מצטערים אבל… כל התוספות ברכב שעלולות לסכן אותך

עולם אביזרי הרכב בנוסף על מחירון רכבים הוא עולם שמלא בשיפורים ותוספות שניתנים להתקנה בתוך הרכב ושישמשו אתכם בנוחות מרבית במהלך הנסיעה. אז זהו שזה לא ממש ככה, אם נציג לפניכם רשימה קצרה של כמה מהפיצ'רים הפופולאריים ביותר בתחום התוספות ואביזרי הרכב תגלו שרובם לא בטיחותיים כלל.

עכשיו נשאלת השאלה מה לעשות? האם לוותר על צרור המפתחות או שטיחון הרצפה או להסתכן במצב שעלול לסכן אותנו ואת שאר הנוסעים ברכב? באמת דילמה…

 

מסכים אחוריים לילדים

אחד הדברים שכל הורה מודה עליו הוא הימצאותם של מסכי DVD בעורף המושבים האחוריים ברכב. בכל נסיעה ארוכה ברכב על ההורים לדאוג לתעסוקת הילדים ועצם זה שקיימים מסכים כאלו שמשמשים תעסוקה לילדים הוא דבר מבורך שנהפך כבר לטרנד פופולארי.

אלא מה? חשוב לבדוק עד כמה הם מקובעים בצורה מיטבית למושבים. הבעיה כאן היא בעיה בטיחותית כיוון שישנם סוגי התקנה שבהם אותם מסכים מותקנים בצורה חיצונית למושבים ואם חס וחלילה מתרחשת תאונה אותם מסכים עלולים להפוך ממתקן בידורי לאלמנט שמסכן את חיי הילדים על ידי כך שהם יתלשו ממקומם ויפגעו בהם.

לכן כבר בזמן ההתקנה יש לוודא שהיא מבוצעת בצורה מקצועית ובטיחותית וכמובן הדבר הטוב ביותר הוא שגובה המסכים לא יהיה מול פני הילדים אלא מעט מעליהם.

 

כיסוי הגה

כיסוי להגה הוא אחד התוספות האהובות על כל נהג ישראלי, זה לא משהו שאנחנו יכולים לשלוט עליו, מזג האוויר החם בארץ פשוט "אוכל" את ההגה מעצמת השמש וכיסוי הגה הוא פתרון מושלם על מנת להגן עליו וגם לבודד אותו מחום.

הבעיה עם כיסוי הגה מתרחשת לאחר זמן מסוים של שימוש. אתם מכירים את הסיטואציה שבה אתם מסובבים את ההגה בעת נהיגה ולפתע כיסוי ההגה עצמו מתחיל פתאום להסתובב סביב ההגה? זה מצב לא בטיחותי שעלול לסכן את הנהג והיושבים ברכב, אם בעת פניה כיסוי ההגה עלול להסתובב אתם עלולים למצוא את עצמכם לפתע ממשיכים ישר ונתקעים בתמרור או ברכב שלפניכם.

מה אפשר לעשות לכל מי שחולה על כיסוי הגה? ישנם כיסויים מקצועיים יותר שניתן לקלוע ולקשור אותם מסביב להגה הנהג והם נצמדים בצורה חזקה להגה, ללא כל יכולת תזוזה. לכו על כיסוי הגה שכזה ואתם מוגנים.

הגה

צרור מפתחות

יש נהגים שאוהבים לתלות את כל החיים שלהם בצרור מפתחות אחד. אנחנו לא יודעים מאיפה הגיע ההרגל הזה, יכול להיות שהוא הומצא אי שם בשנות ה- 80 וזה היה נחשב לדבר "מגניב" להסתובב עם צרור מפתחות שהראה שאתה מישהו חשוב או משהו כזה, היום זה פשוט נותן הרגשה של איש תחזוקה, אבל אם יש בינינו קהל קצת יותר מבוגר שקורא את זה, חשוב שתדעו למה לא כדאי לכם לחבר את מפתח הרכב לצרור המפתחות האהוב עליכם.

בכל פעם שאתם מתניעים את הרכב ומשאירים את צרור המפתחות תלוי ומתנדנד לו על גבי מנגנון הצילינדר של הסוויצ' אתם שוחקים את כל המגעים ואת המנגנון הפנימי. לאורך זמן אתם פשוט הורסים אותו עד שלבסוף יום אחד הוא פשוט יתקע או לא יפעל. הפתרון: עברו לרכב שעובד עם כפתור התנעה או לחלופין פשוט תפרידו את מפתח הרכב מצרור המפתחות.

