מגדול ועד קטן – כך תעצבו את המטבח בביתכם

עיצוב מטבח יכול להיות משימה לא פשוטה – מצד אחד אתם רוצים  את המטבח הכי יפה שתוכלו לקבל, אבל מצד שני אתם חייבים לשמור עליו פונקציונלי, תוך כדיי חשוב לכם שהוא גם יהיה בעל מקום מזמין, מרווח ונוח לבשל, ​​לאכול ולארח בו. אז איך לעצב מטבח שיתאים לכל הצרכים הללו?  התשובה היא להתחיל בגדול ולרדת לפרטים. לפניכם מדריך שיסביר לכם שלב אחר שלב איך לעצב את המטבח המושלם לבית לא משנה אם הוא גדול או קטן.

 

תכנון כללי של החלל

הצעד הראשון בעיצוב המטבח הוא לקבוע את המקומות הכללים של כל אביזרי המטבח. קביעת המקומות כמובן תלויה בגודל ובצורה של החדר, אבל כמובן שגם בדברים שאתם מתכננים לעשות בחלל. אם אתם מתכוונים לאפות המון, כדאי לוודא שיש תנור איכותי וחלל עבןדה מספק.

אם אתם בקטע של פיצות וטאבונים כדאי לדאוג גם לעניין הזה.  חשבו עם עצמכם – האם אתם מעדיפים מטבח עם קונספט של חלל גדול ומאוחד, או מטבח עם אזורים נפרדים לבישול, אכילה ואירוח. במידה ויש לכם חלל קטן כדאי מאד לשקול עיצוב מטבח קטן בצורת ר.

לעצב את המטבח

גוף המטבח – הארונות

לאחר שתחליטו על התכנון הכללי של חלל המטבח שלכם, תוכלו להתחיל לבחור את הארונות.  כשזה מגיע לבחירת הארונות, יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון – ראשית, כדאי להחליט אם אתם רוצים ללכת עם ארונות בהתאמה אישית או משהו יותר סטנדרטי. מן הסתם, ארונות מותאמים אישית יכולים להיות דרך מצוינת להשיג בדיוק את מה שחלמתם עליהם, אבל הם גם יקרים יותר מדגמים סטנדרטים אחרים. מטבחים קלאסיים ופשוטים יותר יכולים להיות אופציה מצוינת אם אתם בעניין של לעשות מטבח חדש ויפה בתקציב נמוך יותר.

 

משטח עץ או גרניט פורצלן?

לאחר שבחרתם את הארונות, תוכלו לעבור לבחירת המשטח המתאים ביותר עבורכם. משטחים למטבח מגיעים במגוון חומרים, כגון גרניט, קוורץ, שיש ואפילו עץ. כמובן שלכל חומר יש את היתרונות והחסרונות שלו, לכן חשוב לברר לעומק ולהחליט על בסיס המידע הזה איזה משטח יתאים לכם כמו כפפה ליד. בנוסף, כדאי לשקול את הצבע והמרקם של המשטח היעודי, כדי שישתלב כמו שצריך עם הסגנון הכללי של המטבח שלכם.

לעצב את המטבח

השלב הכייפי!

השלב הבא הוא בחירת מכשירי החשמל! כן כן, כנראה שאתם ממש לקראת סוף התכנון אם הגעתם לשלב הזה. זכרו – כדאי לשקול את גודל וסוג המכשירים הדרושים לכם בהתאם להרגלי הבישול שלכם כמובן. בנוסף, אל תתעצלו וחקרו יחד את סוגי המכשירים השונים. כך תוכלו לקבוע ולהחליט אילו מהם הם יהיו חסכוניים יותר בחשמל ועמידים לאורך זמן למשל.

בנוסף, ביצוע מחקר זריז באינטרנט יעזור לכם להחליט האם ההבדלים בין דגמים מסוימים שווים את הכסף שלכם או לא וכדומה. כדאי גם לוודא שהמכשירים שתבחרו מתאימים לסגנון הכללי של המטבח שלכם מבחינת טקסטורה, צבעים וכדומה.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, עיצוב מטבח לא משנה אם הוא גדול או קטן יכולה להיראות ואף להיות משימה פשוטה. אבל אנחנו לגמריי בטוחים שבעזרת המדריך הקטן שלנו תוכלו ליצור את המטבח המושלם! התחילו  בתכנון כללי של החלל שלכם, לאחר מכן המשכו לבחירת הארונות, המשטחים, מכשירי החשמל והכי חשוב – תהנו מזה! יתכן שהמטבח הבא שתתכנו יהיה עוד שנים רבות. אז עם קצת תכנון, אין ספק שאתם יכולים ליצור מטבח שהוא גם פונקציונלי וגם יפהפה.

לעצב את המטבח

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

אש פחם של תחנת כוח
כללי
איך עובד החשמל בישראל?

מערכת החשמל בישראל היא מערכת מורכבת הכוללת מספר גורמים שעובדים יחד כדי לספק חשמל לבתים ולעסקים ברחבי הארץ. הנה סקירה קצרה של אופן פעולת המערכת.

לכתבה »