כמה אני שווה – הערכת שווי שוק

חברות נדרשות לבצע הערכת שווי שוק פעמים רבות עבור צרכים שונים כגון: הליכי גירושין, ביצוע השקעות הון, מיזוג ומכירת חברות, תביעות משפטיות, קבלת מידע ועוד. ישנה חשיבות רבה לביצוע נכון של הערכה זו. במאמר זה נסביר מהי הערכת שוק ונעניק לכם מידע חשוב על הנושא.

 

מהי הערכת שווי שוק?

הערכת שווי שוק היא ניתוח כלכלי שמטרתו להעריך כמה חברה או ארגון מסוים שווה. הערכה זו אינה מדויקת משום שהיא מבוססת על הערכות ותחזיות אך היא כלי חיוני שמסייע באמידת הערך של החברה. ישנה חשיבות רבה לביצוע נכון של הערכה זו ולכן יש להקפיד לבצע אותה בצורה מקצועית ומדויקת.

 

כיום קיימות שיטות רבות שמסייעות לנו לבצע הערכת שווי שוק. להלן מספר דוגמאות לשיטות טובות ואמינות שבעזרתן ניתן לבצע הערכת שווי שווק בצורה מקצועית ואפקטיבית:

 

שיטת היוון תזרים המזומנים

שיטת היוון תזרים מזומנים (באנגלית- שיטת (DCF היא שיטה נפוצה, שימושית ופופולרית להערכת שווי שוק. בשיטה זו, מבצעים ניתוח של פעילות החברה ושיעור הצמיחה שלה ונעזרים בהיוון תזרים המזומנים. שווי החברה בשיטה זו שווה לסכום שווי הפעילות, שווי הנכסים הפסיביים ושווי הנכסים הפיננסים.

 

שיטת המכפיל

שיטת המכפיל היא שיטה יעילה ושימושית להערכת שווי שוק. בשיטה זו מחשבים את שווי השוק בעזרת חישוב מספר השנים שבהם המשקיע יחזיר את השקעתו. זוהי שיטת הערכה מהירה, נוחה ופשוטה שמתאימה בעיקר לחברות עם רווח יציב לאורך שנים. החיסרון העיקרי של שיטה זו הוא ההטיה בשווי שנגרמת מהשינויים בין החברות.

 

שיטת הערך הנכסי

שיטת הערך הנכסי (באנגלית – שיטת NAV) היא שיטה יעילה שמתאימה בעיקר לחברות אחזקה ונדל"ן. בשיטה זו מעריכים את השווי הכלכלי של נכסי החברה ואת ערך ההתחייבויות הצפויות של החברה. לאחר מכן, מקבלים את הערך הנכסי בעזרת חיסור של ההתחייבויות של העסק מערך נכסי העסק. החיסרון העיקרי של שיטה זו הוא ההתעלמות מרווחים והשקעות עתידיות.

 

שיטת העסקאות הדומות

שיטת העסקאות הדומות היא שיטה לא נפוצה להערכת שווי שוק. בשיטה זו מבססים את שווי החברה על פי המחיר של עסקאות שבוצעו בחברות שתחום הפעילות, המאפיינים, היקף הפעילות והנתונים הפיננסיים שלהם קרובים מאוד לאלה של החברה שלכם.

 

קבלת סיוע מקצועי

הערכת שווי שוק היא פעולה מורכבת שדורשת מקצועיות וניסיון בתחום. על מנת להעריך שווי שוק בצורה מקצועית ואמינה, עליכם לפנות לאנשי מקצוע מומחים בתחום כגון: כלכלנים, שמאים, רואי חשבון וחברות ייעוץ עסקי.

חשוב לבחור אנשי מקצוע שביצעו הערכות דומות בעבר ושיודעים לבצע את תפקידם במקצועיות ומומחיות. מומלץ לשוחח עם לקוחות קודמים של אנשי המקצוע ולקבל חוות דעת על עבודתם.

צרו קשר עם MVP ייעוץ עסקי, חברת ייעוץ עסקית מקצועית שתסייע לכם לבצע הערכת שווי שוק מפורטת.

מהי הערכת שווי שוק?

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

כסף מזויף
פיננסים
3 שיטות לזהות כסף מזויף

לאחרונה אנו עדים לעלייה ניכרת במספר השטרות המזויפים שנמסרים לבעלי עסקים שונים ברחבי הארץ. תרחיש זה גרם לנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי שנוכל להציג

לכתבה »
איך לבחור מכללה ללימודים
לימודים
איך לבחור מכללה ללימודים?

במיוחד בכניסה להייטק – קורס מקצועי יכול להיות מקפצת ענק שתעיף את הקריירה שלכם באוויר. עם זאת, אם לא תבחרו את המכללה הנכונה, אתם עלולים למצוא את

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »
עֵסֶק
עסקים
יתרונות של אוטומציה עסקית

לא מעט עסקים נדרשים להתאים את עצמם ולהפוך יעילים ותחרותיים יותר. אוטומציה עסקית, המשלבת טכנולוגיות חדשניות, הפכה לכלי מפתח המאפשר לעסקים לייעל תהליכים, לצמצם עלויות

לכתבה »