 

שטיחון רצפה

זה נראה אולי דבר פשוט ורגיל, משהו שלא אמור להוות סכנה אמיתית עבור הנוהג ברכב, אבל כל נושא השטיחונים ברכב הוא דבר שאין להקל בו ראש. מדוע? השטיחונים המקוריים של הרכב הותאמו במדויק על פי הצורה של מרכב הרכב בכדי לייצר כמה שיותר אחיזה. כאשר חסר לכם את השטיחונים המקוריים או כאשר אתם מעדיפים להחליף אותם בשטיחונים שנראים טוב, לא בטוח שהם גם יהיו כאלו שיספקו לכם בטיחות טובה.

פעמים רבות שטיחונים לא מקוריים נוטים "לגלוש" קדימה לעבר דוושות הרכב. ישנם פעמים שהם מסוגלים להתקפל ולנגוע בדוושת הגז ואז הסיפור כבר נהיה מסוכן יותר, כי פעם אחת שבה הרכב יקפוץ קדימה ויפגע ברכב אחר ותקללו את השטיחון הארור שהרס לכם את היום.

לא רק זאת, אלא שבגלל "הגלישה" הזאת של שטיחון הרכב קדימה, הוא מסוגל גם להכנס מתחת לדוושת הבלם, זאת שאחראית על בלימת הרכב במקרה חירום… מה יקרה אם תנסו לבלום בפתאומיות ולא תצליחו לסחוט את הדוושה עד הסוף בגלל ששטיחון הרכב שממוקם מתחתיה לא מאפשר לכם זאת?

שמרו על חלקים מקוריים או במידה ואתם מעוניינים בשטיחון מגניב לקשט בו את הרכב תוודאו שהוא באמת מקובע בצורה בטיחותית לרצפת הרכב על ידי הדבקה או כל דבר אחר.

 

כיסויים למושבים

תכלס', אם חושבים על זה, כיסויים למושבים הם דבר שנהוג ברכבי יד שנייה שכבר עשו קצת קילומטראז', כי איך ניתן להסביר את העובדה שאתה מוכנים להסתיר את המושבים המקוריים של הרכב, אלא אם כן הם נשחקו או לוכלכו?

אבל לא זאת הנקודה העיקרית, גם כאן מדובר על נושא בטיחותי. אם החלטתם לכסות את מושבי הרכב בכיסויים דעו שהפעולה הזאת עלולה לבוא לרעתכם בעת מקרה של תאונה מכיוון שקיימים ברכבים רבים כריות אוויר בצידי מושבי הרכב וכיסויים אלו עלולים למנוע פעולה יעילה של אותן כריות אוויר.

זה לא הדבר היחיד, כל מושבי הרכב מיוצרים עם חומרים מעכבי בעירה שבעת שריפה מתלקחים בצורה איטית, אם בכלל, ולכן, כאשר אתם מכסים אותם אתם למעשה עוטפים אותם בחומרים דליקים "שעוזרים" לרכב להתלקח במהירות ולשמש מלכודת אש עבורכם ועבור יקירכם ברכב.

 

מראה פנוראמית

הרבה מהמראות הפנוראמיות שקיימות כיום בשוק אביזרי הרכב הן מראות שמתאימות לכל סוגי הרכבים. אתם יודעים מה זה אומר? זה אומר שלרוב הן מותקנות על גבי המראות המקוריות של הרכב. יש עם זה שתי בעיות:

בעיה אחת היא שהן לא בטיחותיות כי במקרה של מכה עליהן (התנגשות רכב) הן מתנפצות לרסיסים שעפים עליכם וזה קורה בגלל הקימור של המראה. דבר שני, מה זה בדיוק נותן לכם? הן מעוותות את שדה הראייה ומקשות עוד יותר לאמוד את המרחק האמיתי של הרכבים האחרים מכם, חוץ מזה לא קיים בהן מנגנון נגד סנוור כמו שאולי כן קיים במראה המקורית של הרכב שלכם, אז למה בכלל אתם צריכים את זה?

קיימים עוד סוגים רבים של אביזרי רכב שאינם בטיחותיים לנהג אך לעת עתה נסתפק ברשימה הנ"ל. ומה עליכם לעשות? בסופו של דבר הכול תלוי בכם, אם אתם כבר בעלים גאים לרכב חדש, הסיכויים שאתם נמנים עם המכורים לאביזרי רכב הוא קטן יותר, אולי "תחטאו" באיזה כיסוי לרכב, רק אל תשכחו לרכוש כיסוי מקצועי שנצמד היטב להגה ולא מסתובב סביבו לאחר כמה שבועות…

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »