כרטיס אשראי חכם – האם זה משתלם ובטיחותי

כרטיסי האשראי הפכו זה מכבר, בכל העולם ובכלל זה במדינת ישראל, לאחד האמצעים הנפוצים לביצוע עסקאות רכישה שונות. למעשה, עבר השימוש בכרטיסי האשראי זה מכבר את השימוש במזומנים, וההליך עשוי עוד להתעצם בשנים הקרובות. עם זאת, דווקא בגלל החשיבות העולה של כרטיס האשראי יש משנה חשיבות גם לנושא הבטיחות. לאחרוני הוחל בישראל בהנפקת כרטיס אשראי חכם – כרטיס המאפשר הן לרוכש והן לבעל העסק להיות בטוחים יותר. הכרטיס מאפשר למוכר לוודא בצורה טובה יותר שהרוכש הוא אכן בעל הכרטיס,  ומצד שני הרוכש יכול להיות בטוח שאיש מלבדו לא יוכל לעשות שימוש בכרטיס, גם אם ימצא אותו או יגנוב אותו. מהו בדיוק כרטיס אשראי חכם? האם כרטיס אשראי חכם הוא בטיחותי יותר ומשתלם יותר מאשר כרטיס רגיל?

כרטיס אשראי

 

כרטיס אשראי חכם – מה זה בכלל

כרטיס אשראי חכם הוא כרטיס שבנוסף לפס המגנטי המאפיין את כל כרטיסי האשראי למיניהם, הוא כולל גם שבב המאפשר לבעל העסק לזהות היטב את המחזיק בו. בעתיד הנראה לעין, יחויב כל רוכש באמצעות כרטיס האשראי להקליד, בנוסף להעברת הכרטיס, גם את הקוד הסודי שבו הוא משתמש לפעולות אחרות. כך, גם עסקה באשראי לא תוכל להתבצע אלא בנכחות בעל הכרטיס, שהוא למעשה היחיד שאמור להכיר את הקוד הסודי. בכל המדינות המתקדמות בעולם, השיטה הזאת נהוגה מזה זמן. בישראל היישום שלה נדחה, אבל נראה שבקרוב היא תהפוך לנחלת הכלל ולא ניתן יהיה לבצע עסקאות בעזרת כרטיס אשראי רגיל. כבר כיום מנפיקות חברות האשראי כרטיסים חכמים, כך שברגע שצורת העבודה הזאת תיכנס לתוקף, המעבר אליה יהיה קל ופשוט.

 

כרטיס חכם – האם זה משתלם ובטיחותי יותר

התשובה לשאלה הראשונה היא חיובית – כרטס אשראי חכם הוא אכן משתלם יותר. ההפקה שלו איננה כרוכה בתשלומים נוספים ובעל הכרטיס מקבל תמורה טובה יותר לכספו. באשר לשאלה השנייה הנוגעת לעצם היותו של הכרטיס בטיחותי – סביר להניח שהתשובה חיובית גם על השאלה הזאת. זאת, אם לוקחים בחשבון את הרמה הגבוהה יותר של אבטחה ואת היכולת של בעל הכרטיס לשלוט טוב יותר בהתנהלות הפיננסית שלו, ללא חשש מגניבה או משימוש לא חוקי בכרטיס. נכון להיום, אם כרטיס נגנב מאדם מסוים והגנבים בצעו פעולת רכישה באמצעותו, הכסף שיצא מוחזר על ידי חברת האשראי. עם זאת, ההחזר עלול להתעכב ולהכניס את בעל הכרטיס למצב בעייתי, לכל הפחות למשך תקופה מסוימת. כרטיס אשראי חכם מונע מראש את המצב הזה ולא יאפשר לעשות שימוש כל שהוא הכרטיס, גם אם נגנב וגם אם הבעלים שלו לא הרגיש בגניבה אלא שעות או ימים אחרי שהיא התבצעה. ואם הרגיש בגניבה, הוא יכול לחסום את הכרטיס או פשוט לשנות את הקוד הסודי, כך שלא ניתן יהיה לעשות בו שימוש גם אם הגנב גילה בדרך כל שהיא את הקוד הסודי.

תוכן עניינים
מעוניינים ליצור איתנו קשר? מלאו את פרטיכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
אהבתם את המאמר? שתפו בקליק!

מאמרים נוספים שאולי תאהבו

קופת צדקה
כללי
מה החשיבות של קופת צדקה?

קופות הצדקה מוצבות בבתי כנסת, סופרים ובתי אב רבים. קיומן במרחבים שונים הוביל לסקרנות בקרב הציבור שביקש לדעת מה החשיבות של פריט זה? השמועה הגיעה

לכתבה »
אש פחם של תחנת כוח
כללי
איך עובד החשמל בישראל?

מערכת החשמל בישראל היא מערכת מורכבת הכוללת מספר גורמים שעובדים יחד כדי לספק חשמל לבתים ולעסקים ברחבי הארץ. הנה סקירה קצרה של אופן פעולת המערכת.

לכתבה »