עצים במערכת וכדומה. אם נתקלם בבעיה מסוג זה מומלץ מאוד להזמין ביובית לטיפול בה.

 

לא להסביר, להדביר

כדי למנוע את בעיית בעלי החיים בביוב ניתן לשפוך אקונומיקה או תרסיסי הדברה אחרים אל מערכת הביוב הביתית. עם זאת, טיפול זה אינו ממגר את התופעה באופן מוחלט ולכן לעיתים יש צורך בעזרה מקצועית.

הדברה מקצועית תיעשה על ידי אנשי מקצוע באמצעות שימוש בחומרים שונים ובדרך פעולה אשר כוללת כמה שלבים, על מנת להשיג ניקיון מוחלט של הבית והביוב. הדברה זו תכלול איתור סתימות במערכת, שאיבת מוקדים  של שומן ושל מים מזוהמים בתוכה, הזרמה של חומרי ריסוס ואוורור חלל הבית לאחר מכן. הדברה שכזאת היא עניין בעל סיכון מסוים ולכן חשוב שתיעשה עם אמצעי המיגון מתאימים וכאשר דיירי הבית לא נמצאים בו.

 

אחרי ההדברה

על מנת שההדברה תהיה יעילה ואפקטיבית לאורך זמן מומלץ לנקוט כמה צעדים של תחזוקת הביוב. חשוב להקפיד על ניקיון הביוב ועל תקינותו, ולהזמין איש מקצוע לטיפול בתקלות בעת הצורך. בנוסף כדאי לבצע הדברה מונעת אחת לשנה, בסמוך לעונת האביב. עם זאת חשוב לדעת שהדברה נכונה משתנה מבית לבית ולכן גם מומלץ להתייעץ עם מומחה מוסמך לגבי אופן ההדברה המתאים למערכת הביוב הביתית שלכם ולגבי זמן תדירותה.

 

צפרדע

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים
טכנולוגיה
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים מכל הגדלים מסתמכים במידה רבה על טכנולוגיה כדי לייעל את התפעול, לשפר את הפרודוקטיביות ולהישאר תחרותיים בתעשיות שלהם. היבט אחד

לכתבה »