כמה אחוזי מימון ניתן לקבל?

לקיחת משכנתא מהבנק אמנם מסייעת למבקשיה לממן נכס, אך היא דורשת גם השתתפות עצמית מצד מבקש המשכנתא.

כמה יכול לתת הבנק מתוך מחיר הנכס ובמה זאת תלוי?

 

מה הם אחוזי מימון של משכנתא?

כאשר אדם מגיש בקשה למשכנתא מהבנק הוא צריך לקבל בתמורה אישור מהבנק שהוא מוכן להשתתף בקניית הנכס, אך גם קביעת גובה ההשתתפות העצמית של המבקש בהתאם לאחוז המימון של הבנק. לכל מקרה ישנם תנאים אשר מגדירים מה הוא אחוז המימון המינימלי ומה הוא האחוז המקסימלי בהתאם למאפיינים של המבקש והשתייכותו לקבוצה מסוימת. כמובן שמטרתו של כל מבקש היא אחוז מימון המותאם ליכולות שלו, בין אם מדובר באחוז כמה שיותר גבוה או דווקא גובה אחר.

 

צעירים וחסרי דיור

אנשים אשר אין ברשותם נכס לגור בו ובעצם מוגדרים כחסרי דיור, בנוסף לצעירים אשר קונים את הנכס הראשון בו יקימו את ביתם, מקבלים אפשרות לאחוז מימון מקסימלי של 75 אחוזים, מה שאומר שעליהם לגייס 25 אחוזים מתוך הנכס של הון עצמי. כמובן שאחוז המימון עבורם יכול להיות נמוך יותר באם המאפיינים הפיננסיים שלו גורמים לבנק לא לסמוך עליו ולא לתת לו הרבה כסף.

 

משפרי דיור

נוסף על אלו אשר קונים דירה ראשונה, ישנם אנשים אשר כבר יש ברשותם דירה כלשהיא וברצונם לשפר את איכות החיים שלהם ולקנות נכס חדש. לצורך כך, עליהם למכור את הנכס הקיים ולגייס הון עצמי בעבור הנכס החדש. במקרה זה אחוז המימון הוא נמוך יותר ועומד על 70 אחוזים מקסימליים שהם בהתאם 30 אחוזים של הון עצמי שיש לגייס על מנת לשפר דיור. למרות שיהיה מדובר בנכס היחיד שבבעלות המבקש, הבנק מבין כי יכנס אליו הון מאוד גדול ממכירת הנכס הקודם ועל כן, הגיוני כי אחוז המימון יהיה נמוך יותר מאשר עבור דירה ראשונה.

 

משקיעים

דירות אמנם משמשות למגורים, אך עבור אלו שנמצאים בשוק הנדל"ן מדובר בהשקעה לכל דבר. באם המשכנתא ניתנת עבור אלו הקונים נכס להשקעה, אחוז המימון יהיה נמוך משמעותית מתוך רצון לצמצם את השוק ולאפשר ליותר אנשים לקנות דירות למגורים. אחוז המימון במקרה זה עומד על 50 אחוזים, מה שמצריך גם 50 אחוזים של הון עצמי מהנכס.

מימון למשכנתא מאפשר למבקשי משכנתא לקנות נכס ראשון, שני או להשקעה מבלי להצטרך להשקיע את כל הסכום. אחוז המימון נקבע על פי המאפיינים והפרטים של מבקש המשכנתא בהקשר היכולת העתידית שלהם להחזיר את כל ההלוואה שלקחו, לעמוד בהתחייבויות ובאופן כללי לא להפר את ההסכם. אך מעבר למאפייני המבקש, לכל קבוצה ישנם אחוזי מימון שקבע בנק ישראל אשר לא ניתן לעלות מהם, כמובן שעבור צעירים ומחוסרי דיור מדובר באחוז המימון הגדול ביותר ועבור משקיעים הקטן ביותר.

 

קניית נכס

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים
טכנולוגיה
הכוח של שירותי מחשוב לעסקים

בעידן הדיגיטלי של היום, עסקים מכל הגדלים מסתמכים במידה רבה על טכנולוגיה כדי לייעל את התפעול, לשפר את הפרודוקטיביות ולהישאר תחרותיים בתעשיות שלהם. היבט אחד

לכתבה »